آخرین عناوین

يکشنبه 1 شهريور 1394-11:24 کد خبر:14654

مدیرکل محیط زیست مازندران خبر داد:

ممنوعیت مصاحبه مدیران شهرستانی صحت ندارد/ احتمال شکایت از شهرداری قائمشهر

مدیرکل محیط زیست مازندران گفت: به هیچ عنوان ما کسی را ممنوع المصاحبه نکرده ایم، شهرداری قائمشهر مسئول زباله هاست، اگر این روند ادامه پیدا کند چاره ای جز شکایت باقی نمی ماند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش، انتشار گزارش های زیست محیطی در مازندران دیگر به یک عادت بدل شده است،متاسفانه در سال های گذشته "محیط زیست" از الویت های دولت نبوده است و به همین خاطر چالش های فراوانی از دپوی زباله در جنگل و دریا گرفته تا تخریب اراضی بکر زیست محیطی مازندران را به مبارزه طلبیده است.

در دولت یازدهم و با رجعت "معصومه ابتکار"، "ناصر مهردادی" از چهره های آکادمیک محیط زیست مازندران به استان بازگشت تا پس از 8 سال مجددا به صندلی مدیریت این نهاد مهم در استان تکیه بزند، از آن روز توقعات محیط زیستی نیز افزایش یافت، چراکه "حسن روحانی" در شعارهای انتخاباتی اش به جد بر این موضوع تاکید کرده بود.

یکی از شهرستان های پرچالش در حوزه محیط زیست در مازندران، «قائمشهر» است، شهر قائمشهر به علت برخورداری از بافتی متراکم و عبور رودخانه تلار از میان آن به کارکتر زیست محیطی خاصی بدل شده است.

 تجربه نشان داده عبور رودخانه از میان شهرهای مازندران بیش از آنکه برای مردم فایده داشته باشد مایه دردسر است.

به تازه گی برنامه 20:30 شبکه دوم سیما گزارش کوتاهی از وضعیت زیست محیطی شهر قائمشهر تهیه کرد که دستمایه تهیه گزارش هایی در رسانه های محلی شد،در یکی از این گزارش ها رئیس اداره محیط زیست قائمشهر به بهانه دستور مافوق از گفتگو با خبرگزاری فارس سرباز می زند که این برخلاف رویه کلی دولت است.

به همین خاطر از ناصر مهردادی؛ مدیرکل حافظت از محیط زیست استان خواستیم در این زمینه پاسخگو باشد.

 وی با تکذیب چنین دستوری به مدیران شهرستان ها به خبرنگار وارش در ساری گفت: به هیچ عنوان ما کسی را ممنوع المصاحبه نکرده ایم، تنها ممکن است اگر کسی اطلاعات کافی را ندارد بعد از جمع آوری آن اقدام به مصاحبه کند و من فکر نمی کنم چنین مسئله ای درست باشد

وی سپس به سه موضوع طرح شده در گزارش فارس اشاره کرد و گفت: دپوی زباله کار امروز و دیروز نیست و سال هاست صورت می گیرد، ما نیز سخت گیری های لازم را کرده ایم و جلسات فراوانی گذاشته ایم تا کار به سرانجام برسد، شهرداری مسئول زباله هاست و ما دستگاه قضائی نیستیم که با آنها برخورد کنیم و اگر این روند ادامه پیدا کند چاره ای جز شکایت باقی نمی ماند.

 مدیرکل حافظت از محیط زیست مازندران در ادامه با اشاره به طرح "پایش شبانه" رودخانه های استان گفت: «تلار» هم در همین طرح قرار دارد و ما همه روزه آب رودها را پایش می کنیم و حتی برای اینکه کارخانه ها شب ها فاضلاب به رودخانه ها نریزند پایش شبانه هم گذاشته ایم.

متاسفانه یکی از کارخانه ها در قائمشهر مشکل فاضلاب دارد که به وی مهلت داده ایم مشکل را حل کند وگرنه او را هم به دستگاه قضائی معرفی می کنیم.

مهردادی در پایان متذکر شد: محیط زیست خودش را وابسته به رسانه ها و دوست آنها می داند و هرگز میان ما فاصله ای نمی افتد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :