آخرین عناوین

دوشنبه 2 شهريور 1394-14:59 کد خبر:14657

پاسخ استاندار مازندران به شایعات تغییر خودش:

با تاکید وزیر کشور از تغییرم خبری نیست/به خاطر حضور در ستاد رییس جمهور،استاندار نشدم

استاندار مازندران گفت:وزیر کشور صراحتا به من اعلام کرد که به شایعات تغییر خودتان توجه نکنید و فعالیت خود را با قاطعیت ادامه دهید.


به گزارش خزرخبر ، ربیع فلاح در نشست خبری به مناسبت هفته دولت ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت شهدای دولت به خصوص شهیدان رجائی و باهنر ، افزود : هفته دولت فرصتی است تا دولتمردان از عملکرد دولت دفاع کنند و فعالیت های انجام شده را به مردم انتقال دهند.

وی با بیان اینکه طبق قول هایی که از نهاد ریاست جمهوری بما داده اند رییس جمهور اوایل پاییز به مازندران سفرخواهد کرد اظهار داشت:بسیاری از افراد شایعه نموده اند که چون من در ستاد اقای روحانی فعال بوده ام به سمت استانداری مازندران منصوب شده ام در صورتی که این چنین نیست.

وی با تاکید بر اینکه 762 پروژه با اعتبار 471 میلیارد تومان در هفته دولت در مازندران افتتاح خواهد شد ، اظهار داشت : 203 پروژه مانند خانه های بهداشت و آب رسانی در مناطق محروم استان افتتاح می شود.

وی با اشاره به همکاری استانداری مازندران با بنیاد برکت ، تصریح کرد : مازندران حدود 200 میلیارد تومان از بنیاد برکت برای راه اندازی مجدد واحد های صنعتی متوقف شده مازندران کمک گرفته است.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید ادامه داد  ما در مازندران برای حفظ آرامش و ایجاد تعامل بین دستگاه های مختلف استان تلاش کردیم تا توسعه و ثبات در مازندران ایجاد شود.

فلاح با تاکید بر اینکه مازندران یکی از استان های امن کشور محسوب می شود ، تصریح کرد : استانی که به دنبال حاشیه باشد در مسیر توسعه موفق نمی شود.

استاندار مازندران با اشاره به گزارش معاون اول رئیس جمهور ، اظهار داشت : مازندران از نظر عملکرد جز استان های خیلی خوب محسوب می شود.

ربیع فلاح تصریح کرد : عملکرد دولتمردان در استان مازندران مورد قبول وزرای رئیس جمهور قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد توسعه همه گروه ها و آحاد مردم باید تلاش کنند ، افزود : بودجه دولتی به تنهایی برای توسعه استان کافی نیست.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه سهم و ضریب بودجه استان مازندران در دولت تدبیر و امید افزایش یافته است ، اظهار داشت : بنده به این بودجه نیز قانع نیستم و تلاش می کنیم با توجه به تغییر سیاست های داخلی دولت ، سهم مازندران افزایش یابد.

ربیع فلاح افزود :‌برای توسعه استان باید دست نیاز به سمت سرمایه گذاران دراز کنیم تا کمبودهای موجود را برطرف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نزدیک به 7هزار میلیارد تومان توسط سرمایه گذاران خصوصی در مازندران سرمایه گذاری شده است ، اظهار داشت : بخش های خصوصی و دولتی حدود 14هزار میلیارد تومان در مازندران سرمایه گذاری کرده اند.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه مسیر توسعه استان مشخص است ، افزود : نمی دانم با توجه به فعالیت های انجام شده چرا بعضی ها می گویند مسیر توسعه استان مشخص نیست !؟

فلاح ادامه داد : در سال های پیش کارهایی که باید برای مازندران انجام می دادند ، ندادند و از توسعه استان غفلت کردند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات خوبی برای توسعه زیرساخت های مازندران توسط دولت تدبیر و امید انجام شده است ، گفت : مازندران قطب کشاورزی کشور است و اقدامات خوبی برای توسعه آن انجام شده است.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه گردشگری یکی از اولویت های اصلی دولت در مازندران محسوب می شود ، تصریح کرد : سعی کرده ایم دادن مجوز به سرمایه گذاران را تسهیل کنیم تا گردشگری در مازندران رونق بگیرد.

ربیع فلاح با اشاره به اینکه تحریم اجازه نداده است کشتی خریداری شده وارد مازندران شود ، گفت : توسعه گردشگری دریایی یکی از برنامه های اصلی ما محسوب می شود.

 وی ادامه داد : سرمایه گذاران در استان مازندران بیش از 20 برابر سال های قبل در حوزه اکتشاف سرمایه گذاری کرده اند.

استاندار مازندران با اشاره به قرار داد منعقد شده با یک شرکت خارجی برای حل مشکل پسماند مازندران ، اظهار داشت : تا 2 سال آینده مشکل پسماند تمام شهرستان های مازندران حل می شود.

فلاح عنوان کرد : اعتقاد داریم مازندران پتانسیل خوبی در صادرات مواد غیرنفتی به کشورهای حاشیه دریای خزر دارد که اقدامات خوبی در این زمینه نیز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با فساد اداری یکی از هداف دولت اشت ، افزود : موضوع دولت الکترونیک را جدی گرفته ایم و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت .

استاندار مازندران در مورد مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر غیرمجاز کاربری ، اظهار داشت : استان مازندران عزم خود را  برای مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز جزم کرده است و در دولت تدبیر و امید  آمار آن به شدت کاهش یافته است.

فلاح ادامه داد : در سال گذشته 2820 مورد تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در مازندران اجرا شد.

وی در مورد ساماندهی طرح دریا اظهار داشت : در سال 94 ،‌6 میلیارد تومان برای ساماندهی دریا اعتبار تخصیص داده شده است .

استاندار مازندران تصریح کرد : رسانه های مازندران می توانند با نقد سازنده به نمایندگان دولت کمک کنند.

ربیع فلاح با بیان اینکه حل مشکل اشتغال در مازندران یکی از اهداف اصلی ما می باشد ، افزود : تمام دستگاه های مربوطه را برای حل مشکل اشتغال استان بسیج کرده ایم که اقدامات خوبی نیز در این حوزه شده است .

استاندار مازندران راه اندازی مراکز رشد را یکی از راهکارهای حل مشکل اشتغال استان دانست و اظهار داشت :‌ راه اندازی مراکز رشد در همه شهرستان های مازندران و توسعه شرکت های دانش بنیان در دستور کار دولت قرا دارد.

وی در مورد راه اندازی مجدد شرکت های ورشکسته شده در مازندران و بررسی مشکلات بیش از 2000 واحد صنعتی ، گفت : زمینه های کار در استان مازندران بسیار فراوان است.

ربیع فلاح با اشاره به فر آینده رئیس جمهور به مازندران ادامه داد : این سفر در اوایل فصل پائیز انجام می شود و پروژه های بزرگی که تا امروز نیمه تمام مانده اند در اولویت دولت برای تکمیل قرار دارند.

وی اظهار داشت : در این دولت دیگر بحث غرب و شرق مازندران نداریم و همه جای استان را به صورت برابر نگاه می کنیم.

استاندار مازندران با اشاره به تعامل نمایندگان دولت با نمایندگان مجلس ، گفت : روزی خواسته های شخصی بعضی نمایندگان را عیان خواهم کرد.

نماینده عالی دولت در استان مازندران با تاکید بر اینکه بعضی از افراد که فکر می کردند صندلی خدمت برای خاندان آنهاست از همان روز اول فعالیت من سنگ اندازی کردند ، اظهار داشت : در همه دستگاه هائی که خدمت کردم خودم از آنجا رفتم .

وی ادامه داد : وقتی بنده 30 سال پیش مسئولیت معاونت وزیر را داشتم و در دولت قبل هم خودم را بازنشسته کردم ، در نتیجه در حال حاضر نیز هیچ وابستگی به صندلی استانداری ندارم.

فلاح با تاکید بر اینکه کمتر کسی در مازندران تمایل داشت با دکتر روحانی در زمان انتخابات کار کند ، اظهار داشت :‌ بنده به خاطر اعتقادی که به ایشان داشتم همراهشان شدم.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه وزیر کشور نمره بنده را خیلی خوب می داند ، افزود : وزیر کشور تاکید کرده اند با قدرت به کار خودم ادامه دهم .

وی اظهار داشت : فشارهائی که در این دو سال بر من وارد شد در 10 سالی که معاون وزیر بودم بر بنده وارد نشد.

فلاح با تاکید بر اینکه تعامل و همدلی در دستور کار بنده قرار دارد ، افزود : تلاش می کنیم اهداف دولت را در مازندران اجرائی کنیم.

استاندار مازندران راه های مواصلاتی و تامین آب از مهمترین چالش های مازندران می باشد ، تصریح کرد: در سفر رئیس جمهوری این موضوعات را پیگیر خواهم بود.

فلاح در مورد استفاده از نیروهای انسانی در دشتگاه های اجرائی استان ، گفت : سعی کرده ایم از تمام ظرفیت های کارآمد استان استفاده کنیم.

نماینده عالی دولت در مازندران ادامه داد : از ظرفیت تمام خبرنگاران و اصحاب رسانه حتی اگر منتقد بنده باشند برای توسعه استان استفاده می کنیم.

وی با اشاره به اینکه بحث پرورش ماهی در قفس می تواند تحول را در مازندران فراهم آورد ، اظهار داشت : مازندران در این حوزه از تمام استان های شمالی بهتر کار کرده است.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه توسعه استان همه دغدغه های ما می باشد ، افزود : با امکانات موجود در مازندران بنا به گفته معاون رئیس جمهور عملکرد خوبی داشته ایم.

فلاح با اشاره به انعقاد قرارداد 30 ساله با یک سرمایه گذار برای حل مشکل پسماند مازندران ، تصریح کرد : این پروژه مانند ،‌پروژه های به روز دنیا انجام خواهد شد.

استاندار مازندران در مورد همکاری بانک های مازندران با واحد های صنعتی ، افزود : بانک ها مازندران همکاری خوبی در راستای توسعه استان دارند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :