آخرین عناوین

دوشنبه 9 شهريور 1394-9:2 کد خبر:14682

در اعتراض شدید رئیس شورای آمل در حضور نماینده مجلس مطرح شد:

کارشناسی ناعادلانه 46 میلیارد ریالی اوقاف برای پروژه‌ 15 میلیارد ریالی در آمل

رئیس شورای شهر آمل در حضور نماینده شهر به کارشناسی ناعادلانه 46 میلیارد ریالی اوقاف برای پروژه‌ 15 میلیارد ریالی پل عابر پیاده انتقاد شدید کرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، آخرین نشست علنی شورای اسلامی شهر آمل با تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف حریم رودخانه هراز جهت زیباسازی شهری همراه بود.

این نشست که شب گذشته با حضور عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، چنگیز افشار مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل مازندران، احمد منفرد سرپرست فرمانداری ویژه آمل، مسئولان شهری، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر آمل همراه بود، حاشیه‌های زیادی داشت.

احمد منفرد سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان آمل که عصر روز شنبه با حضور مسئولان استانی به این سمت منصوب شد در نخستین جلسه رسمی شهر حاضر شد.

* به نتیجه جلسات با مسئولان امور آب آمل خوش‌بین نیستم

شهردار آمل در اعتراض به عملکرد و صحبت‌های مسئولان امور آب آمل مبنی بر عدم توجه به صورت‌جلسات و تاکید بر انعقاد قرارداد، گفت: باید مسئولان در جلسات تعارف و تکلف را کنار بگذارند، با پای کار آمدن برای شهر دل بسوزانند و به فکر مردم بود.

احمد امیرسلیمانی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری کار تیمی است که در آن باید همه مسئولان دست یکدیگر را بگیرند، ادامه داد: به حصول نتیجه در این نشست خوش‌بین نیستم.

شهردار آمل با اشاره به اینکه نماینده از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل برای پیگیری کارهای زیباسازی مسیر رودخانه هراز انتخاب شود، گفت: باید به‌دنبال رویکرد جدید برای حل مسائل بود.

امیرسلیمانی با اشاره به اتمام مصالح رودخانه‌ای در محور هراز، متذکر شد: تنها برای دو روز تولید مصالح برای آسفالت داریم که برداشت حدود 30 سانتی‌متری برای لایروبی در محدوده شهری مسیر رودخانه هراز می‌تواند گره‌گشایی کند.

 * کارشناسی ناعادلانه اداره اوقاف برای پروژه‌ای عمومی

رئیس شورای اسلامی شهر آمل هم از عملکرد اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان در توقف پروژه بزرگ پل عابر پیاده برقی میدان 17 شهریور انتقاد کرد.

خسرو ابراهیم‌زاده با انتقاد شدید از اداره اوقاف و امور خیریه آمل در حضور عزت‌الله یوسفیان‌ملا، گفت: در منطقه سه‌راه نور میدان 17 شهریور برای تردد آسان مردم و کاهش ترافیک شهری دست به ایجاد زیرساخت و احداث پل روگذر برقی زدیم که باید در روزهای پایانی سال گذشته افتتاح می‌شد.

وی با اعلام اینکه قول بهره‌برداری از این پروژه در پایان سال گذشته به مردم داده شد و بر همین اساس قراردادهایی هم با شرکت موردنظر منعقد شد، تصریح کرد: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل به‌علت موقوفه بودن مکانی که هم‌اکنون در اختیار عموم مردم است، حدود هفت ماه این پروژه را به حالت معلق نگه‌ داشته و خواستار قدرالسهم شد.

 * اوقاف قصد دارد شهردار آمل را روانه زندان کند

ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه بحث شکایت اداره اوقاف و امور خیریه آمل از مسئولان شهری به شورای تامین این شهرستان کشیده شده و نتیجه‌ای در برنداشت، گفت: با مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران هم جلسه‌ای برگزار کردیم.

وی در این زمینه اضافه کرد: پس از کارشناسی لازم این اداره‌کل برای 390 متر از فضای عبور عموم از جلوی مدرسه طالقانی و ایستگاه تاکسی بلوار طالب آملی که پایه‌های پله برقی بنا شد مبلغ 46 میلیارد و 800 میلیون ریال برآورد شد تا از سوی شهرداری پرداخته شود.  

رئیس شورای اسلامی شهر آمل با اعلام اینکه اداره اوقاف این شهرستان اعلام کرد که در صورت پرداخت نکردن مبلغ کارشناسی شده و انجام توافقات لازم شکایت از شهرداری را پیگیری کرده و شهردار آمل را روانه زندان می‌کند، ادامه داد: شهرداری نمی‌تواند از اموال بیت‌المال برای معبر عمومی هزینه کند.

 * شهرداری با سیلی صورت خود را سرخ نگه‌ می‌دارند

این مسئول با اعلام اینکه پس از پافشاری‌های اداره اوقاف و امور خیریه آمل مجبور می‌شویم زیرساخت‌های ایجاد پله برقی عابر پیاده میدان 17 شهریور را جمع‌آوری کرده و با نصب پلاکاردی علت این مهم را به مردم اعلام کنیم، گفت: در مجموع برای ایجاد پل برقی عابر پیاده در سه‌راه نور مبلغ 15 میلیارد ریال از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر هزینه می‌شود ولی در مقابل اداره اوقاف برای آن کارشناسی 64 میلیارد ریالی ارائه داده است.

ابراهیم‌زاده با برآورد قیمت 18 میلیون تومانی برای هر متر زمین از مناطق میدان 17 شهریور، گفت: از نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی درخواست داریم تا هرچه زودتر در این زمینه تعیین تکلیف کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به شرایط بد اقتصادی شهرداری و تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان سازمان‌های وابسته به شهرداری، ادامه داد: خواسته مردم از منتخبان شورای اسلامی شهر این است تا در کنار زیباسازی،افزایش هزینه‌های را فراهم نکنند.

این مسئول با اشاره به اینکه هم‌اکنون شهرداری و سازمان‌های تابعه با سیلی صورت خود را سرخ نگه‌ می‌دارند، گفت: همکاری نکردن برخی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با شهرداری بیداد می‌کند.

ابراهیم‌زاده بیان کرد: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در مورد تاخیر پروژه پل عابر برقی موضوع را به عدم عمل تفاهم‌نامه شهرداری با طرف خارجی برای تامین تجهیزات پل سوق داده و اعلام می‌کند که این موضوع ربطی به اوقاف ندارد در حالی که مانع اصلی تاخیر پروژه میدان 17 شهریور اداره اوقاف و امور خیریه آمل است.

 * عدم پاسخ‌گویی رودخانه هراز در تامین شن و ماسه شهری

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل مازندران نیز با اشاره به نگاه مثبت در استفاده مناسب از حریم رودخانه‌ها، گفت: باید در زمینه رودخانه‌ها ابتدا رفتارشناسی داشت  و خودمان را با رودخانه سازگار کنیم نه اینکه بخواهیم رودخانه با ما سازگار شود.

چنگیز افشار افزود: در ساری با انعقاد تفاهم‌نامه با شهرداری حریم رودخانه‌ها برای زیباسازی مهیا شد.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل مازندران با اشاره به نگاه مثبت در استفاده مناسب از حریم رودخانه‌ها، ادامه داد: باید در زمینه رودخانه‌ها ابتدا رفتارشناسی داشت و خودمان را با رودخانه سازگار کنیم نه اینکه بخواهیم رودخانه با ما سازگار شود.

افشار در زمینه درخواست شهرداری آمل مبنی بر استخراج شن و ماسه برای کارخانه آسفالت از رودخانه هراز، تصریح کرد: رودخانه هراز پاسخ‌گوی تامین شن و ماسه شهری نیست.

به‌گزارش فارس، پس از این نشست، مسئولان استانی و شهری با حضور در پارک سرای مهر از روند مسیر آب رودخانه هراز، حاشیه، بستر و حریم آن بازدید کردند.

-----------------------------

گزارش از قربانعلی مسافر

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :