آخرین عناوین

چهارشنبه 1 مهر 1394-8:43 کد خبر:15788

رئیس بهزیستی تنکابن:

گفت‌وگو با خبرنگاران برای مهدکودک‌ها ممنوع است!

تایید ابلاغ دستورالعمل به تمامی مهدکودک‌ها مبنی برعدم هرگونه گفت‌وگو با خبرنگاران، توسط رئیس بهزیستی تنکابن.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تنکابن 24، ولی شمس اظهار کرد: در پی صدور دستورالعملی از سوی سازمان کل بهزیستی کشور به ادارات کل بهزیستی و متعاقباً ارجاع آن از سوی اداره بهزیستی شهرستان تنکابن به تمام مهدکودک‌ها، این سازمان دعوت و یا برگزاری هرگونه نشست خبری و یا ارائه هرگونه مطلب و یا موضوع به نشریات و پاسخ به سؤالات خبرنگاران، بدون هماهنگی ادارات بهزیستی شهرستان را ممنوع اعلام کرده است.

وی در پاسخ به چرایی صدور این دستورالعمل گفت: صدور این بخشنامه و لزوم اجرای آن از سوی مهدکودک‌های سراسر کشور، نه به‌واسطه محدود کردن مدیران و مربیان این مراکز، بلکه در راستای جلوگیری از تحریف قوانین صادره و یا غیرواقع جلوه دادن برخی از موضوعات، صورت پذیرفته است.

شمس تصریح کرد: رازداری و حفظ  و ارتقاء کرامت انسانی، اساس کار و فعالیت در سازمان بهزیستی است، لذا به دلیل سیاه‌نمایی، تحریف واقعیات و یا بزرگ‌نمایی برخی موضوعات پیش‌پاافتاده در برخی مهدکودک‌ها، سازمان بهزیستی کل کشور، نشر موضوعات و مسائل مرتبط به مهدکودک‌ها را تنها منوط به عبور از نظام اداری و تحت نظر مدیریت این سازمان در شهرستان‌های کل کشور مجاز اعلام کرده است.

رئیس بهزیستی تنکابن در پاسخ به نحوه نظارت بر عملکرد مهدکودک‌ها توسط سازمان بهزیستی بیان کرد: تمام اقدامات اجراشده در مهدکودک‌ها و نحوه اجرای قوانین و مقررات در این مراکز از قبیل نحوه رسیدگی به شیوه تغذیه، نحوه آموزش و تعلیم کودکان و رعایت نظافت در سرویس‌های بهداشتی، نصب کف‌پوش و... در تمام طول سال از طریق پایشگران کشوری و استانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: اعلام نظر پایشگران کشوری و استانی درنهایت در جدول پایش مهدکودک‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و چنانچه مهدکودکی موفق به کسب حدنصاب امتیاز در جدول پایش نشود، الزاماً توسط سازمان بهزیستی کشور تعطیل خواهد شد.

انتشار برخی مطالب در فضای خبری کشور مبنی بر آموزش تعالیم غیر اسلامی و نامتعارف با هنجارهای اسلامی توسط مربیان در برخی از مهدکودک‌ها ازجمله سؤالاتی بود که شمس بدان پاسخ گفت.

شمس بیان کرد: از آنجائی که مهدکودک‌های ما کانون تعلیم ادب و شناخت معرفت است، لذا جزبه‌جز نکات آموزشی که توسط مربیان به کودکان تعلیم داده می‌شود پیش از بکارگیری، توسط شورای نظارت بر کتب آموزش مورد بررسی قرارگرفته و در نهایت پس از بازبینی از سوی ائمه محترم جمعه و نمایندگان ولی‌فقیه در استان، جهت استفاده در مهدکودک‌ها به‌کار گرفته می‌شود.

وی درباره ضوابط اخذ شهریه در مهدکودک‌های خصوصی و دولتی اعلام کرد: در کشور هیچ مهدکودک دولتی وجود ندارد و تمام مهدها توسط بخش خصوصی مدیریت و با نظارت سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند.

رئیس بهزیستی تنکابن ادامه داد: هرساله بر اساس بخشنامه سازمان بهزیستی، مسئولان مهدکودک‌ها، موظف به 15 درصد افزایش شهریه به نسبت سال گذشته هستند، اما از آنجائی که اغلب والدین از استطاعت مالی چندان خوبی بهره‌مند نیستند، بر اساس سفارش صورت گرفته مهدکودک‌های شهرستان تنکابن هرساله مقدار ناچیزی بر شهریه خود اضافه می‌کنند.

تأسیس مهدکودک‌های قرآنی به‌عنوان آخرین موضوع پرسش از رئیس اداره بهزیستی شهرستان تنکابن مطرح شد.

وی در پاسخ به این سؤال گفت: مهدکودک‌های قرآنی در چند سال اخیر باهدف ترویج معارف قرآنی-اسلامی و با صدور مجوز رسمی فعالیت از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت خود را آغاز کرده است، لذا بنا بر درخواست مسئولان سازمان بهزیستی، ارائه قول هرگونه همکاری با متقاضیان مجوز تأسیس مهدکودک قرآنی، از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انتظار می‌رود تا نحوه صدور مجوز و رسیدگی به شیوه عملکرد این مهدکودک‌ها نیز به بهزیستی واگذار شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :