آخرین عناوین

چهارشنبه 17 تير 1394-17:30 کد خبر:13498

دبیر ستاد برنامه ریزی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران خبر داد:

افزایش 404 درصدی پرونده های قاچاق در مازندران/قاچاق سوخت در راه آهن شمال

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران گفت: در سال گذشته افزایش 404 درصدی در تعداد پرونده های قاچاق داشته ایم.


به گزارش خزرخبر،محمدعلی پیشنمازی در جمع خبرنگاران، افزود: قاچاق کالا به‌صورت سالانه در کشور 22 میلیون دلار است که این میزان در مازندران 700 تا 800 هزار دلار است‎.

وی فرهنگ‌سازی برای مبارزه با قاچاق کالا را ضرورت اجتناب‌ناپذیر برشمرد و از تشکیل پنج کارگروه مبارزه با قاچاق کالا خبر داد.‎

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران اضافه کرد: قاچاق اقتصاد پنهان است و در بررسی‌ها مشخص شد که فرهنگ‌سازی 20 درصد در کاهش قاچاق موثر بوده است.‎

این مسئول سطح نظارت در بخش قاچاق کالا را نامناسب برشمرد و خاطرنشان کرد: حتی دیده شده جاروی دستی هم قاچاق شده است.

پیش‌نمازی با بیان اینکه 90 درصد کالاهای وارداتی به گمرکات مازندران مجاز است و 10 درصد به‌صورت غیرمجاز است‎، یادآور شد: قاچاق شامل کالاهایی است که بدون تشریفات قانونی و گمرکی وارد استان می‌شود‎، موارد قاچاق کالا در استان شامل مواد دامی، نفتی، مشروبات الکی، تجهیزات ماهواره‌ها، داروهای نیروزا‎، لوازم آرایشی، لوازم خانگی، لوازم و کالاهای پزشکی و ... می‌شود.

وی با بیان اینکه پیگیری مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه نیز براساس قانون جدید در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: 22 دستگاه در بحث قاچاق و کالا مبارزه فعال هستند‎.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران با اشاره به اینکه سوخت، جزو کالاهای یارانه‌ای است و بخش‌هایی مثل واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی از آن استفاده می‌کنند، تصریح کرد: سوخت‌های سهمیه‌ای خود را جمع می‌کنند که اخیر از مسیر ریل راه‌آهن در حوزه شیرگاه ‎ 20هزار لیتر‎ کشف شده و این پرونده در حال بررسی است.

وی از قاچاق سوخت در قالب کامیون انتقال شیر خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته با پوشش کامیون‌های حامل شیر از مازندران به گچساران قاچاق سوخت انجام شده بود که با عوامل نیروی انتظامی این مسئله کشف شد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران میزان قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی از استان در سال گذشته را 177 هزار و 201 لیتر برشمرد و خاطرنشان کرد: یک‌میلیون و 577 نخ سیگار، بیش از 20 هزار لیتر مشروبات الکلی، 28 هزار و 862 قلم کالای آرایشی میزان کشفیات کالاهای قاچاق در سال گذشته بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 90 درصد گوشی‌های تلفن همراه موجود در بازار استان از طریق قاچاق وارد و عرضه می‌شود، گفت: در بخش مبارزه با قاچاق گوشی تلفن همراه در استان و کشور چندان موفقیتی حاصل نشده است.

پیش‌نمازی میزان کشفیات چوب در مازندران را با توجه به شرایط پوشش جنگلی این استان 104 هزار و 511 اصله چوب برشمرد و اضافه کرد: در مجموع 404 درصد افزایش پرونده برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان داشتیم.

وی ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده در مازندران را 300 میلیارد ریال در سال گذشته عنوان کرد.

پیشنمازی همچنین از قاچاق سوخت در راه آهن شمال توسط سهمیه بگیران خبر داد و افزود:در مرزهای آبی و هوایی قاچاقی نداشته ایم.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :