آخرین عناوین

چهارشنبه 14 مرداد 1394-17:4 کد خبر:14597

کشف اختلاس عجیب در دانشگاه مازندران:

کشف اختلاس میلیاردی دولت قبل در دانشگاه مازندران/ شیوه عجیب اختلاس

اختلاس به شیوه عجیب در دانشگاه مازندران کشف شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش،این روزها دیگر شنیدن اخبار اختلاس ها و فسادهای مالی کمتر کسی را متعجب می کند.

بعد از کلید خوردن بررسی پرونده سه هزار میلیاردی، قطاری از تخلفات آشکار شد که اعتماد عمومی نسبت به دولت قبل و وعده های مسئولان را به کمترین حدممکن کاهش داد.

پس از این اتفاقات که همچنان ادامه دارد مردم دیگر کمتر به وعده های پاکدستانه بها می دهند و شاید به همین خاطر باشد که رجل سیاسی فساد را تقبیح می کنند اما خودشان وعده ای درباره مبارزه با فساد اقتصادی نمی دهند.

بعد از بررسی وضعیت بورسیه ها در وزارت علوم، این وزارتخانه تقریبا از تخلف مصون بود تا اینکه برخلاف همه انتظارات، اختلاسی میلیاردی در دانشگاه مازندران مجددا به نگرانی ها در خصوص وضعیت بغرنج فساد حتی در بدنه علمی کشور دامن زد.

رئیس دانشگاه مازندران در گفتگو با خبرنگاران در نشستی که به منظور قدردانی از عملکرد آنها تشکیل شده بود از فسادی 20 میلیارد ریالی در صندوق دانشجویی این دانشگاه و شناسایی و دستگیری متخلف خبر داد.

صندوق رفاه دانشجویی، همان محلی است که دسته گل 32 میلیاردی رئیس قائمشهری اش در وزارت علوم دولت قبل خبرساز شده بود.

"کیوان مردایان کوچکسرایی"؛ رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم دولت احمدی نژاد اصلی ترین متهم پرونده ای است که به تخلف 32  میلیارد تومانی مشهور شده است.پرونده ای که همچنان مفتوح است و مرادیان را به عنوان یکی از اصلی ترین متهمانش می شناسند.

به نظر می رسد این تخلف مکشوف در دانشگاه مازندران بخشی از تخلف بزرگ صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم باشد که حالا رسانه ای شده است.

فخرالدین اصغری اقمشهدی اختلاس کنندگان را  سه نفر و از کارکنان دانشگاه  معرفی کرد که از حدود هشت سال پیش تاکنون اختلاس از صندوق رفاه دانشجویی را با شگردهای خاصی انجام می دادند.
وی توضیح داد :« اختلاس ها به دو شیوه انجام می شد که در یکی از شیوه ها اختلاس کنندگان بستگان خودشان را به عنوان دانشجو معرفی کرده و بعد از دریافت وام ، بازپرداختی انجام نمی دادند .در شیوه دوم آنان هنگام تسویه حساب با دانش آموختگان به بهانه قطعی سامانه و اتمام وقت اداری ، شماره حساب های شخصی خود را به تسویه کنندگان می دادند و از این طریق پول به جای صندوق رفاه به حساب آنان واریز و کار تسویه حساب هم انجام می شد. این افراد با معرفی به مراجع قضایی در حال بازپرداخت پول هستند تا بدهی برخی از دانشجویانی که حتی پنج سال از زمان فارغ التحصیلی آنها گذشته و همچنان به دانشگاه به دلیل همین اختلاس ها بدهکارند، پرداخت شود.»

وی افزود : «متاسفانه مسوولان دانشگاه در سال های گذشته باید این اختلاس را کشف کرده ، مورد پیگیری قرار می دادند که چنین نشده بود ، ولی خوشبختانه با تیزهوشی حراست دانشگاه این موضوع در سال جاری کشف شد» .

اصغری آقمشهدی با بیان اینکه دانشگاه مازندران در دولت گذشته 130 میلیار ریال بدهی داشت ، گفت:« با تدابیر اندیشیده شده تاکنون مبلغی پرداخت و در حال حاضر 50 میلیارد ریال دیگر نیز بدهی دارد.»

وی افزود : «کسب افتخارات دانشگاه مازندران در یک سال گذشته بسیار مطلوب و قابل دفاع است و ارتقاء این دانشگاه به رتبه های بالا به لحاظ علمی و همچنین قرار گرفتن اعضای هیات علمی آن در فهرست دانشمندان و نخبگان علمی جهان از دستاوردهای خوب دانشگاه محسوب می شود.»

گفتنی است دانشگاه مازندران در حال حاضر دارای 12 هزار دانشجو، 12 دانشکده، و 336 عضو هیات علمی است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :