آخرین عناوین

دوشنبه 22 اسفند 1401-15:22 کد خبر:116848

پلیس غرب مازندران هشدار داد:

برخورد جدی با برهم زنندگان آرامش جامعه و هنجار شکنان

فرمانده انتظامی نوشهر گفت: افرادی که بخواهند آرامش مردم را در چهارشنبه آخر سال برهم بزنند، شناسایی و دستگیر می شوند و  تا پایان نوروز در بازداشتگاه بسرخواهند برد.


به گزارش خزرتیترخبر، فرماندهان انتظامی شهرستان های غرب مازندران با هشدار به برهم زنندگان آرامش جامعه در آخرین چهارشنبه سال(چهارشنبه سوری) از خانواده ها خواستند تا در این روز مراقب فرزندان خود باشند.

براساس این گزارش،  شهرستان نور، نوشهر ، چالوس ، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر با افزون بر یک میلیون نفر جمعیت در غرب مازندران واقع است که در آستانه آیین چهارشنبه سوری و عید نوروز نیز صدها هزار مسافر از اقصی نقاط کشورمان به این منطقه سفر می کنند .

به گفته فرماندهان انتظامی غرب مازندران، چهارشنبه آخر سال برای خلق لحظه های با نشاط و شادی آور است اما نباید چاشنی تلخ انفجار مواد محترقه را وصله این آیین کرد.

آنان اظهارداشتند: هوشیاری والدین و آموزش فرزندان عامل مهم در پیشگیری از هرگونه آسیب دیدگی در چهارشنبه آخر سال است ،با اعتقاد به این که پیشگیری مقدم بر درمان است ، مشارکت همگانی با هدف بدون بروز مشکل در این روز، وظیفه همگانی است.

در همین ارتباط ، اکبر درویشی فرمانده انتظامی نوشهر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران از کشف حدود ۱۷ باب مغازه عرضه کننده مواد محترقه در این شهرستان خبر داد و گفت : از این مراکز عرضه کننده مواد محترقه دست کم ۱۰ نفر شناسایی و دستگیر شدند.

وی به برهم زنندگان چهارشنبه سوری آخر سال هشدار داد : افرادی که بخواهند آرامش مردم را در این آیین سنتی برهم بزنند و با پرتاب مواد محترقه آتش زا سبب آتش گرفتن اموال عمومی یا آسیب زدن به شهروندان شوند رفتارشان در هیچ شرائطی قابل توجیه نیست و اگر این افراد شناسایی و دستگیر شئند  تا پایان نوروز در بازداشتگاه بسرخواهند برد.

این مسئول امنیتی و انتظامی شهرستان ، حفظ امنیت و آرامش جامعه را از اولویت‌های این نهاد برشمرد و ایجاد بی نظمی و سلب آرامش مردم را خط قرمز پلیس اعلام کرد.

فرمانده نیروی انتظامی نوشهر بیان این که خرید، نگهداری، حمل، توزیع و فروش مواد منفجره و مواد محترقه جرم است ، گفت : با متخلفان این روز مطابق با قوانین برخورد می شود.

درویشی از والدین نوشهری خواست هشدارهای پلیس را در خصوص حوادث احتمالی چهارشنبه‌سوری جدی بگیرید تا فرزندانشان با مشکل نقص عضو مواجه نشوند.

وی در ادامه به بخشی از عملکرد سال جاری این نهاد امنیتی پرداخت و خاطرنشان کرد : در حوزه پیشگیری و کشف سرقت هم آمار گزارش شده نسبت به سال گذشته حدود سه درصد کاهش در این شهرستان داشتیم .

وی یاد آور شد : با اجرای طرح پایش تصویری در نقاطی از شهرستان تاثیر زیادی در کاهش سرقت داشتیم و افزون بر آن سطح تصادفات کمتر و ثبت تخلفات رانندگی هم بیشتر شد.

درویشی گفت : با اغتشاشگران و هنجار شکنان بر خورد جدی می شود خط قرمز پلیس امنیت مردم است .

فرمانده نیروی انتظامی نوشهر همچنین از راه اندازی گرمخانه تا پایان سال در این شهرستان خبر داد گفت : افزون بر آن امسال حدود ۲۱۰ درصد افزایش کشفیات نسبت به سال گذشته در این منطقه غربی مازندران داشتیم که بیشتر این مواد از نوع سنتی و صنعتی بوده است.

درویشی افزود : امروز براساس بررسی های به عمل آمده و گزارش ها ، مصرف مواد مخدر از نوع صنعتی در واحدهای آموزشی شهرستان نگران کننده است و از سویی سن مصرف مواد مخدر هم تغییر کرده و دانشجویان هم به نوعی گرفتار این بلای خانمان سوز شده اند.

به گفته این مسئول ، در سال جاری دست کم هزار نفر برای ترک اعتیاد به مراکز ترک اعتیاد ارودگاه های مرکز استان انتقال داده شدند .

فرمانده نیروی انتظامی نوشهر با بیان آنکه طرح پایش تصویری در ۲۳ نقطه این شهرستان اجرا شده است ، گفت : در نقاط شهری از جمله پول و نقاطی از شهر بخش مرکزی این شهرستان این طرح اجرا شده به طوری که با نصب این دوربین ها میزان تخلفات رانندگی و سرقت ها هم کاهش پیدا کرد.

کشف 20 هزار عدد انواع مواد محترقه آتش زا

فرماندهی نیروی انتظامی چالوس هم از کشف حدود ۲۰ هزار عدد انواع مواد محترقه آتش زا در این شهرستان خبرداد و گفت : این تعداد مواد محترقه از تعدادی افراد و برخی صنوف در طرح امنیت اجتماعی که در فضای مجازی واقعی اقدام به فروش این اقلام می کردند کشف شد که سو استفاده کنندگان از هیجان جوانان و نوجوانان با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.

علی اکبر خسروی افزود : در این ایام والدین کنترل و نظارت بیشتری بر حرکات ورفتار فرزندان خود داشته باشند و از آنجایی که در چنین ایامی سال های گذشته شاهد اتفاقاتی ناشی از هیاهو و رفتارها هنجارشکنانه در این شهرستان بودیم ، این رفتارها اصالت تاریخی این سنت را زیر سوال برده است .

به گزارش خزرتیترخبر، به گفته وی ، در تب وتاب این هیجانات نامتعارف هیچ فرد و گروه سنی از خطرات حوادث ناشی از این اتش بازی ها در امان نیستند هرچند پلیس مخالف شادی و سرور مردم در برگزاری این آیین نیست اما در شب چهارشنبه سوری با تدابیر انتظامی با کسانی که امنیت وآرامش مردم ، بیماران ،کودکان و سالمندان را با ایجاد رعب وحشت به مخاطره بیندازد حسب وظیفه ذاتی برخورد خواهد کرد./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :