آخرین عناوین

سه شنبه 29 مهر 1393-20:57 کد خبر:1085

رییس بنیاد حفظ ارزش های دفاع مقدس مازندران:

زنان نقش ویژه ای در پیروزی جنگ داشته اند/مدیران باید توجه بیشتری به فرهنگ سازی داشته باشند

رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت:زنان کشور اسلامی ما نقش ویژه ای در پیروزی جنگ بر علیه باطل داشته اند.


به گزارش خزرخبر،عبدالله ملکی در بازدید از نمایشگاه (کوچه های دهه 60) در جمع خبرنگاران افزود:امکانات ، غرفه بندی و زمان نمایشگاه در حد قابل قبولی می باشد که می توانست بهتر از اینها برگزار شود.

وی اظهار داشت: این نمایشگاه می خواهد به جوانان و نوجوانان امروز بگوید که نوجوانان و جوانان دهه 60 با قناعت و رفتارها و اخلاق هایی که داشته اند از دین و آیین و کشور خود دفاع کرده اند و به امام لبیک گفته  و از جای جای این کشور به جبهه های جنگ اعزام شده اند و از جان خود گذشته اند تا امروز ایران به مراحل و جایگاه بالا در دنیا برسد.

ملکی با بیان اینکه محتوای نمایشگاه کامل نیست و روح ایثار و از خودگذشتگی و ولایت پذیری که باید موارد و اهداف لازم دهه 60 را به نوجوانان و جوانان امروزی منتقل کند وجود ندارد تصریح کرد:برای اینکه اهداف نمایشگاه در بین جوانان گسترش یابد لازم است تا مدیران دستگاه ها بیشتر سعی و تلاش نمایند.

این یادگار دفاع مقدس با انتقاد از اینکه مدیران ما به علت زیاد بودن کارهای اداری و اجرایی، توجه کمتری به این نمایشگاه نموده اند افزود:باید به نوجوانان و جوانان امروزی توجه بیشتر و فرهنگ سازی های لازم بشود زیرا در آینده جوانان امروز،آینده سازان کشور می باشند.

ملکی با بیان اینکه در دهه 60 اگر زنان نبودند مردان  نیز نمی توانسته اند با روحیه و پشتیبانی در جنگ موفق شوند اظهار داشت:زنان دهه 60 مادرانی بوده اند که بدرقه کننده فرزندان خود برای شهادت بوده و فرزندانی را تربیت نموه اند که در سن کم و در دوران نوجوانی و جوانی که شاید حتی به سن بلوغ نرسیده بودند توسط مادران خود برای جنگ با دشمنان حمایت و تربیت می شدند.

وی با اشاره به اینکه دختران امروزی جهت آشنا شدن با افکار و عقاید زنان و دختران دهه 60 باید مطالعات بیشتری در حوزه دفاع مقدس داشته باشند تصریح کرد:تمام دستگاه ها با توجه به هجمه زیاد دشمنان باید با جدیت و برنامه ریزی های لازم وارد شده و فرهنگ جبهه و جنگ را گسترش دهند.

ملکی با اعلام اینکه برنامه های ویژه ای برای دهه اول ماه محرم در حرم شهدا از سوی این اداره برگزار خواهد شد خاطر نشان کرد:به علت عدم وجود امکانات فیبر نوری در منطقه فوق،صدا و سیما نمی تواند برنامه های این اداره کل را به صورت مستقیم و زنده  پخش نماید.

وی در ادامه اظهار داشت:هفته آینده تشییع جنازه چند شهید گمنام را در ساری و  تنکابن خواهیم داشت.

ملکی در ادامه با اعلام اینکه  5 آبان ماه در ساری و 7 آبان ماه در تنکابن  تشییع جنازه شهدای گمنام برگزار خواهد شد تصریح کرد:هفته بعد با حضور استاندار مازندران،فرماندهان و سرداران و مسئولان مربوطه، جلسه هیات امنا دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :