آخرین عناوین

جمعه 22 خرداد 1394-11:9 کد خبر:11388

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

تشکیل۲۰۰ پرونده شکایت پزشکی در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از تشکیل بیش از ۲۰۰ پرونده شکایت از پزشکان در پنج سال اخیر در استان خبر داد.


به گزارش خزرخبر،علی عباسی در حاشیه سمینار دو روزه قوانین و مشکلات حقوقی حرفه پزشکی افزود: بطور متوسط هر سال ۵۰ پرونده شکایت از پزشکان در استان تشکیل می شود و از مجموع پرونده های تشکیل شده بیش از ۴۰ درصد منجر به محکومیت شده است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته تعداد ۵۱ مورد از شکایت پزشکان مطرح شده که ۲۱ مورد منجر به محکومیت شده است.

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه تخلفات و جرایم پزشکی به عنوان جرایم غیرعمد محسوب می شود و همه این محکومیت منجر به پرداخت دیه و جزای نقدی شده است افزود: فقط دو مورد طی چندسال اخیر در نوشهر وساری منجر به محکومیت حبس برای پزشکان شده است.

عباسی درباره مرگ ناشی از قرص برنج در مازندران گفت: در سال گذشته ۹۳ مرگ ناشی از قرص برنج در استان ثبت شد که در مقایسه با سال ۹۲ از رشد ۷۲ درصدی برخوردار بوده است.

وی یادآور شد: ۶۰ درصد قربانیان مرد و متاهل بوده اند و ۷۲ درصد قربانیان زیر ۴۰ سال سن داشتند و ۸۸ درصد نیز زیر دیپلم بوده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در دو ماه اول سال جاری نیز ۱۴ نفر قربانی مرگ ناشی از استفاده از قرص برنج شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از کاهش ۳۰ درصدی برخوردار بوده است.

عباسی گفت: از این تعداد هشت مورد مرد و شش مورد نیز زن بوده است و بیشترین آمار مربوط به شهرستان های بابل و ساری بوده است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :