آخرین عناوین

يکشنبه 21 تير 1394-1:32 کد خبر:13508

مدیرکل بهزیستی مازندران خبر داد:

افزایش آمار طلاق در مازندران/اجرای طرح بشیر

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه استادیوم دو  و میدانی ویژه معلولان برای نخستین‌بار در کشور در مازندران احداث می‌شود، گفت: تأسیس بنیاد ژنتیک در مازندران از دیگر برنامه‌های در دست اقدام بهزیستی است.


به گزارش خزرخبر، سیدسعید آرام بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به‌مناسبت هفته بهزیستی، اظهار کرد: 20 هزار معلول را در روستاهای استان شناسایی کردیم و از خدمات بهزیستی برخوردار هستند و در شهرهای زیر 50 هزار نفر هم طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه را شروع می‌کنیم که به‌صورت پایلوت در شهرستان میاندورود آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه پیشگیری در سه مقوله پیشگیری از اعتیاد، معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنیم، افزود: 40 مرکز درمان اعتیاد سرپایی داریم و در سه ماه نخست امسال به بیش از 5 هزار بیمار خدمات داده و در حوزه اعتیاد، پیشگیری در رأس امور و خدمات قرار دارد و بر پیشگیری اجتماع‌محور تاکید داریم.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه 180 تیم را در محله‌های مختلف آماده کردیم، گفت: بیش از 4 هزار نفر توسط این تیم‌ها آموزش مقابله با اعتیاد را فرا گرفتند.

این مسئول با بیان اینکه 84 مرکز مشاوره خصوصی در استان فعال است، تصریح کرد: سال گذشته بیش از 133 هزار تماس تلفنی با خط 1480 داشتیم و بیش از 55 هزار نفر هم به مراکز مشاوره ما رجوع کردند.

آرام با اشاره به اینکه آسیب‌های جدیدی منجر به طلاق شده و کاهش سن طلاق و افزایش آمار طلاق را شاهد هستیم، ادامه داد: طلاق، اتفاقی نیست که به‌دنبال یک حادثه بروز پیدا کند و مشکلاتی از ابتدا وجود داشته که در نهایت منجر به طلاق شده و در طرح بشیر بسته‌های آموزشی مختلفی را برای سنین مختلف درنظر داریم.

وی با بیان اینکه بحث طلاق، اجتناب‌ناپذیر است، خاطرنشان کرد: برای بعد از طلاق هم بسته‌های آموزشی داریم و سال گذشته 15 طرح برای کاهش طلاق داشتیم و با اجرای طرح بشیر، این مراکز به 40 واحد افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه استادیوم دوومیدانی ویژه معلولان برای نخستین‌بار در کشور در مازندران احداث می‌شود، اظهار کرد: تاسیس بنیاد ژنتیک در مازندران از دیگر برنامه‌های در دست اقدام بهزیستی است که با کمک بهزیستی کشور احداث می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در خط مقدم ارائه خدمات بهزیستی، عمده نیروها دارای کارشناسی ارشد رشته‌های مرتبط هستند، افزود: از سال گذشته برنامه‌ای پیش‌بینی شده که به این نیروها که در اورژانس اجتماعی و شیرخوارگاه کار می‌کنند مبلغ 500 هزار تومان به‌صورت رفاهی پرداخت می‌شود.

آرام با اشاره به اینکه جزو استان‌هایی هستیم که آمار بالای طلاق داریم، تصریح کرد: ایجاد بازارچه دائمی ویژه زنان سرپرست‌خانوار در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه 400 پرونده درباره فرزندخواندگی داریم، گفت: مدت‌ها است تشکیل پرونده برای فرزندخواندگی را تعطیل کردیم چون تعداد افرادی که تقاضای فرزندخواندگی دارند زیاد است و ما فرزندان محدودی داریم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :