آخرین عناوین

سه شنبه 23 تير 1394-11:15 کد خبر:14518

مسئولان پاسخ دهند؛ به نام ساری به کام "نساجی":

استانداری مازندران واگذاری زمین ماهفروجک ساری به نساجی قائم شهر را بر اساس کدام قانون انجام داد؟

 اقدام خارج از عرف و اصول استانداری به همراه سکوت معنا دار فرمانداری به شهروندان ساروی یاد آوری می کند که باید خود از حقوق شهرستان دفاع کنند تا مسئله  فرودگاه ساری دوباره تکرار نشود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش، چندی پیش و بر اساس اخبار منتشر شده در وبسایت رسمی باشگاه نساجی قائم شهر و تایید استانداری مازندران، زمینی به مساحت چندین هکتار متعلق به روستای ماهفروجک از توابع  دهستان اسپیورد شوراب از بخش مرکزی شهرستان ساری و طی جلسه ای که در استانداری و به ریاست استاندار برگزار شد در اختیار باشگاه نساجی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش ، در اینکه همه مازندرانی ها خواستار رشد و بالندگی نساجی و راهیابی یک نماینده خوب و پر هوادار به لیگ برتر هستند شکی نیست و هر شخص و نهادی اعم از دولتی و خصوصی در مازندران باید برای رسیدن به این مهم تلاش کند هم تردیدی نباید به دل راه داد، اما پرسشی که در مورد این خبر برای اهالی رسانه و شهروندان ساروی مطرح می شود اینست که :

۱. چرا مفاد این مصوبه در اختیار ارباب جراید قرار نگرفته است؟ آیا این زمین که در محدوده جغرافیایی شهرستان ساری قرار دارد به صورت اجاره به نساجی واگذار شده  یا به این باشگاه بخشیده شده است؟

 ۲.اگر مسئله واگذاری و تملک زمین به باشگاه نساجی است آیا استانداری برای جبران این بخشش نسبت به جایگزینی و تهاتر زمین های دیگر در همان محدوده از شهرستان قائم شهر به شهرستان ساری اقدام کرده است؟

 ۳.با توجه به وجود چند پروژه بزرگ ملی از جمله استادیوم شش هزار نفری و پیست دوچرخه سواری و همچنین بیمارستان ۴۵۰ تختخوابی ساری در مجاور این زمین  چه تمهیداتی اندیشیده شده است تا در آینده نسبت به تداخل اداره این اماکن با ورزشگاه نساجی مشکلاتی ایجاد نگردد؟ و به واقع روزی را شاهد نباشیم که مهمان ها (مسئولان قائم شهر) مدعی خانه نشوند؟

 ۴.چرا هیچ اعلامیه یا واکنشی از طرف واحدی فرماندار ساری به عنوان حافظ منافع شهرستان و همچنین هیچ توضیحی از سوی نمایندگان شهرستان ساری آقایان دامادی و شجاعی  در اختیار شهروندان قرار نگرفته است؟

 ۵.استانداری مازندران در همه شهرستان ها و برای پیشبرد امور و کمک به ورزش و اقتصاد مازندران اقدام به بذل و بخشش از شهرستانی به شهرستان دیگر می کند یا فقط در مورد ساری و نساجی این کار انجام شده است و به واقع این یک استثنا است؟

 ۶.آیا در شهرستان قائم شهر  با اینهمه مساحت و زمین های بایر هیچ نقطه ای برای این واگذاری و صاحب زمین کردن نساجی وجود نداشت یا این هم تاکتیکی از طرف مردان در سایه استانداری برای ضربه زدن و تحقیر ساری است؟

 به هر حال این اقدام خارج از عرف و اصول استانداری به همراه سکوت معنا دار فرمانداری و نمایندگان بیش از پیش به شهروندان ساروی یاد آوری میکند که باید خود زمام امور را در دست گرفته و با اتکا به نیرو های خودجوش و بنیاد های مردم نهاد از حقوق شهرستان دفاع کنند تا مسئله و مشکلی مانند فرودگاه ساری دوباره تکرار نشود.

فرمانداری چون منصوب استاندار است شاید دست و زبانش بسته باشد ولی اینکه شجاعی و دامادی سکوت کرده اند و توضیح هر چند مختصری در این باره نمی دهند جای تامل و تعجب دارد، شاید گذاشته اند برای چند سال دیگر که کل ماهفروجک ضمیمه قائم شهر شد و ورزشگاه و پیست دوچرخه سواری از ساری خارج شد،  در جمع مردم منطقه حضور بهم رسانند و این تجزیه را هم مانند تجزیه میاندرود از افتخارات خود بخوانند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • حامد
    دوشنبه 5 مرداد 1394-12:40


    دزد پررو یقه صاحبخانه را می گیرد
    آرمان فتحی -عضو شورای شهر ارطه- با بیان اینکه دزد پررو یقه صاحبخانه را می گیرد، گفت: نامه ای در خصوص واگذاری زمین به نساجی قائمشهر دیدیم که آقای ابراهیمی رییس شورای شهر قائم شهر گفت مشکل حل شد، اما سوال من آنجاست مظلومیت ارطه به جایی رسیده است که 20 هکتار از آن را جدا کردند و حالا شش هکتاری را هم که قرار است به نساجی و شهرستان برسد به نام خود تمام می کنند و برای تقابل با آن نامه می زنند؟!
    وی افزود: جناب فرماندار من بارها شاهد دفاع شما از حق مرد قائمشهر و ارطه در برابر مسئولان بودم، اما چرا سر انجام حق مردم ارطه برای دانستن حریم شان مشخص نمی شود؟!

    • حامد
      دوشنبه 5 مرداد 1394-12:36


      نماینده کجا بود? مگه ما نماینده هم داریم? در واکنش به اعتراض مردم و رستنه های ساری رییس شورای شهرستان قایم شهر مردم ساری رو "دزد پر رو" خطاب کرد که یقه صاحب خونه رو گرفته و مدعی شدن که این زمین مال ارطه هست نه ماهفروجک در صورتی که زمین مال ماهفروجکه... هیچ کس هم به توهین این عضو شورای واکنش نشان نداد...

      • ایمان
        يکشنبه 4 مرداد 1394-19:22


        نمایندگان محترم ساری حالا که سایت خزرخبر این مسئله مهم را مطرح کرده چرا پیگیری نمیکنید امیدواریم پاسخ لازم را برای افکار عمومی داشته باشید

        • هادی
          يکشنبه 4 مرداد 1394-19:20


          امیدوارم مسیولان محترم توضیح قانع کننده ای در برابر برخی اخبار مانند این خبر که برای مردم مهم است ارایه کنند متاسفانه غالبا سیاست سکوت پیشه می شود که خیلی مناسب نیست

          • میلاد
            يکشنبه 4 مرداد 1394-12:31


            ساری شهر بی دفاع

            • راهی
              يکشنبه 4 مرداد 1394-12:31


              آقای شجاعی آقای دامادی پس کی؟کجا؟وچگونه می خواهید از ساری دفاع کنید؟

              • صایب
                يکشنبه 4 مرداد 1394-12:30


                آقای دامادی که در مورد امامزاده هاشم وپلور و...موضع گرفتید لطفا سکوت نکنید

                • محب
                  يکشنبه 4 مرداد 1394-12:28


                  نمایندگان محترم ساری اگر در عملکرد شما نکته اضافه کردن نیست لااقل اجازه کم کردن ندهید

                  • حق
                    يکشنبه 4 مرداد 1394-12:27


                    امیدواریم استاندار محترم موجب رنچش مردم ساری از دولت تدبیر وامید نشوند

                    • سلام
                      يکشنبه 4 مرداد 1394-11:14


                      امیدواریم نمایندگان محترم ساری بالاخره تحرکی از خود نشان دهند

                      • محمد
                        چهارشنبه 31 تير 1394-9:5


                        شورای شهر ساری نسبت به درج این خبر واکنش نشان داد. ممنون از شما که هشیار هستید و منافع مردم را بر منافع حزبی ارجح می دانید و مانند نمایندگان و فرمانداران قبلی بی تعصب نیستید که سبب مشکل فرودگاه شدند. هزار افرین

                        • مهدی
                          سه شنبه 23 تير 1394-18:21


                          خیلی متاسفم که این خبر رو می خونم... واقعا همچین اتفاقی افتاده? من یقین دارم که هدف از این کار ضربه زدن به ساری و خارج کردن استادیوم ها و پیست دوچرخه از ساری در اینده هست. باید هوشیار بود و درست عمل کرد. خزر خبر خیلی ممنون از این اطلاع رسانی... خیلی کار بزرگی کردی.. سپاس

                          • نریمان
                            سه شنبه 23 تير 1394-14:37


                            برادر از ... چی انتظار داری ... خب مسئول ... باید ... کنه ... چرا اخه به این بد بخت ها ایراد می گیرید ... دست خودشون نیست کلا ...بزرگ شدن ...