آخرین عناوین

چهارشنبه 9 آذر 1401-15:16 کد خبر:113386

هواشناسی مازندران هشدار دارد:

هشدار نسبت آبگرفتگی معابر عمومی و طوفانی شدن دریا

هواشناسی مازندران روز چهارشنبه با صدور ۲ اطلاعیه جداگانه و هشدار سطح زرد، نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و همچنین طوفانی شدن دریای خزر هشدار داد.


به گزارش خبرنگار خزرتیترخبر، هواشناسی مازندران با اشاره به شکل گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور متناوب امواج در تراز میانی جو، آسمان مازندران از فردا پنجشنبه تا پایان روز دوشنبه هفته آینده با بارش باران، وزش باد، و کاهش ۴ تا هشت درجه‌ای دما هوا همراه است و بارش ها در مناطق کوهستانی و ارتفاعات به شکل برف خواهد بود.

هواشناسی مازندران نوع مخاطره این سامانه جدید را بارش متناوب باران و وزش باد، مواج شدن دریا، کاهش چهار تا هشت درجه‌ای دمای هوا و در ارتفاعات مه آلود گاهی با باران و برف و منطقه اثر آن را نیز در ساری، آلاشت، بهشهر، ایزدشهر، بابل، بابلسر، بیشه بنه هزار جریب، سوادکوه، تنکابن، جویبار، چالوس، میاندورود، رامسر، رینه، سوادکوه شمالی، سیاه بیشه، سیمرغ، شیاده بندپی، عباس آباد، فریدونکنار ،قائم شهر ،کجور ،آمل ،کیاسر کلاردشت گلوگاه، محمودآباد، نکا، نور، نوشهر اعلام کرد.

براساس این گزارش، اثر مخاطره این سامانه نیز احتمال آبگرفتگی محلی بویژه در شهرهای غربی استان، کاهش دید، لغزندگی سطح جاده‌ها، ریزش سنگ و اختلال در جاده ها و محورهای کوهستانی است.

هواشناسی مازندران در این اخطاریه بر لزوم پاکسازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در شهرها، احتیاط در تردد جاده‌ای، خودداری از صعود کوهنوردان به ارتفاعات و همچنین تنظیم دمای هوای واحدهای دامداری، مرغداری و گلخانه ها تاکید کرد.

بارندگی و کاهش دما در راه مازندران

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی در مناطق غربی ابری و در بعدازظهر و شب با بارش پراکنده و در مناطق مرکزی و شرقی را نیز نیمه ابری گاهی ابری و در روز پنجشنبه در نیمه غربی را ابری همراه با کاهش دما، بارندگی و وزش باد و در مناطق کوهستانی مه آلود با بارش برف و در نیمه شرقی نیمه ابری تا ابری همراه باکاهش دما و احتمال بارش پراکنده و از بعدازظهر با بارندگی و وزش باد و در مناطق کوهستانی مه آلود با بارش برف پیش‌بینی کرده است.

شرایط جوی مازندران در روزهای جمعه و شنبه در نیمه غربی ابری گاهی با بارندگی و در مناطق کوهستانی مه آلود با بارش پراکنده برف و در نیمه شرقی نیز نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده باران و در شامگاه شنبه و یکشنبه نیز ابری همراه با کاهش دما، بارندگی و در ارتفاعات مه آلود با بارش برف و وزش باد پیش‌بینی شده است.

روز دوشنبه هفته آینده نیز آسمان مازندران نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده باران و در روز سه‌شنبه نیز نیمه ابری گاهی ابری در غرب استان با بارش پراکنده باران همراه خواهد بود.

ناامن شدن فعالیت دریایی در خزر با امواج ۲.۶ متری

هواشناسی مازندران همچنین با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد که با شمالی شدن جریانات هوا و عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر از عصر امروز چهارشنبه تا صبح روز پنجشنبه با وزش باد نسبتا شدید تا شدید مواج است و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران اعلام کرد که سامانه ناپایدار جوی که با وزش باد نسبتا شدید همراه است مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۳ متر بر ثانیه و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۱۶ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج در مناطق نزدیک ساحل تا ۱.۶ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۲.۶ متر می‌شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد : این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک، باعث پاره شدن تورهای صیادی به ویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی خواهد شد.

به گزارش خزرتیترخبر، در این اخطاریه به مسافران و علاقه‌مندان به دریا توصیه شده است در طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است. /ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :