آخرین عناوین

يکشنبه 15 شهريور 1394-21:38 کد خبر:15719

افشاگری محمدی کیادهی در شورای شهر ساری:

جلسات شبانه و تقسیم کمیسیون ها/وعده های نادرست و غیر اخلاقی

عضو با سابقه شورای شهر ساری،در برابر رفتارهای غیر منطقی برخی از اعضای شورای شهرساری دست به افشاگری زد.


به گزارش خزرخبر،نامه افشاگری محمدی کیاهی به شرح زیر است:

همکاران محترم نمایندگان شهروندان فهیم ساری در شورای اسلامی شهر ساری

همانطور که استحضار دارید اینجانب از عضویت در شورای اسلامی شهر ساری استعفاء دادم و این استعفاء حقی است که ماده ۱۱ آیین نامه داخلی شورا به هر عضو شورای اسلامی داده است تا از عضویت به هر دلیلی موجه استعفا ء دهد.

استعفاء من در حقیقت استیفاء حقوق شهروندان است،همکاران محترم انچه موجب شده تا ما به دور هم جمع شویم و شورای اسلامی شهر را تشکیل بدهیم آرای شهروندان عزیز شهرمان بوده است.

این رای شهروندان نیز با سو گندی که یاد می کنند مشروعیت پیدا کرده است در متن سو گند به قرآن کریم -۱ تکیه بر شرف انسانی.

حفظ امانت، انجام هر چه بهتر وظایف.کوشا بودن خدمت به مردم، مراعات قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات، رعایت عدالت و انصاف در همه زمینه ها، رعایت صرفه و صلاح و اهتمام برای پیشرفت امور شهرو شهرداری به صراحت راه آینده هر فرد را مشخص کرده است.

آیا هر فردی که با رای مردم به شورای اسلامی شهر راه یافته و این سوگند را یاد کرد او بدون اشتباه است  و مصونیت دارد: در مواد  ۷۹ تا ۸۲  قانون شورا برای تخلفات اعضای شورا  تنبیهات و حتی مجازات هایی در نظر گرفته اند که نشان دهنده این است که عضو شورا مانند هر انسان دیگر جائز الخطا می باشد و هیچ عضو شورا بر اساس قانون و سوگندی که یاد کرده نمی تواند خارج از آن اقدامات و یا عمل ی انجام دهد که شان عضویت خود را تنزل دهد.

در قانون اساسی در اصول ۶،۷،۱۰۱ الی ۱۰۶برای آراء مردم وشورا ها به استناد آیات قران شانیت بسیار بالا و والایی را در نظر گرفت تا جایی که در اصل ۶ می گوید امور کشور به اتکاء اراء مردم اداره می شود.

حال اگر ما با عمل و عملکرد و اقدامات سخیف و یا خارج از چهار چوب قانون اقدامی انجام بدهیم که هم پشت به آراء مردم و هم مخالف سوگند عمل کنیم چه جوابی برای خداوند و خلق خداوند خواهیم داشت.

گر چه معتقدم که هیاتهای حل اختلاف شوراها که ریاست آن با استاندار و در شهرستانها با فرماندار است بسیار ضعیف عمل می کنند و اصلا جلساتی برای تخلفات اعضاء ندارند ولی این دلیل نمی شود که ما وجدان و شرف انسانی خود را فراموش کنیم.

همکاران محترم در برنامه توسعه سوم و چهارم کشور قرار بود ۲۳ وظیفه مدیریت شهری را به شهرداری و شورا ها وا گذار کنند ولی تاکنون چنین اتفاقی برای این مصوبه مهم انجام نشده است راستی چرا چنین اتفاقی نیافتاد.

واگذار کنندگان می گویند ظرف باید با مضروف همخوانی داشته باشد و یکی از دلائل شان این است که هنوز شورا ها به آن درجه از قدرت و حرفه گری نرسیده اند که بخواهیم مسئولیت نهاد های دیگری شهری را به انها واگذار کنیم، خارج از درستی یا نادرستی  این نظریه اگر بخواهیم خود را از درون نقد کنیم متوجه این معنا میشویم که عملکرد ما شورائیان می تواند بهانه را از مدعیان این نظریه بگیرد نه  با عملکرد خارج از چهار چوب و قانون و عرف تشدید کننده این نظریه باشیم و هرروز نه تنها اختیاراتی به شورا ها نمی دهند بلکه اختیاراتی از انها کاسته اند و بیم ان میرود در انتها یک شورای تشریفاتی محض با هزینه های بسیار زیاد داشته باشیم.

شهروندان عزیزو فهیم ساروی

من از عضویت در شورای اسلامی شهر ساری استعفاء دادم تا به شهرداری محل خدمتم که پرسنل شهرداری هستم بروم و همچنان در کنار عبوری شهردار محترم باشم و با طرح معمایی از تقسیم پست های کمیسیون ها و نمایندگی اعضای شورا خواستم بگویم شایسته سالاری و شایسته واگذاری مسئو لیتها در شورای اسلامی شهر ساری رعایت نمی شود.و گرنه من میبایست رییس شوم و اعضای متخصص شورا هم در پست های تخصصی خود قرار گیرند و دیگر شاهد نباشیم پزشک عمومی به سازمان عمران برود و دکترای معماری به سازمان تاکسیرانی و مهندسین عمران بیکاره شوند،نگرفتن پست بعضی از اعضای شورا بخاطر فرار از مسئولیت نبود بلکه دقیقا ندادن کار به کاردان بوده است،چون اول ریاست و هیات رییسه انتخاب شدند و بعد کمیسیونها و نمایندگی ها

شهروندان عزیز و بزرگوار و صبور

می دانم بهتر از من معما را حل کرده اید ولی بدانید برای اینکه مهره چینی و لابیگری به نحو دلخواه انجام شود ماهها قبل جلسات مخفی انجام شد و برای اینکه بعضی از افراد را با خود هماهنگ کنند مجبور به دادن وعده و وعید و دادن پست های نامرتبط بوده اند و همچنین دادن امتیاز هایی از کیسه خلیفه وشهرداری ساری قبل از انتخابات.

همشهریان عزیز

من ابتدا در منزل سردار شمشیربند با حضور اعضاء و شهردار طرحی داده ام که پست های شورا را بر مبنای تخصص و لیاقت که قانون هم به آن اصرار دارد تقسیم کنیم و همگی به آن رای دهیم و در جلسه شورای شهر نیز بر آن تاکید کرده ام ولی چه کنم همان ارده پیش گفته با طراحی از قبل تعیین شده اجرائ شد و نتیجه آنرا مشاهده کرده اید.

شهروندان عزیز وگرامی

من در صدد توهین یا جسارت یا خدای نکرده تضعیف نمایندگان شما در شورای شهر نیستم ولی بسیاری از مو کلین من زمانی که رای می دادند در بین کاندیدا سعی کرده اند به متخصصین مختلف رای بدهند تا در شورای شهر از همان دیدگاه به شما شهروندان خدمت کنند ولی امروز می بینیم که چنین نیست.

همشهریان مهربان و مظلوم وقتی سرداری دو تن از رزمندگان شورا که یکی از انان جانباز است را رها میکند، وقتی افرادی که به خاطر پست و نمایندگی در کمیسیون و سازمان های شهرداری بدون هیچ سنخیت  و یا حتی سیاسی و جنایی در کنار هم قرار میگیرند و وقتی طرفداران ساختگی شهردار و مخالفان ساختگی شهردار در کنار هم قرار میگیرند و وقتی که دوستان چندین ساله را از همدیگر جدا میکنند و وقتی که منتقدین و مخالفین در یک چرخش باهم دوست میشوند ایا نباید مشکوک شد و اعتراض کرد مگه میشه  مگه داریم.

من مدارک و اسنادی در اختیار دارم که ثابت میکنم مخالفین شهردار امروز در لباس موافق به دشت کردن منافع خود میباشد اگر لازم شد انرا منتشر میکنم.

شهروندان گرامی

من امروز مشاهده می‌کنم که بعضی از نمایندگان شما در شورای شهر در حال ساخت و ساز و بساز و بفروش هستند گر چه قانون آنرا منع کرده است ولی بیشتر وقت این اعضاء صرف کارشان می شود تا نمایندگی در شوراء.

شهروندان عزیز و متدین

در چنین شرایط بود که من استعفاء دادم تا استیفا حقوق شما را در شهرداری و در کنار شهردار پیگیر باشم، ولی باز هم ظاهرا اشتباه می کردم و شما شهروندان عزیز و موکلین گرامی با تذکرات بجاء و لازم مرا از این کار نهی کرده‌اید و علماء و نخبگان و دلسوزان و خانواده‌های ایثارگران و همرزمان دوران انقلاب و جنگ مرا تشویق به حضور و مقابله با این جریان کرده اند.

شهروندان مبارز و دانا

من چون نماینده شما هستم در خواست های مکرر شما را با اهل فن و فهم در میان گذاشتم و مشورت کرده‌ام که اکثرا نظر شما را تایید کرده‌اند و من نیز بسان سرباز مطیع فرماندهان خود که همان شهروندان باشند هستم و به شما این اطمینان را می‌دهم که همچون گذشته به رعایت قانون  و قسمی که یاد کرده ام پایبندم و پشتیبانی شما قوت و قدرت مرا افزون‌تر خواهد کرد و در راهی که چندین سال هستم را محکم‌تر ادامه می دهم و تلاش می کنم در سایه منویات رهبر معظم انقلاب که سال جاری را سال همدلی و همزبانی اعلام کرده اند در خدمت این اهداف باشم و با رهنمودهای خود شورای اسلامی شهر ساری را به جایگاه واقعی خود هدایت و حمایت کنم لذا بنا به خواست شهروندان و به حول و قوه الهی استفاء خود را پس می گیرم و به خدمت در شورا شهر ادامه می دهم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • علي
    دوشنبه 16 شهريور 1394-13:51


    كيادهي تاريخ شفاهي ساري ،
    متاسفانه ما حرمت بزرگترها را حفظ نميكنيم حداقل كيادهي هر دوره توی شورا بود (بنيادجانبازان، پرسنل دفترامورشهري استانداري وشهردارمنطقه و عضوكميسيون فرهنگي كشور و....)بود وهست از وجودش بخوبي استفاده نشد

    • مرحبا
      دوشنبه 16 شهريور 1394-13:2


      احسنت ..