آخرین عناوین

يکشنبه 15 شهريور 1394-12:53 کد خبر:15717

با آقای دوربینی مازندران آشنا شوید:

مظفری اینجا، مظفری آنجا، مظفری همـــه جا/ «احمد دوربینی» یا مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران؟!

احمد مظفری، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مازندران یا احمد دوربینی؟؟!


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش، حتما همه شما «حسین نمازی» را به یاد دارید. کسی که به آقای دوربینی مشهور بود و هرجا مسئولی را در صداوسیما می دیدی چهره آشنایی پشت سر او ظاهر می شد تا خودی نشان دهد.

حسین دوربینی همواره به دنبال شرکت در مراسم دولتی یا رسمی‌ست تا در تلویزیون یا در روزنامه‌ها نمایش داده‌شود و به همین دلیل از سوی رسانه‌ها و بین مردم ایران به این نام معروف شده‌است، اخیراً فرد دیگری به نام «حمیدرضا احمدآبادی» هم به همین ترتیب، در رسانه‌ها دیده می‌شود.

اما این اپیدمی عجیب تنها مختص به تهران نیست و در مازندران هم یک نمونه جالب دارد که از قضا دارای پستی مهم و دولتی در این استان است.

«احمد مظفری» مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مازندران که بعضی ها  او را آقا مدیر دوربینی مازندران یا «احمد دوربینی»  می نامند.

اگر بخواهیم وظیفه روابط عمومی استانداری مازندران را تشریح کنیم می توانیم 5 شاخص اصلی برای این جایگاه قائل شویم.

  1. هماهنگی میان همه روابط عمومی دستگاه های دولتی مازندران برای پوشش درست، یکپارچه و کیفی اخبار دولت. در واقع روابط عمومی استانداری مازندران اصلی ترین نهادحاکم بر روابط دوسویه رسانه ها و نهادهای دولتی در استان است.
  2. کیفی سازی سطح اطلاع رسانی در دولت. اعم از تولید محتوا، یادداشت ها و گزارش های تحلیلی و تعیین سبکی ویژه که مختص به همان دولت است.
  3. هماهنگی برنامه های کلان با رسانه ها و همچنین پیوند قدرتمند و حرفه ای درون سازمانی (بین کارمندان روابط عمومی استانداری) در راستای افزایش توان ارتباطی نمایندگی عالی دولت.
  4. جهت دهی به اخبار و گزارش ها در جلسات عمومی و خصوصی مدیران و معاونان استانداری مازندران.
  5. هماهنگی برنامه های کلان در راستای توسعه رسانه ای دولت و معرفی برنامه ها و شاخص های آن به عموم مردم از طریق رسانه ها، تبلیغات میدانی و...

آقای دوریبنی مازندران اما کمتر مشغول وظایف ذاتی خود است و کمتر تصویری از ربیع فلاح استاندار مازندران می توان یافت که «احمد دوربینی» در آن نباشد.

مظفری که خود را یکی از باسابقه ترین افراد رسانه ای در مازندران می داند سال ها در آموزش و پرورش مشغول به کار بود، سپس برای دوره ای در جایگاه روابط عمومی دانشگاه آزاد ساری مشغول به کار شد و پس از پیروزی دولت تدبیر و امید (در حالیکه نیازآذری؛ رئیس دانشگاه آزاد ساری جدی ترین گزینه استانداری به شمار می آمد اما در لحظات پایانی در برابر فلاح ناکام ماند) به استانداری مازندران آمد.

او قرار بود جای کمال رستمعلی جوان را بگیرد که رابطه خوبش با رسانه ها علی رغم کم تجربه گی اش از او چهره ای نسبتا محبوب ساخته بود.

مظفری به استانداری مازندران آمد اما بر اساس شنیده ها نه تنها نتوانست همدلی و همراهی کارمندان روابط عمومی را ارتقاء بخشد، بلکه میان او و همراهانش فاصله افتاد.

وی اعتقاد داشت خودش باید در جلسات حاضر شود و این در حالی بود که شان و موقعیت مدیرکل روابط عمومی مهمترین نهاد استان بسیار فراتر از همراهی با استاندار، نوشتن خبر در جلسات و عکس گرفتن با او بود.

 او به هیچ عنوان موفق به ارتقاء ساختار روابط عمومی نشد،نتوانست تیمی چندنفره را به خود همراه سازد، در اعتمادسازی شکستی مهلک خورد و خلاصه به نظر می رسد بود و نبود او در استانداری چندان فرقی ندارد، جز اینکه همیشه کلّه یک نفر در کنار استاندار خالی باشد.

او که می توانست و باید ایده های تازه را به سیستم بی جان استانداری مازندران تزریق می کرد حتی قدم از قدم برنداشت و در این دوسال به تعداد انگشتان یک دست هم ایده و نظری اختصاصی نداشت.

او بدترین رابطه ممکن را میان رسانه های استان و استانداری رقم زد و در انفعالی کامل در برابر نقدهای رسانه ای به سر برد. وی مجموعا 10 پاسخ نیز به رسانه ها نفرستاد تا به بهانه همدلی و گذشت از دفاع جانانه از جایگاه استانداری بگریزد و برخلاف حضورش در تمام عکس ها کنار استاندار مازندران، از حضور در جمع اهالی رسانه بی نصیب باشد، چندانکه اگر امروز آماری از میزان محبوبیت و اثرگذاری او گرفته شود بی شک بدترین نمره ممکن را به همراه خواهد داشت.

استانداری مازندران در دوسال گذشته شاهد تندترین انتقادات بود و حتی به مرور زمان دوستانی را به به طرفه الحیلی کنار خود جمع کرده بود از دست داد.

بازدید استاندار مازندران از یک سایت بی مجوز و مخالف دولت و همراهانش، ماجرای فرماندار بابل و پاسخ خنده دار او به روزنامه آفتاب یزد، بی تفاوتی در برابر نقدها و سوالات پی در پی رسانه های استان و شیوه کج دار و مریز او در ارتباط با رسانه ها و انبوهی از مثال های دیگر از او شخصیتی اداری غیرقابل اطمینان ساخت.

اما خوشبختانه او در همه عکس ها دیده می شود تا دلش بخواهد در رسانه ها از صدا و سیما گرفته تا رسانه های مجازی تصویر او وجود دارد، مردی که تا دوسال پیش به زحمت می شد 5 تصویر از وی در سایت های جستجوگر یافت حالا آلبوم عکسی چندصدصفحه ای از خود به جای گذاشته است که به احتمال زیاد تنها دستاوردش در دوران مدیریت اش به شمار می اید.

اگر کسی نداند وی مدیر روابط عمومی است به احتمال صددرصد فکر می کند که او محافظ استاندار است که لاجرم همواره در کنار او حرکت می کند.

به هر حال کارنامه سفید آقای مظفری نشان دهنده این است که ترجیح می دهد خودی نشان دهد تا اینکه عملکرد دولت را به نمایش بگذارد و عجیب است که آقای استاندار در تمام این مدت مطالعه ای کوتاه در باب وظایف روابط عمومی نداشته اند که یکبار به این دوستمان بگویند آقا کجا می آئی شما؟

منتقدین معتقدند به هرحال اگر می خواهید تفاوت عملکرد وی با دیگر مدیران روابط عمومی استانداری های ایران را قیاس کنید تنها کافی است سری به روابط عمومی دو استاندار همسایه بزنید و نمی خواهد راه دوری بروید.

اگر می خواستیم عکس های مشترک او و ربیع فلاح را برایتان لیست کنیم مثنوی هفتادمن کاغذ بود به همین خاطر برای اینکه به واقعیت آقای دوربینی پی ببرید کافی است در رسانه های مجازی دیدارها، بازدیدها، جلسات و سفرهای ربیع فلاح را جستجو کنید که در همه آنها سرمبارک آقای «احمدمظفری» قابل مشاهده است، فعلا ما گلچینی را خدمتتان در عکس اصلی ارائه می کنیم.

امیدواریم جناب آقای احمد مظفری مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مازندران به وظایف اصلی خویش بیشتر بپردازد...

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • شاخد
    سه شنبه 17 شهريور 1394-8:49


    به نظر میرسد مظفری در مقابل فردی مثل علیزاده مدیرکل اوقاف کمتر دوربینی باشد.مظفری بخاطر همراهی با عالیترین مقام استان دوربینی خطاب گرفت ولی علیزاده چی هرشب به بهانه های مختلف در صداو سیما نمایش داده می شود آیا واقعا صداو سیما بصورت رایگان خبرهای اورا پخش می کند. می بایستی از روابط عمومی مدیر پرادعای اوقاف استان پرسید که همیشه در حال گاف دادن هستند