آخرین عناوین

سه شنبه 20 مرداد 1394-13:33 کد خبر:14620

امام جمعه میاندورود :

خبرنگار باید آزاد باشد/هر گز خود را آلوده جناح ها نکرده ام/جامعه پویا توسط خبرنگاران ایجاد می شود

امام جمعه میاندورود گفت:جامعه پویا و متحرک نیاز به فکر های تحول گرانه دارد که توسط خبرنگاران ایجاد می شود.


به گزارش خزرخبر، سید مجتبی رسولی جویباری افزود:مرداد و زنان 17 مرداد اشخاص بسیار بزرگی هستند لذا یک روز برای تجلیل از آنها کافی نیست.

وی ادامه داد : خبرنگاران تمام توانشان را برای افزایش آگاهی مردم می گذارند. 

امام جمعه شهرستان میاندورود با تاکید بر اینکه هر سال مراسم تجلیل از خبرنگاران بهتر از سال قبل برگزار می شود ، افزود : یک روز برای عظمت و بزرگی اصحاب خبر کافی نیست چون جایگاه خبرنگاران بسیار بالا است.

رسولی تصریح کرد : اگر روزی خبرنگاران در صحنه نباشند  ، روز خوش یمنی برای مردم و مسئولین نخواهد بود.

وی افزود : مردم دلگرم به خبرنگاران هستند چون فکر های نواندیشانه ای در اذهان و قلم های  اصحاب رسانه وجود دارد.

امام جمعه شهرستان میاندورود با بیان اینکه قلب های خبرنگاران از نوع قلب های الهی می باشد ، اظهار داشت : ضرورت ایجاد دانشگاه خبرنگاران احساس می شود چون کارکرد خبرنگاران در حد یک دانشگاه بزرگ سراسری است.

رسولی افزود : خبرنگاران اساتید و مسئولین شاگردهای این دانشگاه باید باشند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید از قلم و تهدید خبرنگاران استفاده کنند ، عنوان کرد : جامعه پویا و متحرک نیاز به فکرهای تحول گرایانه دارد که از حرکت و تحول آن از خبرنگاران آغاز می شود و به تبع آن مسئولین و مردم حرکت می کنند.

امام جمعه شهرستان میاندورود افزود : همه خبرنگاران مانند اساتید مجربی هستند که همه مردم بدون تعارف دانشجویان شما هستند و جامعه نیازمند شما می باشد.

رسولی تصریح کرد : جایگاه خبرنگاران ، جایگاه عظیم و بزرگی است لذا مسئولیت اصحاب رسانه بسیار مهم و بزرگ است.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران با ابزار ساده دست به اقدامات بزرگی می زنند ، افزود : هیجان ، استرس و اضطراب کار خبرنگاران نشان دهنده سنگینی کار آنها است.  

امام جمعه میاندورود در مورد ویژگی های یک خبرنگار گفت: مهمترین ویژگی یک خبرنگار متفاوت بودن وی است که این به معنای برتر بودن یا برتر دیدن نسبت به دیگر اشخاص نیست بلکه تفاوت در نگاه است.

رسولی با تاکید بر اینکه متفاوت بودن به معنای مخالف بودن نیست  ، اظهار داشت : بعضی ها فکر میکنند حرفی مخالف بزنند به چهره می آیند که این اصلا پسندیده نیست.

وی ادامه داد : نگاه خبرنگار بسیار ظریف است لذا نگاه تیزبینانه خبرنگاران و هنرمندان در دیگر اقشار وجود ندارد.

امام جمعه شهرستان میاندورد با بیان اینکه یک خبرنگار از بسیاری از موارد به راحتی عبور نمی کند ، تصریح کرد :  نگاه یک خبرنگار می تواند تحول بزرگی را به همراه داشته باشد.

رسولی با اشاره به لزوم وجود آزادی برای خبرنگاران ، گفت : خبرنگار باید مستقل و آزاد باشد.

وی ادامه داد : آزادی یعنی خبرنگار تحت اختیار حزب ، مسئول و ثروت نیست.

امام جمعه شهرستان میاندورود با تاکید بر اینکه خروجی قلم خبرنگار تراوش یافته از یک ذهن خلاق است ، اظهار داشت : خبرنگار در کنار آزادی ، در متن خبر نیز باید رعایت صداقت ، امانت و اخلاق را بکند.

رسولی با اشاره به اهمیت اخلاق خبرنگاری ، افزود : بعضاً در بعضی خبرها و مطالب ، اخلاق و امانت داری دیده نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگار باید واقعه گرا و بی طرف باشد ، تصریح کرد : نقد و نقل خبرنگار نباید جناحی باشد.

امام جمعه شهرستان میاندورود ادامه داد : خبرنگاران بدون ترس و آزادانه حرف های خودشان را بزنند.

رسولی با تاکید بر اینکه بی مسئولیتی مسئولین به عدم آگاهی آنها مرتبط است ، افزود : مسئول باید بداند خبرنگار پل ارتباطی بین آنها با مردم است.

وی  افزود : مسئولین باید با آغوش گرم از خبرنگاران استقبال کنند.

امام جمعه شهرستان میاندورود با بیان اینکه مسئولین با خبرنگاران ارتباط خوبی برقرار کنند تا اخبار صحیح آنها به گوش مردم برسد ، اظهار داشت : متاسفانه بعضی رسانه ها صحبت های بنده را هم برعکس منعکس می کنند.

رسولی ادامه داد : بعضی از خبرنگاران ، برداشت خودشان از سخنرانی ها را منعکس می کنند که این برخلاف اخلاق خبرنگاری است.

وی با تاکید بر اینکه بعضی برداشت های اشتباه خبرنگاران‌ برای مردم تشنج ایجاد می کند ، افزود : مثلاً در بحث مذاکرات ، مقام معظم رهبری موضوع نرمش قهرمانانه را مطرح کردند ولی بعضی ها برداشت خودشان را از این فرمایش منعکس کردند.

امام جمعه شهرستان میاندورود با تاکید بر اینکه هیچگاه وابستگی جناحی نداشته است ، گفت : هرگز خودم را آلوده جناح ها نکردم و نخواهم کرد.

رسولی با بیان اینکه در شان خودم نمی دانم که وارد جناح بازی ها شوم ، اظهار داشت : حقیقتاً نگاه من واقع بینانه و واقع گرایانه است و تمام تحلیل ها هم بر همین مبنا بوده است.

وی ادامه داد :‌ تحلیل های همه جناح ها را مطالعه می کنم و سعی کرده ام با اطلاعات کامل ، سخنرانی کنم.

امام جمعه شهرستان میاندورود با تاکید بر اینکه جناح بازی های بعضی رسانه ها برایم اهمینی ندارد ، تصریح کرد : گاهاً برای ایراد سخنرانی در نماز جمعه ، حدود 10 ساعت مطالعه می کنم.

رسولی افزود : بارها به خاطر اینکه واقع بینانه صحبت کردم به ضد ولایت فقیه بودن و آمریکائی بودن متهم شدم در صورتی که یک امام جمعه حکم خود را از ولایت فقیه دریافت میکند.

امام جمعه میاندورود ادامه داد : سعی کرده ام واقع بینانه صحبت کنم هرچند که شاید بنده را به خاطر بعضی صحبت ها متهم هم کنند.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :