آخرین عناوین

جمعه 16 مرداد 1394-12:26 کد خبر:14609

در علوم پزشکی مازندران چه خبر است؟؟!!!

پرونده مرگ کودک 3 روزه قائم‌شهری روی میز نقد افکار عمومی/لزوم دخالت وزیر بهداشت

پزشک مقصر شناخته شده در امور پزشکی،پست جدید گرفت.

 


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، ماجرای از بین رفتن کودک سه روزه قائم‌شهری در بین افکار عمومی در حال فراموشی بود که دوباره یک انتصاب در دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران پرونده این اشتباه محرز را دوباره ‌به جریان انداخت.

دو سال پیش بود که کودکی در قائم‌شهر سه روز پس از تولدش به تشخیص پزشک معالج که به بیماری زردی مبتلا شده است، برای درمان به این کودک سه روزه کپسول ژله‌ای نفیدپین تجویز شد.

به دلیل عوارض دارو کودک از بین می‌رود، ماجرا در همین جا به اتمام نرسید و پدر خانواده به شدت پیگیر علت فوت فرزندش شد و تا جایی که کار به مراجع قضایی و ذی‌صلاح پزشکی کشیده شد.

تلاش‌های بسیار فراوان خانواده این کودک برای مشخص شدن دقیق ماجرا پای رسانه‌ها را نیز به ماجرا کشاند و با پیگیری پدر خانواده پزشک مورد تایید دانشگاه در این ماجرا مقصر شناخته شد.

با وجود محرز بودن اقدامات پزشک در کشته شدن این کودک ظاهرا براساس موارد مطرح شده تنها نظام پزشکی اقدام به توبیخ و درج در پرونده برای این پزشک رای داد.

با صدور این رای رسانه‌های متعدد درباره مشکلی که برای این خانواده به وجود آمد و نیز رای صادر از سوی نظام پزشکی مازندران مطالب و گزارش‌های درج کردند که از جمله پای نماینده رسانه ملی و حتی این موضوع در بخش خبری در حاشیه پزشکی 20:30 نیز مطرح شده بود.

این پرونده فقط در بین افکار عمومی در حال بسته شدن بود که اقدام دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران برای انتصاب پزشک مقصر در مرگ این کودک به سمت مسئول مرکز بهداشت و درمان قائم‌شهر دوباره خبرساز شد.

خانواده این کودک حتی قصد دارند که ماجرای مرگ نوزاد سه روزه خویش و انتصاب پزشک مقصر به اطلاع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حال حاضر در مازندران حضور دارد نیز برسانند.

اما این سئوال افکار عمومی و کسانی که در جریان ماجرای از بین رفتن این کودک سه روزه در تجویز داروی نفیدپین برای این کودک هستند را سخت در‌گیر کرده که آیا پزشکی که در مرگ کودک سه روزه مقصر شناخته شده ‌می‌تواند به عنوان مسئول مرکز بهداشتی درمانی یک شهر انتخاب شود، آیا وزیر بهداشت در جریان این انتصاب قرار دارد و اینکه آیا در سیستم پزشکی و اداری مقصر شناخته شدن در مرگ یک کودک با اشتباه محرز پزشکی نمی‌تواند مانعی برای انتصاب در سمت‌های عمومی‌تر شود.

به گزارش فارس، قاسم جان‌بابایی، محمود صفری‌خطیر را به سمت سرپرست مرکز بهداشتی درمانی قائم‌شهر منصوب کرد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :