آخرین عناوین

شنبه 27 تير 1394-22:42 کد خبر:14538

کاندیدای مجلس از قائمشهر اعلام کرد:

ارتباط ضعیف با مردم اشکال اصلی نمایندگان فعلی قائمشهر در مجلس

کاندیدای حوزه انتخابیه قائم شهر ، جویبار ، سوادکوه ، سیمرغ و سوادکوه شمالی برای انتخابات آینده مجلس، ارتباط ضعیف با مردم را اشکال اساسی نمایندگان فعلی با مردم اعلام کرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مازنی خبر،یوسفعلی جوانی قادیکلائی" متولد 1353 در شهرستان سیمرغ و دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی برق و پروانه پایه یک نظام مهندسی می باشد.

کارشناس رسمی دادگستری ، مدیریت فرهنگی باشگاه پرسپولیس قائم شهر ، ریاست مجمع عالی نخبگان قائم شهر ، معاون پژوهش و فناوری اطلاعات موسسه روستاشناسی کشور ، مسئولیت بهینه سازی موبایل استان مازندران ، کارشناس رسمی ماده 27 نظام مهندسی ، عضویت در تشکل خانه کارگر و استادی در دانشگاه های مازندران در کارنامه فعالیت جوانی قرار دارد.
گفتگوی خواندنی با یوسفعلی جوانی کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه "قائم شهر ، جویبار و سوادکوه" را در زیر می خوانید :
*** آقای جوانی چه شد که تصمیم گرفتید وارد عرصه انتخابات شوید؟

به خاطر فعالیت و ارتباط خوبی که در مجمع عالی نخبگان و دیگر مسئولیت ها با مردم و نخبگان برقرار کرده بودم با پیشنهاد این عزیزان تصمیم گرفتم به این عرصه وارد شوم. مجمع نخبگان از 12 کمیته فرهنگی ، هنری ، پزشکی ، مهندسی ، ورزشی ، اصناف ، بازاریان و ... تشکیل شده است لذا با همه اقشار مردم در ارتباط هستیم. از سویی در راستای منویات مقام معظم رهبری برای سال 1404 در جهت ایجاد محیطی جدید ، تازه و نو و برای پر رنگ تر کردن ارتباط مسئولین با مردم انگیزه بنده را برای این کار بیشتر کرد.
*** مهمترین ضعف نمایندگان فعلی مجلس را در چه موردی دیدید که برای ورود به عرصه انتخابات جدیت دارید  ؟
با احترام به دو نماینده محترم ، احساس می کنم ارتباط آنها با آحاد مردم و همه اقشار جامعه کم رنگ است. این حوزه انتخابیه دارای پتانسیل بالائی در بین مهندسین ، پزشکان ، دانشگاهیان ، فرهنگیان ، ورزشکاران ، هنرمندان و ... دارد که اگر از همه ظرفیت ها به درستی استفاده شود می توانیم شاهد توسعه این حوزه انتخابیه باشیم. مثلاً در شهرستان قائم شهر 500هنرمند غیرحرفه ای ، 100 هنرمند شاحص کشوری و 350 هنرمندی که حداقل یک بار جایزه دریافت کرده باشند حضور دارند ولی به دلیل آنکه ارتباط خوبی با آنها برقرار نشده است هنر این شهرستان را در جایگاه واقعی اش مشاهده نکرده و هنرمندان قائم شهری از عدم توجه به آنها گله مند هستند. یا در حوزه ورزشی شهرستان های قائم شهر و جویبار در مسابقات آسیایی اخیر با هم بیش از 10 ها کشور دیگر مدال به دست آوردند که انتظار دارند حداقل رسیدگی ها انجام شود.
*** یعنی عدم ارتباط مناسب نمایندگان با مردم را تنها نقطه ضعف می دانید ؟
ببنید اینکه احساس می شود نمایندگان مجلس به خوبی پای درد و دل مردم ننشسته اند یک موضوع است. موضوع دیگر عدم توجه به شاخصه های توسعه شهرستان های این حوزه انتخابیه بوده است. شما نگاهی به رشته های تحصیلی که برای دانشگاه های شهرستان های این حوزه انتخابیه جذب شده است بیاندازید. متاسفانه اکثر رشته های جذب شده سنخیتی با نیازهای شهرستان ها ندارد. این نشان می دهد ارتباط با دانشگاهیان ضعیف بوده است. باید این موضوع را در نظر بگیریم که بدون هماهنگی با نخبگان و صاحب نظران نمی توانیم به چشم اندازهای 1404 در منطقه برسیم. موضوع دیگر عدم توجه به جوانان بوده است. رهبری عزیز به استفاده از نیروهای جوان همواره تاکید داشته اند. به نظر بنده وقت آن رسیده است تا از جوانان شهرستان های قائم شهر ، جویبار ، سوادکوه ، سیمرغ  و سوادکوه شمالی بیشتر استفاده شود.
*** اگر به عنوان نماینده مردم در مجلس انتخاب شوید ، مهمترین برنامه شما چه خواهد بود ؟
محور برنامه ها طی برنامه ششم توسعه از سوی مقام معظم رهبری و با جمع بندی نظرات نخبگان و کارشناسان ابلاغ شده است پس چشم اندازه و افق کار مشخص می باشد.  اما اعتقاد دارم علاوه بر تقویت برنامه ششم توسعه در منطقه و تلاش برای لحاظ شدن کاستی های نادیده شده ، طبق جلساتی که با علما و روحانیون برجشته مازندران از جمله آیت الله طبرسی نمیانده ولی فقیه در استان ، آیت الله صدوقی ، حجت الاسلام دارائی استاد حوزه ، حجت الاسلام مهدوی ، حجت الاسلام یوسفی و حجت الاسلام قلی پور ائمه جمعه شهرستان های شیرگاه ، سیمرغ و جویبار داشته ایم ، موضوع فرهنگی باید یکی از برنامه های اصلی نمایندگان مجلس باشد.
*** مهمترین انتظار نخبگان از نمایندگان و کاندیداهای مجلس را در چه می دانید ؟
آن چیزی که برای یک نماینده شجاعت می آورد تا بتواند به درستی از حقوق وکلای خود دفاع کند ، داشتن اطلاعات و آمار صحیح از حوزه انتخابیه می باشد. همچنین حوزه انتخابیه ما که از 5 شهرستان تشکیل شده است از نظر جغرافیایی و حضور قومیت های مختلف متمایز از دیگر حوزه های مازندران است لذا نخبگان از کاندیداهای مجلس انتظار دارند سخنان آنها واقعی ، صمیمی و متکی بر اطلاعات و آمار صحیح باشد.
***‌ آیا حاضرید اطلاعات جمع آوری شده مجمع عالی نخبگان را در اختیارمسئولان قرار دهید ؟
بله ، چون هدف رشد منطقه و کشور است این آمادگی را داریم تمامی آمار و اطلاعات گردآوری شده از نخبگان را در اختیار مسئولان اجرائی قرار دهیم.
*** مجمع عالی نخبگان قائم شهر در چند وقت اخیر چه مراسماتی را برگزار کرده است ؟
همایش توسعه شهرستان های سیمرغ و قائم شهر ، همایش بازیکنان پایه فوتبال جویبار ، همایش میثاق با ولایت در قائم شهر ، تجلیل از معلمان نمونه 5 شهرستان قائم شهر ، جویبار ، سوادکوه ، سیمرغ و سوادکوه شمالی ، همایش روز روابط عمومی و ارتباطات ، همایش بانوان نخبه پرور و ... را برگزار کردیم و به زودی همایشی با عنوان جوانان و اعتیاد برای آشنائی جوانان با خطرات مواد مخدر برگزار خواهیم کرد.
*** برای خیلی از مردم این سوال پیش آمده است که مجمع عالی نخبگان زیر نظر چه نهادی فعالیت می کند ؟
مجمع عالی نخبگان زیر نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام و برای تحقق رشد و توسعه در مناطق مختلف کشور شکل گرفته است.
*** نظر شما در مورد ماده 180 و مبالغ میلیاردی که در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفته است تا با اختیار خودشان هزینه کنند ، چیست ؟

وقتی یک نمایندگان طبق این ماده در کار قوه مجریه دخالت می کند ، چگونه می توانیم انتظار داشته باشیم تا آنها به وظیفه اصلی شان که نظارت بر کار دستگاه های اجرائی است موفق باشند!؟ به نظر بنده نمایندگان باید به این طرح رای منفی می دادند چون با روح قانون مخالف است. اینگونه تصمیمات باعث شده است تا خصوصی سازی در کشور علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری به انحراف برود چون نمایندگان مجلس از وظیفه اصلی شان که نظارت است دور شده اند.
*** چه انتظاری از رقبای خود در انتخابات آتی دارید ؟
انتظار می رود دوستان و رقبا ، اخلاق مداری را رعایت کرده و سلامت روانی جامعه را بر هم نزنند. در سالی که رهبر معظم انقلاب بر موضوع همدلی و همزبانی تاکید کرده اند مهمترین هدف کاندیداهای محترم در کنار رقابت سالم ، باید تلاش برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای باشد. ضمن اینکه انتظار می رود کاندیداهای مجلس خودشان را با اغراق به مردم معرفی نکنند.
*** سخنان پایانی تان را برای خوانندگان بفرمائید.
امید دارم مردم در اسفند سال 94 انتخاب های درستی داشته باشند چون باورم بر این است که خیلی از مشکلات حوزه انتخابیه قائم شهر ، سوادکوه و جویبار به دلیل عدم انتخاب درست در بعضی انتخابات بوده است. با فصلی نو زندگی را ورق می زنیم و نقش دیگری بر روزگار هستی‌بخش می کشیم . پایان بی قراری من روزیست که هیچ پنجره ای بسته و هیچ قلبی شکسته نباشد.      

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :