آخرین عناوین

جمعه 2 آبان 1393-9:36 کد خبر:1088

انتقاد شدید عضو کمیسیون کشاورزی مجلس :

سازمان جنگل ها سیاست روشنی ندارد/مسئولان سازمان جنگل ها باید پاسخگو باشند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور سیاست روشنی ندارد و در حال عقب نشینی از مواضع خود است، گفت: درمقابله جدی با تصرف و تخریب جنگل ها و منابع طبیعی حتی یک گام هم نباید عقب گذاشت.


به گزارش خزرخبر و به نقل از ایرنا ، شمس الله شریعت نژاد در آیین تجلیل از بازنشستگان منابع طبیعی غرب مازندران که در تالار اجتماعات معاونت امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در چالوس برگزار شد ، افزود : عقب نشینی این سازمان موجب جری شدن دیگران برای تخریب جنگل می شود.

وی ادامه داد : تعطیلی طرح های جنگل داری اقدام صحیحی نیست ، زیرا اجرای طرح های جنگل داری در شمال کشور بیش از 50 سال قدمت دارد و اگر نقصی وجود دارد باید برطرف شود نه این که به طور کلی اجرای طرح های جنگل داری متوقف گردد.

شریعت نژاد اظهار داشت: کسانی که اجرای اهداف سازمان جنگل ها را موجب تخریب جنگل می دانند و خواهان عقب نشینی هر چه بیشتر این سازمان هستند باید به این سوال جواب دهند که آیا تخریب جنگل های جلگه ای در شمال کشور که چند دهه قبل رخ داد نیز تقصیر این سازمان بود؟

این نماینده مجلس گفت: مسوولان سازمان جنگل ها و همه علاقه مندان به جنگل در کشور باید فعال تر باشند و از منابع طبیعی کشور قاطعانه تر دفاع کنند.

وی افزود : جنگل های شمال در درجه اول باید به درد مردم شمال کشور بخورد و موجب اشتغال زایی پایدار در این مناطق شود ، ولی این امر باید به نحوی انجام شود که باعث تخریب جنگل نشود و چنین کاری شدنی است.

شریعت نژاد گفت : سازمان جنگل ها دستگاهی حاکمیتی است و نباید دچار کمبود نیروی متخصص و مجرب باشد ولی چون از ظرفیت قانونی خود به طور کامل استفاده نمی کند، اکنون از نظر نیروی انسانی و توان کارشناسی وضع مطلوبی ندارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • **
    جمعه 2 آبان 1393-20:8


    تا زمانی که حرف از عقب نشینی این سازمان نبود هرکسی هرجور که دلش میخواست از این موهبت الهی استفاده می کرد و چوب حراج به جنگل ها زده بودند وای به روزی که دیگه بفهمند و مطمئن باشند هیچ سازمان و ارگانی برای حفاظت از این گنجینه سبز وجود نداره، مطمئنا به چند سال نکشیده دیگه از جنگل و فضای سبز طبیعی خبری نیست و مازندارن تبدیل به بیابان لوت میشه