آخرین عناوین

پنجشنبه 22 مرداد 1394-14:52 کد خبر:14626

مدیرکل حج و زیارت مازندران خبر داد:

زائران در دادن ولیمه عجله نکنند/زائران مازندرانی مدینه قبل هستند

مدیرکل حج و زیارت مازندران از اعزام 3 هزار و 100 زائر مازندرانی به حج تمتع خبر داد و گفت: زائران در دادن ولیمه عجله نکنند زیرا ممکن است در برگشت تاخیر ایجاد شود.


به گزارش خزرخبر، حبیب ساداتی در نشست خبری به مناسبت آغاز حج تمتع در کشور افزود: امسال 3 هزار و 140 زائر از مازندران در غالب 24 کاروان ساماندهی شدند.

وی ویژگی‌ بارز سفر حج تمتع امسال حاجیان مازندران را مدینه قبل بودن اعلام کرد و ادامه داد: پس از تشرف به مدینه حاجیان به مکه مشرف می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران خاطرنشان کرد: حجاج مازندرانی نخستین افرادی هستند که در کشور از اول تا شش شهریور به حج اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای آموزش زائران مازندرانی گفت: به دلیل مدینه قبل بودن حجاج آموزش لازم در مدینه نیز انجام می‌شود.

ساداتی به برگزاری برنامه آموزشی میدانی برای حجاج مازندرانی اشاره کرد و گفت: این آموزش در اردوگاه دانش‌آموزی به مدت سه روز انجام شد.

وی اضافه کرد: آموزش میدانی حجاج در دو استان مازندران و استان البرز برگزار شد و نکات و مسائل روز سیاسی نیز در این برنامه آموزشی به حجاج اعلام شد.

مدیرکل حج و زیارت مازندران با بیان اینکه آموزش عملی باعث کاهش استرس حجاج می‌شود، خاطرنشان کرد: برگشت همه حجاج نیز از شش تا 12 مهرماه انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه زائران که امسال به حج تمتع اعزام می‌شوند، افرادی هستند که در سال 84 ثبت‌نام کرده بودند، گفت: تعداد افرادی که در سال 85 ثبت‌نام کردند نیز 25 هزار نفر است.

ساداتی اضافه کرد: بیشتر زائرانی که امسال به حج تمتع اعزام می‌شوند مسن هستند که به همین منظور و برای کمک به زائران تعداد زائریار پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که برای تعدادی از زائران در عمره مفرده به وجود آمد، تاکید کرد: انتظار این است که با افراد خاطی که در عمره مفرده که مشکلاتی برای زائران ما به وجود آورند، برخورد شود.

مدیرکل حج و زیارت مازندران درباره ثبت‌نام جدید برای سفر به حج تمتع گفت: به دلیل در انتظار بودن 85 هزار نفر که بخشی مربوط به سال 85 و تعدادی نیز مربوط به سال 86 هستند، ثبت‌نام جدید انجام نمی‌شود.

وی درباره اقدامات انجام شده برای سفر به عتبات عالیات گفت: سال گذشته 34 هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شدند و تعداد زیادی از زائران مازندران در مراسم اربعین حضور داشتند و امسال نیز زائران به عتبات عالیات اعزام می‌شوند که از خیرین انتظار داریم جهت پذیرایی بهتر و بیشتر از زائرین کمک های نقدی و غیر نقدی خود اهدا نمیاند.

ساداتی اضافه کرد: ثبت‌نام جدید برای عتبات عالیات از روز دوشنبه هفته آینده آغاز می‌شود که در این بخش نیز  سامانه‌ای در مازندران راه‌اندازی شد که امکان ثبت‌نام برای عتبات عالیات در منازل نیز وجود دارد.

وی درباره از سرگیری سفر به سوریه نیز گفت: مسئول حج و زیارت کشور دیداری را با مسئولان سوری داشت که امکان حضور زائران در این کشور نیز بررسی شد که در صورت ایجاد شرایط مناسب برنامه‌ریزی برای اعزام زائران سوریه از سرگیری می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت مازندران یکی از نکاتی که حجاج باید رعایت کنند را بحث حمل و نقل موادمخدر اعلام کرد و گفت: سال گذشته از حضور 65 زائر به حج تمتع و عمره مفرده جلوگیری شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :