آخرین عناوین

دوشنبه 30 شهريور 1394-10:56 کد خبر:15781

انتصاب در دستگاه قضایی مازندران:

دادستان جدید شهرستان تنکابن منصوب شد

دادستان جدید شهرستان تنکابن با حکم رئیس‌کل دادگستری مازندران منصوب شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، ‌با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، مراسم تودیع و معارفه دادستان این شهرستان برگزار شد تا یکی از حساس‌ترین سمت‌های دستگاه قضا در تنکابن به شخص دیگری سپرده شود.

رئیس‌ کل دادگستری مازندران در این مراسم به اهمیت جایگاه دستگاه قضا و حساسیت بالای آن اشاره کرد و گفت: کار دستگاه قضایی اجرای حدود الهی است و قضاوت نه به عنوان یک شغل بلکه یک تکلیف و امری واجب تلقی می‌شود زیرا انبیای الهی نیز براساس تکلیف، قضاوت را برای اصلاح امور بر عهده داشتند.

حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد با بیان اینکه در عملکرد انسان فراز و نشیب زیادی وجود دارد، اظهار کرد: دستگاه قضا برای کنترل و تنظیم این فراز و نشیب‌ها بنا نهاده شده‌ و قاضی که در محاکم حکم صادر می‌کند‌ کاری الهی براساس شرع و احکام الهی دارد.

وی بیان کرد: اگر یک فرد عادی خطا کند جامعه انتظار زیادی از او ندارد اما اگر فرد در مسند قضا قرار گیرد و خطا کند در دیدگان عموم مردم بحث‌برانگیز و غیرقابل چشم‌پوشی است و نیز زمانی‌ که قاضی خطا کند موقعیت اجتماعی و جایگاه خود در قضاوت را نیز از دست می‌دهد.

تقوی‌فرد افزود: خدا قاضی است و قضات نیز براساس تکلیف الهی قضاوت می‌کنند لذا با توجه به این همه حساسیت، از همه همکاران حوزه قضا درخواست می‌شود که ضمن مراقبت از حریم مهم و والای قضاوت، حرمت این جایگاه را حفظ کنند و هیچ‌گاه بداخلاقی و بدرفتاری نکنند زیرا اعتبار قضاوت خدشه‌دار می‌شود چون براساس احکام شرعی اگر قاضی بداخلاقی کند از نظر شرعی قاضی نیست.

رئیس‌کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه در محاکم قضایی پرونده‌های اختلافات خانوادگی زیاد است، تصریح کرد: صبر و حوصله و دوری از تصمیم‌گیری‌های به‌دور از منطق و در حالت عصبانیت می‌تواند جلوی بسیاری از وقایع به‌ویژه بروز اختلافات و اشتباهات را بگیرد.

به گزارش فارس، در پایان مراسم ‌از زحمات علی رضایی دادستان سابق شهرستان تنکابن تقدیر و نبی محسنی‌بندپی به عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :