آخرین عناوین

دوشنبه 16 شهريور 1394-10:41 کد خبر:15723

تودیع و معارفه رئیس ورزش و جوانان نکا :

سهم‌بری اندک حوزه ورزش و جوانان از بودجه / بی‌توجهی به ورزش همگانی

برگزاری مراسم تودیع و معارفه رئیس ورزش و جوانان نکا با حضور مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، نماینده مردم شرق مازندران در مجلس و مسئولان استانی و شهرستانی.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، توجه به مقوله ورزش و جوانان به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم سلامت روح و جسم در جامعه همواره یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های مهم دولت‌های مختلف بوده و اکنون نیز در دولت تدبیر و امید در کنار توجه به بهداشت و سلامت، توجه به امر ورزش و جوانان از مسائل مهم است.

این در حالیست که باوجود تمام تلاش‌های مسئولان برای رونق‌بخشی به امر ورزش و جوانان و توسعه در این زمینه، هرچند در امر ورزش با قهرمان‌پروری و مدال‌آوری به پیشرفت‌های مناسب و قابل قبولی رسیده‌ایم اما در حوزه جوانان و رفع مشکلات و دغدغه‌های آنان، توفیقی حاصل نشده است.

مراسم تودیع و معارفه رئیس ورزش و جوانان نکا، نیز در سالن ارشاد نکا در حالی برگزار شد که توجه به امر اشتغال، ازدواج، مسکن از مهم‌ترین مسائل امور جوانان و از دغدغه‌های مهم مسئولان بود که در کنار توجه به امر ورزش و زیرساخت‌های ورزشی در روستاها و شهرها و پرداختن به ورزش‌های مدال‌آور و قهرمان‌پرور باید مورد توجه قرار گیرد تا در هر دو حوزه ورزش و جوانان، به موفقیت‌های مناسب، دست یابیم.

* حوزه ورزش و جوانان، سهم قابل توجهی در سهم‌بری بودجه ندارد

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نخستین سخنران این مراسم با بیان اینکه حوزه ورزش و جوانان، سهم قابل توجهی در سهم‌بری بودجه ندارد، گفت: سهم ورزش کشور از اعتبارات و بودجه، بسیار ناچیز و اندک است که باید در این رابطه، اهالی ورزش و مسئولان با دغدغه بیشتری وارد عمل شوند.

احمدعلی مقیمی با اشاره به بودجه عمومی کل کشور اظهار کرد: بودجه عمومی کشور، 224 هزار میلیارد تومان است که از این مبلغ اعلام شده، فقط نیم‌درصد و معادل 12 هزار میلیارد تومان، بودجه به ورزش اختصاص یافته است که با توجه به گستردگی و عریض و طویل بودن حوزه ورزش و جوانان، بسیار کم است و جوابگوی نیاز آنان نیست.

وی همچنین با تأکید بر توجه به امور جوانان در کنار مسائل مربوط به ورزش یادآور شد: توجه به امور جوانان در کنار ورزش، از مسائل بسیار مهمی است که باید با نگاه ویژه به آن پرداخته شود تا خدای ناکرده در کنار پرداختن به امور ورزشی از امور جوانان غفلت نشود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: ورزشکاران ما با بضاعت اندک در حوزه‌های ملی نقش‌آفرینی می‌کنند که باید قدردان زحمات آنان باشیم و در کنار ثبت رکوردها، ورزش قهرمانی و پهلوانی به امر ورزشی نیز توجه شود.

* نگاه به مازندران در سهم‌بری اعتبارات ویژه باشد

مدیرکل ورزش و جوانان مازندارن نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که با اشاره به کمبود اعتبارات و بودجه در حوزه ورزش مازندران گفت: ورزش مازندارن باوجود اینکه از استان‌های ویژه در مدال‌آوری است اما در سهم‌بری اعتبارات، ویژه دیده نمی‌شود که امیدواریم نگاه به مازندران در سهم‌بری اعتبارات ویژه باشد.

حبیب حسین‌زادگان، با اعلام اینکه ویژه دیدن مازندران در اعتبارات، بدان معنا نیست که بودجه ویژه‌ای به آن اختصاص یابد، ادامه داد: انتظار داریم سهم اصلی مازندران به ورزش و جوانان اختصاص یابد تا شاهد پویایی و شکوفایی در این حوزه باشیم و در زمینه رفع مشکلات زیرساخت‌های ورزشی فراهم شود.

وی ادامه داد: جهت‌گیری دستگاه ورزشی مازندارن، در یک‌سال آینده به‌سمت بیشترین سهم‌بری در المپیک است که در این راستا با برنامه میان‌مدت و کوتاه مدت وارد شده‌ایم و برنامه‌ریزی‌های مناسب انجام شده تا همچنان‌که در المپیک لندن، 50 درصد طلای المپیک سهم مازندران بود، در این المپیک هم ضمن سهم‌بری مناسب در المپیک، شاهد مدال‌آوری مناسبی در این زمینه باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندارن با اعلام اینکه استان مازندارن و ورزش این استان، از بهترین‌های کشور است، خاطرنشان کرد: در زیرمجموعه سلامت نیز نگاه ما برای توسعه سلامت و تضمین سلامت در جامعه است که در همین راستا ورزش همگانی با برنامه‌ریزی مدون و با اولویت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

حسین‌زادگان گفت: بیشتر بیماری‌هایی که اکنون گریبان‌گیر جامعه شهری و روستایی ما شده است، ناشی از کم‌تحرکی است که باید با نهادینه کردن ورزش همگانی در جامعه، برای رفع این معضل تلاش کنیم و علاوه بر ورزش قهرمانی، به ورزش همگانی نیز توجه ویژه اعمال شود.

وی با بیان اینکه ورزش قهرمانی، نماد کارکرد دستگاه ورزش است، افزود: امیدواریم مدیریت جدید حوزه ورزش و جوانان در شهرستان نکا نیز به امر ورزش و جوانان نگاه ویژه داشته و ضمن غفلت نکردن از ورزش قهرمانی به‌عنوان نماد کارکرد دستگاه ورزش، آسیب‌های اجتماعی را شناسایی و با موشکافی لازم، انتظارات جامعه ورزش نکا را جامه عمل بپوشاند.

شیدالله حسین‌پور سرپرست سابق اداره ورزش و جوانان نکا، نیز در این برنامه ضمن اعلام گوشه‌ای از فعالیت‌های خود در حوزه ورزش نکا، اظهار کرد: برگزاری مسابقات تکواندو المپیاد کارگری کشور، کسب عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی ژیمناستیک استان، توجه به زیرساخت‌های مختلف ورزشی، اعزام ورزشکاران به مسابقات جهانی والیبال، تکواندو و... از جمله خدماتی بوده که در طول یک‌سال گذشته با کمک همکاران و ورزشکاران در شهرستان انجام شد.

مجتبی رضایی، رئیس جدید اداره ورزش و جوانان نکا نیز با قدردانی از تعامل همه‌جانبه جامعه ورزشی نکا، خواهان هم‌کاری و هم‌فکری ورزشکاران در دوره مدیریت جدید شد تا همه با وحدت و تعامل برای اعتلای ورزش نکا و استان مازندران گام بدارند.

به گزارش فارس، در این مراسم از خدمات دوساله حسین دلیری رئیس سابق اداره ورزش و جوانان نکا، شیدالله حسین‌پور سرپرست سابق اداره ورزش و جوانان نکا، با اهدای جوایز و لوح تقدیر، قدردانی و مجتبی رضایی به‌عنوان رئیس جدید اداره ورزش و جوانان نکا معرفی شد.

همچنین در این برنامه از خیرین حوزه ورزش در شهرستان نکا و مدال‌آوران جهانی تجلیل شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :