آخرین عناوین

سه شنبه 2 آبان 1402-22:22 کد خبر:128094

خزرتیترخبر گزارش می دهد:

گلچین خبرهای مهم ( 2 آبان 1402) از نگاه خزرتیترخبر

خبرهای برگزیده و کوتاه روز از منابع مختلف در یک نگاه


🔺 سامانه بارشی امروز وارد ایران می‌شود

⛈با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب کشور، در شمال خوزستان و استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، البرز، تهران و برخی مناطق آذربایجان غربی رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

🌧فردا بارش در دامنه‌های زاگرس واقع در نیمه شمالی خوزستان و استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی ادامه خواهد داشت.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔺 قیمت پایین میوه نسبت به پاییز پارسال /میوه فروش ها: تقاضا کم است

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران:

🔸قیمت میوه ‌های پاییزه امسال نه‌فقط نسبت به اقلام تابستانه بلکه در مقایسه با قیمت‌های پاییز سال گذشته بسیار کمتر است

🔸بازار میوه در مقایسه با قبل با تقاضای کمتری مواجه است. امروز فروشندگان به دنبال متقاضی می‌گردند و تقاضا به نسبت سال گذشته و تابستان با کاهش همراه بوده است، به همین دلیل بیشتر فروشندگان فعالیت خود را با کمترین سود مجاز دنبال می‌کنند./همشهری

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔺 وضعیت اورژانسی بیمارستان‌ها؛ جای خالی ۷۰ هزار پرستار

🔸روزانه پنج تا ۶ پرستار و ماهانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ پرستار از کشور مهاجرت می‌کنند.

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

🔸آژیر خطر به صدا درآمده. فعالان صنفی پرستاری شرایط بیماران را به دلیل کمبود پرستار در بیمارستان‌ها بحرانی می‌خوانند.

🔸عباس عبادی، معاون پرستاری وزیر بهداشت چندی پیش اعلام کرد: حدود ۷۰ هزار نفر کمبود نیروی پرستاری در تمام بخش‌ها وجود دارد.

🔸با وجود این جای خالی چشم‌گیر، هر روز پرستاران بیشتری چمدان سفر را می‌بندند و از ایران می‌روند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔺 قرص هارو از زندگیتون حذف کنید

🔸فلفل قرمز: شربت دیفن هیدرامین

🔸دمنوش آویشن: قرص سرما خوردگی

🔸دمنوش دارچین:قرص استامینوفن

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔺 فواید میوه کاکتوس برای بدن

میوه کاکتوس سرشار از مواد مغذی از جمله اسید‌های آمینه، اسید‌های چرب و آنتی اکسیدان‌های مفید مانند بتاآلانین، پلی‌فنول‌ها و فلاونوئیدها برای بدن است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔺 طلا و نقرۀ متقیان و مرادی پس گرفته شد!

🔹با اعتراض چین و بررسی اتفاقی که مبنی بر دیر رسیدن ورزشکاران ایرانی به محل «کال روم» در ماده F۵۶ پرتاب نیزه بانوان افتاد، کمیته برگزاری بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، مدال طلا و نقره هاشمیه متقیان و زینب مرادی را پس گرفت.

🔹معاونت ورزش قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک با تایید این خبر از اعتراض ایران به این تصمیم خبر داد./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔺 دانستنی‌های حقوقی

هزینه دادرسی در امور کیفری

هزینه دادرسی در امور کیفری می بایست برابر قانون و در هنگام طرح شکایت توسط شاکی پرداخت شود. اما چنانچه شاکی توانایی پرداخت هزینه شکایت را نداشته باشد، به تشخیص دادستان یا دادگاهی که به موضوع رسیدگی می‌کند از پرداخت هزینه شکایت معاف است.

 شاکی باید هزینه شکایت کیفری را برابر قانون در هنگام طرح شکایت تأدیه کند. برابر قانون آیین دادرسی کیفری، مدعی خصوصی هم که به تبع امر کیفری مطالبه ضرر و زیان می‌کند، باید هزینه دادرسی را مطابق مقررات مربوط به امور مدنی بپردازد. چنانچه شاکی توانایی پرداخت هزینه شکایت را نداشته باشد، به تشخیص دادستان یا دادگاهی که به موضوع رسیدگی می‌کند از پرداخت هزینه شکایت معاف می‌شود و هرگاه مدعی خصوصی توانایی پرداخت هزینه دادرسی را نداشته باشد، دادگاه می‌تواند او را از پرداخت هزینه دادرسی برای همان موضوعی که مورد ادعا است، به طور موقت معاف نماید. رسیدگی به امر کیفری را نمی‌توان به علت عدم تأدیه هزینه دادرسی از سوی مدعی خصوصی به تأخیر انداخت. پس از صدور حکم و هنگام اجرای آن، قاضی اجرای احکام کیفری مکلف است هزینه دادرسی را از محل محکومٌ‌به استیفاء کند مگر آنکه محکومٌ‌به از مستثنیات دین بوده و یا به میزانی نباشد که موجب خروج محکومٌ‌له از اعسار گردد.

شاکی و متهم بابت هزینه انتشار آگهی، ایاب و ذهاب گواهان، حق‏ الزحمه کارشناسان، مترجمان و پزشکان و سایر اشخاصی که به تشخیص مقام قضایی احضار می‌شوند، وجهی نمی‏پردازند و هزینه‌های مذکور از اعتبارات مربوط به قوه قضاییه پرداخت می‌شود، اما هرگاه اقدامات مذکور بنا به درخواست شاکی صورت گیرد، شاکی باید هزینه مقرر را مطابق قوانین و مقررات و تعرفه‌های مربوط، در مهلت تعیین شده، پرداخت کند.

در صورتی که شاکی ملزم به پرداخت هزینه مذکور باشد و از پرداخت آن امتناع کند، هزینه مذکور از اعتبارات مربوط به قوه قضاییه پرداخت می‌شود و مراتب به اطلاع دادستان می‌رسد تا به دستور وی و از طریق اجرای احکام مدنی، با توقیف و فروش اموال شاکی، با رعایت مستثنیات دین، معادل هزینه پرداخت شده أخذ و به حساب مربوط در خزانه‌داری کل واریز شود. در هر صورت از متهم هیچ هزینه‌ای أخذ نمی‌شود.

درصورتیکه به تشخیص مقام قضایی، شاکی قادر به پرداخت هزینه‌های فوق نباشد، هزینه از اعتبارات قوه قضاییه پرداخت می‌شود. در موارد فوری به دستور مقام قضایی، اقدامات موضوع این ماده، پیش از پرداخت هزینه مربوط انجام می‌شود.

شاکی یا مدعی خصوصی می‌تواند در هر مرحله از دادرسی تمام هزینه‌های پرداخت شده دادرسی را از مدعی‌علیه طبق مقررات مطالبه کند. دادگاه پس از ذی‌حق شناختن وی، مکلف است هنگام صدور حکم، مدعی‌علیه را به پرداخت هزینه‌های مزبور ملزم کند. درصورت محکومیت متهم، پرداخت هزینه‌های دادرسی به عهده او است.

از طرف دیگر هرگاه شخصی که به موجب حکم دادگاه مسؤول پرداخت هزینه دادرسی است، فوت کند، هزینه مذکور از ماترک وی وصول می‌شود

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔺 تیراندازی خواستگار عصبی در یک داروخانه

▪️خواستگار عصبی پس از آن که نتوانست به دختر مورد علاقه‌اش برسد، ابتدا به محل کار وی رفت و یا شلیک گلوله دو نفر را مجروح و سپس پدردختر را مورد هدف قرار داد.

▪️روز گذشته پس از انجام هماهنگی‌های لازم و حضور سرهنگ طرحانی رئیس پلیس شهرستان ری، متهم برای بازسازی صحنه به محل جرم بازگردانده شد.

▫️گفتنی است متهم سابقه‌دار بوده و در گذشته مرتکب قتل شده و با پرداخت دیه از قصاص رها شده بود.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔺 *سادیو مانه، ستاره فوتبال سنگالی که در تیم بریتانیایی لیورپول بازی می کند، سالانه تقریباً ۱۰.۲ میلیون دلار  دستمزد می گیرد.*

*پس از اینکه هواداران او را در حال حمل یک آیفون ترک خورده مشاهده کردند، درسی به دنیا داد. پاسخ او افسانه ای است:*

*"چرا من باید ۱۰ تا ماشین فراری، ۲۰ تا ساعت الماس و دو هواپیمای جت بخواهم؟*

 *این برای جهان چه سودی دارد؟*

 *من گرسنه بودم، در زمینهای کشاورزی کار کردم، با پای برهنه فوتبال بازی میکردم و به مدرسه نمی رفتم.*

*حالا می توانم به مردم کمک کنم ترجیح می دهم مدرسه بسازم و به افراد فقیر غذا یا پوشاک بدهم.*

*من مدارس و ورزشگاه ساخته ام؛ ما لباس، کفش و غذا برای افرادی که در فقر شدید هستند تهیه می کنیم.*

 *علاوه بر این، من ۷۰ یورو در ماه به همه مردم منطقه فقیر سنگال به منظور کمک به اقتصاد خانواده پرداخت می کنم.*

 *من نیازی به نمایش اتومبیل های لوکس ، خانه های لوکس ، سفرها و حتی هواپیماها ندارم.*

*ترجیح می دهم مردم من کمی از آنچه زندگی به من داده است دریافت کنند.*

*زمانی که انسانیت بالاترین دین است 🌹*🌹🍃🍃🌹🌹

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔺 گوشت گوساله طبعش سرد است و با طبع بچه‌ها سازگار نیست

به بچه‌ها حتما گوشت گوسفند بدهید (طبع گرم) و کمک می‌کند وزن بگیرند و بنیه بدنی‌شان را تقویت می‌کند.

گوشت گوسفند ضد اوتیسم و ضدکم‌خونی است و خیلی زود هضم است.

گوشت گوسفند و بلدرچین از چاق کننده ترین نوع گوشت هستند. ضمنا ویتامینهای گروهB و ریزمغذی‌ها هنگام پختن از بافت گوشت خارج و کف می‌کنند و نباید آنرا دور ریخت.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔺 فوری/ کلیات لایحه حجاب مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت

🔹با اعلام شورای نگهبان، بررسی لایحه حجاب در شورای نگهبان به اتمام رسیده و این شورا بجز چند ابهام که آن نیز به دلیل تعداد مواد لایحه و همچنين گستردگي مفاهیم و عبارات آن قابل پیش بینی بود اشکال جدی و غیرقابل اصلاحی بر لایحه حجاب وارد ندانسته است.

🔹گفتنی است بر همین اساس گشت ارشاد هزینه ساز حذف و جرائم نقدی جايگزين آن شده است‌ وجرایم سلبریتی ها از مردم عادی سنگین تر شده است.

🔹با تأیید لایحه حجاب توسط شورای نگهبان، مشخص شد شایعاتی مانند رد لایحه به دلیل اصل۸۵ شدن آن یا رعایت نشدن حجاب شرعی در لایحهٔ که در فضای مجازی توسط برخی مخالفان قانون‌گذاری حوزه حجاب مطرح شده بود کذب محض است و با رفع ابهامات این لایحه، شاهد تبدیل شدن آن به قانون خواهیم بود.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔺 سهام عدالت متوفیان تعیین تکلیف شد

🔹سخنگوی اقتصادی دولت: سالها موضوع سهام عدالت بیش از ۳.۵ میلیون نفر متوفی بلاتکلیف مانده بود که در نهایت مقرر شد از روزهای آینده و با تمرکز بر روش های غیرحضوری، نماینده وراث به سامانه هایی که معرفی میشود مراجعه کنند تا سهام عدالت متوفی را تعیین تکلیف کنند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔺 ۶ درس بزرگ در مورد ثروت که هیچکس هیچ‌وقت یادت نداد!

🚩 درس اول | افراد معمولی از تلویزیون الگو میگیرند، افراد ثروتمند از کتاب

درخانه افراد معمولی همیشه تلویزیون روشن است. پس آنها شبانه روز تحت تاثیر چیزهایی هستند که تلویزیون به صورت تنظیم شده به آنها میخوراند. اخبار، فیلم و بحث های گوناگون مانند آینه هایی برای افراد معمولی است که از خدای تلویزیون بیرون می آید.

اما ثروتمندان این اشتباه را نمیکنند.

 آنها بجای دریافت مطالب دیکته شده دولتی از تلویزیون به کتاب خواندن روی می آورند. یک ثروتمند میداند که قدرت اصلی در دانش و آگاهی است. برای همین شروع به خواندن کتاب می کند

🚩 درس دوم | افراد معمولی حقوق میگیرند، افراد ثروتمند حقوق می‌دهند

همه ما کار را از سطوح پایین شروع کرده ایم. کار در رستوران، شرکت ها و یا ادارات دولتی. این اشکالی ندارد.

 اما مشکل اصلی زمانی رخ میدهد که خودمان یک محدودیت برای درآمدمان تعیین میکنیم.

3️⃣ درس سوم | افراد معمولی دیگران را مقصر میدانند، افراد ثروتمند خودشان را

 اگر نگاه کنید افراد معمولی از همان صبح زود که بیدار میشوند در تاکسی، اتوبوس، محل کار و هر جای دیگری در حال گله و شکایت کردن از دولتها هستند. آنها همه وضعیت زندگی خود را تقصیر دولت میدانند اما اگر اینطور است چطور کسانی در همین کشور زندگی میکنند که ثروتمند هستند؟

درواقع مسئله اصلی عدم مسئولیت پذیری است. افراد معمولی مشکلات را به گردن دیگران می اندازند تا نیازنباشد برای رفع آن تلاش کنند.

4️⃣ درس چهارم | افراد معمولی پس انداز میکنند؛ افراد ثروتمند سرمایه گذاری

کسانی که درآمد های پایین دارند معمولا سعی میکنند در زندگی پس انداز کنند. آنها از تفریحاتشان میگذرند، لباسهای گران نمی پوشند و به رستوران های خوب نمیروند تا بتواند در پایان سال چند میلیون تومان پول پس انداز کنند. اگر شما هم جز این دسته هستید آیا تا بحال فکر کرده اید که چرا با این وجود نمیتوانید ثروتمند شوید؟

5️⃣ درس پنجم | افراد معمولی همه چیز را میدانند، افراد ثروتمند همه چیز را یاد میگیرند

این بار که در شرکت و یا تاکسی یا حتی جمع دوستان و خانواده خود نشستید خوب به حرفها دقت کنید.

افراد معمولی ظرف یک ساعت درمورد ۱۰ موضوع مختلف تخصصی نظر میدهند و طوری وانمود میکنند که همه چیز را میدانند.

گاهی برخی از آنها طوری درباره مسائل اقتصادی نظر میدهند که گویی وارن بافت هستند

 اما افراد ثروتمند اینگونه نیستند. آنها بیشتر گوش میدهند و سعی میکنند چیزی یادبگیرند.

6️⃣ درس ششم | افراد معمولی اعتقاد دارند که ثروتمندان همه دزد هستد، اما ثروتمندان واقعی اعتقاد دارند که فقر ریشه مشکلات است و دوست دارند کمک کنند تا فقر ریشه کن شود

در فقر هیچ شرافتی نیست. برعکس اتفاقا این فقر است که سبب ایجاد مشکل میشود. کافی است یک آمار تحلیلی از نیرو انتظامی شهر خود بگیرید. خواهید دید که بیشتر مشکلات اجتماعی از قبیل دزدی، مواد مخدر، قتل و … در محله های فقیر نشین رخ میدهد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔺 اسکان ۶ میلیون نفر در سه شهر جدید ایران

🔸در برنامه هفتم توسعه، برای اسکان ۷ درصد جمعیت کشور (حدود ۶ میلیون نفر) در سواحل جنوب و جنوب شرقی کشور هدف‌گذاری شده و اسکان در شهرک‌های جدید ساحلی از سال آینده در ۳ شهرک تیس، مکران و خلیج‌فارس آغاز می‌شود.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔺 مرگ ناشی از حوادث کار در مازندران پنج درصد افزایش یافت

🔹طبق اعلام پزشکی قانونی مازندران ۶۹ نفر در ۶ماه امسال در اثر حوادث کار جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش نشان می دهد.

🔹 تمام فوت شدگان مرد، ۴۷ نفرشان متاهل و مابقی مجرد بودند

🔹بر اساس این گزارش، مهم ترین علت مرگ افراد در حوادث کار مازندران مربوط به سقوط از بلندی با ۲۵ نفر بوده است. برق گرفتگی ۱۹ نفر، برخورد با جسم سخت ۱۳ نفر و سایر موارد با ۱۲ فوتی در رتبه های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔺 خاندوزی برکناری سلاح‌ورزی را تایید کرد

 🔻سخنگوی اقتصادی دولت در مورد جلسۀ شورای عالی نظارت برای برکناری رئیس اتاق بازرگانی گفته: دیروز مصوبه نوشته شد من و رئیس سازمان استاندارد هم مصوبه را امضا کردیم منتهی تا همۀ اعضای جلسه امضا کنند زمان می‌برد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔺 فارس: حضور پزشک و پرستار مرد در بخش زنان و زایمان جواز شرعی ندارد

خبرگزاری فارس به نقل از  سید روح الله حسینی استاد حوزه علمیه قم نوشت:

🔸در شهر‌های بزرگ از جمله تهران با وجود این همه پزشک و متخصص خانم عملا با کمبود کادر درمان خانم و اضطرار حضور مردان مواجه نیستیم، حضور کادر درمان آقا جایز نیست. وقتی درجا‌هایی مثل تهران به راحتی می‌توان تیم زنانه برای اتاق عمل زنان و زایمان درنظر گرفت، بیمارستان‌ها به لحاظ شرعی ملزم به انجام این کار هستند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔺 ماه ناگهان چند میلیون سال پیرتر شد

🔸گمان می‌رود که ماه کمی پس از زمین، حدود ۴.۴ میلیارد سال پیش و زمانی که منظومه شمسی جوان بوده شکل گرفته است. مطالعه جدید دانشمندان روی دانه‌های ریز «زیرکُن» نشان می‌دهد که ماه حتی ۴۰ میلیون سال قدیمی‌تر از آن چیزی است که ما فکر می‌کردیم.

🔸تیمی به سرپرستی «جنیکا گریر» زمین شناس، در دانشگاه گلاسکو، می گوید که این بدان معناست که ماه حداقل ۴.۴۶ میلیارد سال سن (سن زمین ۴.۵۴ میلیارد سال است) دارد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔺 هسته زمین نشتی دارد

🔸پژوهشگران برای یافتن شواهد قانع کننده‌ای که نشان دهد از زمان شکل‌گیری زمین، هلیوم از هسته این سیاره نشت می‌کند، به سنگ‌های 62 میلیون ساله قطب شمال روی آوردند.

🔸هسته زمین در مراحل اولیه تشکیل، مقدار زیادی گاز هلیوم را بلعیده است. از آنجایی که هلیوم یک گاز بی‌اثر و سبک در طبیعت است، به راحتی از طریق شکاف‌های گوشته زمین به سمت جو خارج می‌شود.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔺 غضنفرآبادی: ابهامات لایحه عفاف و حجاب به زودی رفع می‌شود

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

🔹 لایحه حمایت از فرهنگ خانواده توسط شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و ابهاماتی را به آن وارد کرد و به مجلس و کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس برای رفع ابهامات ارسال شد.

🔹کمیسیون نسبت به رفع ابهامات اقدام خواهد کرد و آن را برای ارائه اظهار نظر مجدد به شورای نگهبان ارسال خواهیم کرد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔺 قانون اجازه نمی‌دهد فرماندار قزوین همین امروز آزاد شود

🔹رئیس دادگستری استان قزوین در جمع معترضین به بازداشت فرماندار قزوین گفت: نمی‌توان همین امروز فرماندار قزوین را آزاد کرد و این شدنی نیست و حتی در قالب اعاده دادرسی هم حکم متوقف نمی‌شود.

➕غلامحسن اسلامی‌صدر، فرماندار قزوین ۳ بار به جرم نشر اکاذیب محکوم شد که در حکم دوم، به ۱۳ سال و ۱۷ روز حبس تعلیقی محکوم شد و به دلیل تکرار جرم این تعلیق لغو و ایشان راهی زندان مرکزی قزوین شد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔺 دختر کم‌بینایی که در کنکور پزشکی قبول شده اما وزارت علوم او را ثبت‌نام نمی‌کند؛ «اگر قبول نکنند مجبورم مهاجرت کنم»

به گزارش اعتماد، «جنان هلالی‌راد» دختری کم‌بینا که در کنکور پزشکی قبول شده اما وزارت علوم او را ثبت‌نام نمی‌کند از همان روزها برای رسیدن به حداقل‌های تحصیلی و داشتن کتاب در مقابل همه ایستاده، با مدیر مدرسه‌ و معلمانی که در آبادان و خرمشهر، مخالف ثبت‌نام او در مدرسه نمونه دولتی یا تحصیل در رشته تجربی بودند، صحبت کرده، پای میز مدیران کتابخانه رودکی نشسته و سال گذشته در زمان کنکور تا ساختمان سازمان سنجش به تهران آمده و خواسته‌هایش را بیان کرده. این روزها هم به اتاق مدیران دانشگاهی و وزارت علوم رفت و آمد دارد تا بلکه برای ثبت‌نامش در رشته‌ای که در کنکور ۱۴۰۲ قبول شده، موافقت کنند.

او می‌گوید «تمام تلاشم را می‌کنم که قبول کنند ولی اگر قبول نکنند مجبورم به دنبال مدرک زبانم باشم، از ایران بروم و در کشورهای دیگر پزشکی بخوانم.»

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔺 فراجا موظف به نصب دوربین روی لباس ضابطان و خودروها شد

🔹با تصویب مجلس، فراجا موظف است نسبت به ثبت داده مکانی و تصویربرداری از محل انجام عملیات‌ها از طریق دوربین‌های نصب شده روی لباس ضابطان، خودروها و اماکن مربوطه با هدف نظارت و پایش مستمر اقدام کند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔺 سامانه خودروهای وارداتی با ۹ خودروی جدید باز شد

سامانه یکپارچه صرفا جهت انتخاب خودروها از روز سه‌شنبه، ۲ آبان ۱۴۰۲ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ در دسترس خواهد بود.

در این مرحله متقاضیان می‌توانند سه اولویت از سبد محصولات اعلامی را انتخاب کنند.

هیچ‌گونه ثبت‌نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبت‌نام کنندگان قبلی است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔺 ویروس آنفلوانزا ببشترین گردش را در کشور دارد

🔹با هدف پایش ویروس‌های در گردش، مهرماه ۱۰۲ نمونه از نظر ۲۱ ویروس آزمایش شدند.

🔹براساس گزارش وزارت بهداشت ویروس آنفلوآنزا با ۳۴.۲ درصد در راس ویروس‌های در گردش بین بیماران است. پس از آن، ویروس کووید ۱۹ با ۳۰ درصد قرار دارد.

🔹افراد در صورت ابتلا به آنفلوآنزا بهتر است در خانه بمانند و تا زمانی که تب‌شان قطع نشده است بیرون نروند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔺 همین الان پزشکان در همه بیمارستان‌های دولتی از بیماران سکه و دلار می‌گیرند تا عملشان کنند، هیچ‌کس هم پاسخگو نیست!

مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس:

🔸در بیمارستان دولتی از بیمار ۲۰۰ میلیون می‌گیرند تا عملش کنند، پس چرا دولت جلویشان را نمی‌گیرد؟!

🔸 شما نمایندگان مجلس پایتان را در بیمارستان دولتی بگذارید و ببینید چه بلایی سر مردم می‌آورند، اصلا به بیماران نگاه نمی‌کنند

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔺 خداحافظی با غلط‌های املایی با کمک هوش مصنوعی!

🔸یکی از قابلیت‌های صفحه کلید تلفن همراه این است که انگشت خود را روی صفحه کلید در میان حروف بکشید و هوش مصنوعی کلمه‌ای را که قصد نوشتن آن را دارید تشخص داده و آن را در متن قرار دهد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔺 شهریه دانشگاههای علوم پزشکی گران نمی‌شود

🔸 وزیر بهداشت در گفت‌وگو با مهر:‌ امسال سال مهار تورم و افزایش تولید نامگذاری شده است و این موضوع افزایش شهریه تنها یک پیشنهاد بود که در شورای معاونان وزارت بهداشت طرح شد و رای نیاورد.

🔸 دولت اساس کار خود را سیاست های ضد تورم قرار داده است و از همین رو هیچ افزایشی نخواهیم داشت.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔺 لی‌لی افشار، نوازنده چیره‌دست گیتار درگذشت

🔸پروفسور لی‌لی افشار، نوازنده چیره‌دست و نخستین زن دنیا که دکترای گیتار گرفت، از دنیا رفت.

🔸این هنرمند پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۶۳ سالگی درگذشت و این در حالیست که یکی از آثار او به تازگی در ایران منتشر شده بود.

🔸لی‌لی افشار یکی از ۱۲ نوازنده بین‌المللی گیتار بود که برای نواختن حضور آندرس سگوبیا در کلاس‌های پیشرفته وی، در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی انتخاب شد.

🔸مراسم تشییع این هنرمند فردا ۲ آبان در زادگاه او شهر تنکابن برگزار خواهد شد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

 🔺 استقبال از بدلیجات به جای طلا/ طلا از سبد خرید خانوارها خارج شده است

🔹فعالان بازار معتقدند که قدرت خرید در حوزه طلا و سکه به شدت افت کرده است؛ به طوری که دیگر طلا جزو کالای اصلی خرید مردم نیست.

🔹کاهش قدرت و توان خرید مردم باعث شده تا طلا از سبد خرید خانوارها خارج شود.

🔹مردم با هدف تبدیل سرمایه و پولی که در اختیار دارند به خرید طلای آب شده و سکه رو می‌آورند که این مهم سبب می‌شود تا طلا فروشان و تولید کنندگان طلا متضرر شوند.

🔹عروس و دامادها توان خرید طلا را نسبت به گذشته ندارند، می‌گوید: تنها تعداد معدودی از عروس و داماد ها توانایی خرید سرویس طلا را دارند./ایلنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir


 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :