آخرین عناوین

سه شنبه 3 شهريور 1394-10:8 کد خبر:14662

برای نخستین بار در کشور صورت گرفت:

اجرای موفقیت آمیز طرح ترمیم موضعی شبکه فاضلاب فعال در آبفاشهری مازندران

 اجرای موفقیت آمیز، طرح ترمیم موضعی شبکه فاضلاب فعال به بهره برداری رسیده شهر ساری با استفاده از تجهیزات ساخته شده ایرانی امریکایی


به گزارش خزرخبر و به نقل از شرکت آبفاشهری مازندران ، ذبیح‌الله ذاکری اظهار کرد: به منظور ترمیم شبکه های فاضلاب بدون حفر ترانشه، برای نخستین بار طرح ترمیم موضعی شبکه فاضلاب فعال به بهره برداری رسیده شهر ساری با استفاده از تجهیزات ساخته شده ایرانی امریکایی اجرا شد.

براساس این گزارش، ذبیح الله ذاکری افزود: روش ترمیم نقطه ای(موضعی) یکی از روشهای ترمیم خطوط شبکه به منظور جلوگیری از ورود نشتاب و یا خروج فاضلاب بدون حفر ترانشه  در سطح جهان است.

وی، شوک حاصل از ورود سیلابها و نشتاب ها به داخل شبکه های جمع آوری و یا خروج فاضلاب از شبکه را از مهمترین آسیبهای وارده به پروژه های فاضلاب در استانهای شمالی برشمرد و گفت: با روش ترمیم موضعی این مشکل برطرف می شود.

ذاکری، با بیان اینکه ترمیم شبکه های فاضلاب فعال  با روش  موضعی شامل 6 مرحله کلی است، تصریح کرد: این مراحل شامل شست  وشو و آماده سازی سطح، بازرسی و مشخص نمودن مختصات محل ترمیم، آماده سازی الیاف پلی استر(NON WOVEN NEEDLE FELT POLYESTER)ترمیم و اشباع نمودن با نوعی رزین مخصوص به نام PUR SATURATED RESIN، استقرار  دستگاه (پکر) PACKER، عمل آوری پوشش پلی استر در دمای مشخص و کنترل نهایی سطح ترمیم شده، می باشد.

مدیرعامل شرکت آبفاشهری مازندران، به مزیتهای روش ترمیم نقطه ای اشاره و اظهار داشت: ترمیم لوله هایی به قطر 100 تا 1200 میلی متر، قابلیت ترمیم به طول 60 سانتی متر تا طول 3  متر از لوله های فاضلاب، کاهش قابل ملاحظه هزینه های حفاری مجدد، نیروی انسانی، لوله گذاری مجدد، کنترل ترافیک و پیشگیری از تنشهای اجتماعی از جمله مزایای استفاده از این روش در ترمیم شبکه های فاضلاب است.

ذاکری، با اشاره به اینکه این روش قابلیت ترمیم لوله های فاضلاب بتنی، سفالی، آزبستی، پلی اتیلن، پی وی سی و... را دارد، گفت: در این روش نیاز به مسدود نمودن جریان فاضلاب نمی باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این روش که با همکاری بخش خصوصی انجام می شود، تهدید ورود نشتابهای شور به فرآیند تصفیه از طریق محلهای اتصال شبکه در استانهای شمالی و جنوبی برطرف می شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :