آخرین عناوین

چهارشنبه 4 شهريور 1394-12:31 کد خبر:14670

در سومین روز از هفته دولت و به صورت نمادین:

بهره برداری از بهسازی و مهندسی مجدد 15 حلقه چاه و ایستگاه پمپاژ در چالوس

با حضور مسئولان استانی و شهرستانی ، بهره برداری از بهسازی و مهندسی مجدد 15 حلقه چاه در شهرهای مازندران و نیز بهسازی ایستگاه پمپاژ سنگ تجن چالوس به صورت نمادین انجام شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از شرکت آبفا شهری مازندران، معاون بهره برداری شرکت در مراسم بهره برداری از این طرحها، گفت: به منظور افزایش توان تامین آب، بهسازی و مهندسی مجدد 15 حلقه چاه در شهرهای چالوس، نور، آمل ، بابل، قائمشهر ، ساری و بهشهر اجرا شد.

مهندس محمدرضا محمودی، تصریح کرد: با این اقدام در مجموع 200 لیتر در ثانیه به ظرفیت تامین و میزان تولید چاه های آب شرب در این شهرها افزوده شد.

وی، همچنین از بهسازی و مهندسی مجدد ایستگاه پمپاژ سنگ تجن شهر چالوس خبر داد و گفت: با بهسازی این ایستگاه ، ظرفیت انتقال آب از 190 لیتر در ثانیه به 240 لیتر در ثانیه افزایش یافت.

معاون بهره برداری آبفاشهری مازندران اعتبار صرف شده برای اجرای این طرحها را 4هزار و 900 میلیون ریال عنوان کرد.

مدیر امور آبفانوشهر و چالوس نیز با اشاره به افزایش 50 لیتر در ثانیه بر ظرفیت انتقال آب با بهسازی و مهندسی مجدد ایستگاه پمپاژ چالوس، اظهار داشت: با این اقدام ، یک سوم در مصرف انرژی صرفه جویی شد.

مهندس شکرالله موسوی، ادامه داد: این ایستگاه در مجموع دارای 6 پمپ انتقال آب است که 2 پمپ آن فعال و 4 پمپ نیز به منظور پایداری فعالیت ایستگاه درمواقع اضطراری رزرو شد.

وی، جمعیت برخوردار از این ایستگاه را 26 هزار خانوار عنوان و تصریح کرد: 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای بهسازی و مهندسی مجدد ایستگاه پمپاژ سنگ تجن صرف شد.

مهندس موسوی، ظرفیت تولید آب در شهر چالوس را 420 لیتر در ثانیه دانست و گفت: 200 لیتر در ثانیه از طریق چشمه گردوک نوشهر و مابقی از طریق آبرفتهای چالوس تامین می شود.

گفتنی است شهرچالوس دارای 26 هزار مشترک  و 36 هزار اشتراک آحاد است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :