آخرین عناوین

دوشنبه 9 شهريور 1394-0:54 کد خبر:14680

در بازدیدی سرزده و غافلگیری رسانه ای از شرکت ملی نفت ساری!!

کاهش هزینه‌های حمل و انتقال سوخت در منطقه ساری/آمادگی بیش از 100 درصدی شرکت نفت ساری در همه بخش ها

مدیر شرکت ملی پخش و فرآورده‌های نفتی منطقه ساری از کاهش هزینه حمل و نقل و انتقال سوخت در شرکت فرآورده‌های نفتی منطقه ساری خبر داد.


به گزارش خزرخبر، حسین‌علی طالبی در بازدید اصحاب رسانه از تاسیسات انبار نفت و گاز مایع منطقه ساری با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین منابع نفتی و گازی منطقه ساری، گفت: با توجه به امکانات مناسبی که در انبار این شرکت وجود دارد، امکان ذخیره‌سازی و نیز انتقال به موقع فرآورده‌های نفتی در این مرکز وجود دارد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر انبارهای ذخیره و انتقال این شرکت روزانه نفت سفید، نفت‌گاز، بنزین، بنزین سوپر مورد نیاز بخش اعظم از استان را تامین می‌کنند، اظهار کرد: همه سوخت مورد نیاز نیروگاه برق نکا نیز در این شرکت از طریق خطوط ریلی و نیز حمل جاده‌ای تامین می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری با بیان اینکه بیشتر نیازهای نفتی این شرکت از طریق خطوط لوله تامین می‌شود، افزود: با اقدامات انجام شده میزان هزینه حمل و نقل در این شرکت کاهش پیدا کرد.

وی به برنامه‌ریزی انجام شده برای تامین بنزین سوپر برخی استان‌های شمالی کشور و نیز منطقه نفتی چالوس نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این شرکت بنزین سوپر استان خراسان‌شمالی و نیز منطقه چالوس را تامین می‌کند.

طالبی بیان کرد: 70 درصد بنزین سوپر، نفت سفید و نفت‌گاز منطقه چالوس نیز از این شرکت تامین می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده این شرکت برای تامین نیازمندی‌های واحدهای که به صورت عمده به فرآورده‌های نفتی نیاز دارند، ادامه داد: هزار و 200 مصرف‌کننده عمده داریم که نیاز 400 مصرف‌کننده به صورت مستقیم تامین می‌شود و بقیه نیز از طریق نفت‌کش و بقیه به صورت غیرمستقیم تامین می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ساری از برنامه‌ریزی برای تامین سوخت بنزین سوپر هواپیما در این شرکت نیز خبر داد و گفت: سوخت پروازهای حج تمتع نیز از انبار این شرکت با رعایت همه نکات ایمنی تامین می‌شود.

وی به اقدامات انجام شده برای تامین سوخت نیروگاه نیز خبر داد و گفت: میزان سوخت در اختیار قرار داده شده برای نیروگاه برق در سال 91 و 92 بیش از 2 میلیارد لیتر بود که بخشی از طریق نفت‌کش و خطوط ریل نیز تامین می‌شد.

معاون شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری خبر داد

وجود استراتژیک‌ترین انبار فرآورده‌های نفتی خاورمیانه در مازندران

معاون فنی و عملیاتی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: استراتژیک‌ترین انبار فرآورده‌های نفتی خاورمیانه در مازندران وجود دارد.

عبدالله احمدی در بازدید خبرنگاران از واحدهای انبار و ذخیره شرکت نفت منطقه‌ای ساری و حاشیه بندر امیرآباد، اظهار کرد: امکانات و ظرفیت بالقوه‌ای در انبار این شرکت برای انتقال فرآورده‌های نفتی در شرکت نفت منطقه ساری وجود دارد.

وی تصریح کرد: امکان بارگیری نفت کوره از طریق ریل، امکان پهلوگیری کشتی برای تخلیه و انتقال گاز مایع، امکان انتقال بنزین به داخل و حتی انتقال به کشتی در این شرکت وجود دارد.

معاون فنی و عملیاتی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری بیان کرد: با توجه به امکاناتی که در این شرکت وجود دارد، امکان تامین نیازمندی‌های استان‌های شمالی کشور از طریق این پایانه نفتی وجود دارد.

وی تصریح کرد: به دلیل برنامه‌ریزی انجام شده همزمان امکان تخلیه همه فرآورده‌های نفتی وجود دارد و انبار استراتژیک در خاورمیانه است.

احمدی با اعلام اینکه سال گذشته بیش از 2 میلیارد لیتر نفت کوره از جنوب در انبار این شرکت تخلیه شد افزود: در سال‌جاری نیز روزانه 5 میلیون لیتر نیاز نیروگاه را تامین می‌کنیم و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی با اشاره به نیاز استان مازندران به بنزین، افزود: روزانه سه تا چهار میلیون لیتر بنزین از طریق این انبار بدون کمترین مشکل در اختیار جایگاه‌داران قرار می‌گیرد.

معاون فنی و عملیاتی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری با اعلام اینکه قبل از تحریم عملیات سواپ نفتی در این شرکت انجام می‌شد، یادآور شد: با برداشته شدن تحریم‌ها و زمینه برای انتقال مواد نفتی این ظرفیت در انبار این شرکت وجود دارد.

وی با اعلام اینکه امکانات این شرکت جزء به‌روزترین واحدهای انباری در کشور است، ادامه داد: آمادگی برای سوآپ نفت در این مرکز وجود دارد.

احمدی به تاسیسات موجود برای انتقال گاز مایع در این واحد نیز اشاره کرد و افزود: ظرفیت موجود در این شرکت امکان تامین گاز مایع پنج استان کشور را دارد، در صورت فراهم شدن شرایط، انتقال گاز مایع استان‌های مازندران، گلستان، خراسان‌شمالی، سمنان و گیلان از این مرکز وجود دارد.

وی در پایان گفت: این مرکز همچنین آمادگی دارد که 6 هزار تن گاز مایع را نیز ذخیره کند و امکانات ایمنی که در این شرکت وجود دارد با استانداردهای روز دنیا مطابقت می‌کند و موفق به دریافت بالاترین استانداردهای ملی و بین‌المللی شدیم.

رئیس شرکت پایانه نفتی شمال کشور:

پایانه نفتی شمال کشور آماده سوآپ نفت است

رئیس شرکت پایانه نفتی شمال کشور گفت: پایانه نفتی شمال کشور آماده سوآپ نفت در شمال کشور است.

 حمیدرضا شاهدوست در حاشیه بازدید خبرنگاران مازندران از پایانه نفتی شمال کشور در بندر امیرآباد اظهار کرد: این شرکت زیرمجموعه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور است که کار انتقال نفت از شمال کشور را به سایر مناطق برعهده دارد.

وی با اعلام اینکه سوآپ نفت مدت دو سالی است که متوقف شد و آخرین کشتی در 25 تیرماه سال 91 در این مرکز پهلو گرفت، تصریح کرد: با دستور وزیر وقت عملیات سوآپ نفت متوقف شده است.

رئیس شرکت پایانه نفتی شمال کشور خاطرنشان کرد: قبل از توقف سوآپ نفت بیش از 120 هزار بشکه نفت از این پایانه منتقل می‌شد و امکان هندل بیش از 200 هزار بشکه در روز نیز وجود داشت.

وی در ادامه به برنامه‌ریزی بلندمدت مسئولان وقت برای سوآپ نفت از این منطقه به مقدار بیش از 5 میلیون بشکه اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای سوآپ نفت 5 میلیون بشکه در برنامه کاری قرار داشت که در اقدام اولیه تملک اراضی انجام شده است.

شاهدوست با اعلام اینکه در صورت رفع موانع سوآپ نفت و پیگیری عملیات زیرساخت پایانه 12 پست اسکله به ست اضافه می‌شود، گفت: این پروژه دست‌خوش تصمیم مدیریتی جدید شده است.

وی در پاسخ به سئوالی که از چه زمانی عملیات سوآپ نفت در مازندران شروع می‌شود، یادآور شد: شروع مجدد سوآپ بستگی به پیگیری استانی و کشوری دارد.

رئیس شرکت پایانه نفتی شمال کشور خاطرنشان کرد: در زمانی که سوآپ نفت انجام می‌شد، نفت خام بسیاری از کشورهای حاشیه دریای خزر برای استفاده در کشور به نزدیک‌ترین پالایشگاه‌ها منتقل و نفت مشتریان این کشورها در خلیج‌فارس تحویل می‌شد، به این مسئله به لحاظ استراتژیک نیز برای کشور دارای اهمیت بود.

وی با اعلام اینکه ترمینال نفتی مازندران یکی از پیشرفته‌ترین پایانه نفتی دنیا در سایز کوچک است، خاطرنشان کرد: همه امکانات این ترمینال به روز و مطابق با استانداردهای تدوین شده است.

شاهدوست با اشاره به فعالیت ترمینال نفتی در جنوب کشور اضافه کرد: این پایانه از بسیاری از ترمینال‌های جنوب کشور نیز به روز‌تر است و همه ماشین‌آلات مورد نیاز برای سوآپ نفت را نیز در اختیار داریم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در زمان تحریم تعدیل نیرو در این مرکز اتفاق افتاد و با راه‌اندازی مجدد سوآپ امکان جذب نیروی جدید وجود دارد، گفت: در زمان تحریم و تعطیلی کار، سوآپ فعالیت پرسنل شرکت برای بازسازی و بهسازی بیشتر شده بود.

رئیس شرکت پایانه نفتی شمال کشور یادآور شد: در همین مدت بیش از 27 کشتی گاز ال‌پی‌جی در این شرکت پهلوگیری کردند که با افزایش زیرساخت‌ها امکان جذب نیرو نیز فراهم می‌شود.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :