آخرین عناوین

يکشنبه 18 مرداد 1394-16:7 کد خبر:14614

یک بام و دو هوای مدیر دستگاه ورزش مازندران:

فراری دادن خریدار تیم فوتبال صنعت ساری به چه قیمتی؟؟!!!

اصرار بر مدیریت تیم فوتبال صنعت ساری و انجام چنین حرکات خام و غیر ورزشی می تواند ورزش مازندران را از مسیر تعالی خود خارج نماید.


به گزارش خزرخبر و به نقل از نسیم ورزش، اصرار بر مدیریت تیم فوتبال صنعت ساری و انجام چنین حرکات خام و غیر ورزشی می تواند ورزش مازندران را از مسیر تعالی خود خارج نماید. حضور مدیریت ورزش مازندران با سابقه فعالیت در نهادهای دیگر شائبه عدم مدیریت کارشناسی و خروج از مسیر گفتمان ورزش را در بین اهالی ورزشی تشدید می کنند.

برگزاری جلسه بررسی وضعیت تیم صنعت ساری در چند روز گذشته با حضور نماینده مجلس ساری ، مدیر ورزش  و رئیس هیات فوتبال استان  وتعدادی از مسئولین ورزشی برگزار شد. در این جلسه مالکیت تیم فوتبال صنعت ساری مابین علی اصغر یمینی و هیات فوتبال مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

پس از این جلسه از سوی متولی دستگاه ورزش حوادث عجیب و غریب در فوتبال شهرستان ساری استارت خورد!!!

با وجود اینکه رسانه های ورزشی استان اخبار این جلسه را رسانه ای کردند اما تمامی آنها به نتیجه گیری این جلسه اشاره ای نکردند  چرا که حلقه مفقوده این نشست عدم اطلاع رسانی از خروجی این جلسه بوده است.

یکی از بحث های مهم در این خصوص واگذاری تیم فوتبال صنعت ساری به اصغر یمینی بود زیرا او در فصل های گذشته تمیداری کرده است و همچنین در کوران مسابقات این تیم پر طرفدار را ترک نکرده است.

البته تاکنون اسنادی از سوی هیات فوتبال مازندران بعنوان مرجع فوتبال استان مبنی بر عدم تیمداری یمینی ارائه نشده است.

مدیر کل ورزش و جوانان مازندران در حالی که در این چند روز گذشته اصرار بر عدم تیمداری داشت و این موضوع را نیز در جلسه مذکور بارها تاکید کرد در عین ناباوری اقدام به معرفی مدیر موقت تا اطلاع ثانوی و در پس آن با حکم عجیب رئیس اداره ورزش ساری !!! سرمربی تیم فوتبال صنعت ساری معرفی شد اقدامی که با چاشنی عجله ، بسیاری از کارشناسان ورزشی را شوکه کرد. زیرا پیش از این نظیر چنین حکمی در ورزش ثبت نشده است .

اگر قرار بر اجرای چنین تصمیمی از سوی مدیر دستگاه ورزش بود برگزاری جلسه با حضور نماینده مجلس و رئیس هیات فوتبال در خصوص تیم فوتبال صنعت ساری به چه هدفی برگزار شد؟!!!

آقای مدیر کل باید بداند که نمی توان یک تیم فوتبال پر طرفدار که کمتر از یک ماه به برگزاری مسابقات لیگ باقی مانده است را با مدیرت موقت و تا اطلاع ثانوی اداره کرد.

اداره کل ورزش و جوانان مازندران در دوره های گذشته سابقه تلخ تیمداری صنعت ساری را در کارنامه مدیریتی خود دارد تجربه ای که منجر به سقوط این تیم به دسته دوم و دلسردی هوادارانش شد.

در حال حاضر محسن نهال بعنوان تنها خریدار تیم فوتبال صنعت ساری وجود دارد و شنیده ها حاکی است که هیات فوتبال مازندران نیز با مالکیت این فرد موافقت نموده  و مورد تایید تنها مرجع فوتبالی مازندران می باشد از طرفی علی اصغر یمینی مالک فعلی باشگاه که مدعی است مدارک مستند در اختیارش وجود دارد حاضر شده که مالکیت خود را به محسن نهال انتقال دهد.

در حالی که همه چیز مهیا شده بود تا تیم فوتبال صنعت ساری طبق اصل ۴۴ قانون اساسی واگذاری به صورت خصوصی اداره شود و حتی یکی از نمایندگان مجلس شهرستان ساری نیز با تماس تلفنی به مدیر کل ورزش مازندران خواستار همکاری های لازم با خریدار جدید این تیم شد، همچنین خبر های رسیده از برگزاری جلسه فی مابین حسین زادگان و محسن نهال خریدار جدید تیم فوتبال صنعت و رضایت کامل واگذاری ۱۰۰ درصد متولی دستگاه ورزش مازندران به محسن نهال بود که در کمال ناباوری حبیب ورزش مازندران موضع خود را به طورکامل تغییر داد.

 

با توجه به کمبود اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان مازندران و در حالی که هیات های ورزشی استان از عدم تزریق اعتبارات رنج می برند و قادر به برگزاری مسابقات در رشته های ورزش خود نمی باشند پرداخت هزینه و بدهی های سنگین تیمداری صنعت ساری با وجود خریدار مورد تایید هیات فوتبال استان از سوی دستگاه ورزش چه معنای خواهد داشت؟!!

این حرکات و دوگانگی های رفتار دستگاه ورزش استان از سوی جامعه ورزشی تعابیر گوناگونی خواهد داشت؟ خارج از این موارد که در این مقال نمی گنجد مهم این است که ورزش مازندران نیاز به ثبات تصمیم گیری دارد.

اصرار بر مدیریت تیم فوتبال صنعت ساری و انجام چنین حرکات خام و غیر ورزشی می تواند ورزش مازندران را از مسیر تعالی خود خارج نماید حضور مدیریت ورزش مازندران با سابقه فعالیت در نهادهای دیگر شائبه عدم مدیریت کارشناسی و خروج از مسیر گفتمان ورزش را در بین اهالی ورزشی تشدید می کنند.

فراری دادن و دلسرد کردن حامیان مالی با توجه به کمبود حضور چنین افرادی در استان سبب افزایش فشار مالی بر روی دستگاه ورزش خواهد شد.

اقدام حسین زادگان دخالت آشکار اداره ورزش استان بعنوان دستگاه دولتی در امورات فوتبال محسوب می شود که اگر چنین مواردی در ورزش مازندران نهادینه شود شاهد بروز مشکلات فراوان و این اقدام سبب ملتهب شدن فضای فوتبال مازندران خواهد شد.

بایستی ادبیات برخورد با حامیان مالی در مدیران ورزشی نهادینه شود تا با حضور بخش خصوصی شاهد  شکوفایی بیش از پیش رشته های ورزشی استان مازندران باشیم.

برخی نیز معتقدند افرادی خارج از جلسه بررسی تیم فوتبال صنعت در تزلزل تصمیم گیری حسین زادگان نقش کلیدی دارند .

حال باید دید مدیر کل ورزش و جوانان مازندران این رفتارها را چطور توجیه خواهد نمود؟!!! مدیری که در کارنامه مدیریتی خود عناوینی همچون برگزاری ناموفق مسابقات لیگ جهانی کشتی، برگزاری مسابقات  قهرمانی کشور کارگری که نوعی مسابقات سفارشی محسوب می شود، بدون خروجی موثر، برگزاری مسابقات آسیا میانه با حضور تنها یک تیم خارجی و دو تیمی داخلی که در رده بندی این مسابقات جایی نداشتند، را یدک می کشد، خود گواه وجود تصمیم های غیر کارشناسی و عجله ای دستگاه ورزش در فعالیت های کلان مدیریتی ورزش می باشد.

شفاف سازی صریح و اخذ تصمیم از سوی  اداره کل ورزش و جوانان مازندران در این خصوص می تواند شائبه های موجود در بین جامعه بزرگ و محترم ورزش مازندران را بر طرف کند.

ورزش مازندران همچنان با قهرمانی و پهلوانی بزرگمردان عرصه ورزشی استوار خواهد ماند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • ساری
    دوشنبه 19 مرداد 1394-15:20


    خوش به حال نمایندگان مجلس ساری