آخرین عناوین

شنبه 4 مهر 1394-10:2 کد خبر:15793

جمعه تهدید در مازندران:

تهدید امام جمعه رامسر به راه ندادن نماینده روحانی در سفر به مازندران تا تهدید منطقه آزادی امام جمعه

امام جمعه رامسر گفت:در صورت ادامه کارشکنی ها و شیطنت ها برای انتقال واحد دانشگاه بین الملل به خارج از رامسر، نماینده رئیس جمهور را در سفر استانی به رامسر راه نخواهیم داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش، دیروز(جمعه) را باید روز تهدید در مازندران نامگذاری کرد، تریبون های نماز جمعه در روزی که به فاجعه منا همه را متاثر کرده بود به شدت تحت تاثیر این حادثه قرار داشت اما این فاجعه باعث نشد برخی از امامان جمعه به مسائل حاشیه ای شهرستان و شهر خود اشاره نکنند. 

آیت الله طبرسی:«ملک سلمان» باید دق کند و بمیرد

در نخستین اتفاق مهم تقریبا همه امام جمعه مازندران رژیم آل سعود را بی کفایت خوانده و آن را تهدید به پیگیری و شکایت کردند.

 از آیت الله طبرسی در ساری گرفته تا امامان جمعه گلوگاه و رامسر ضمن محکوم کردن بی کفایت سعودی ها در مدیریت کنگره عظیم حج خواستار پاسخگویی پادشاه عربستان شدند، حتی نماینده ولی فقیه در استان با لحنی تند  گفت که «ملک سلمان» باید دق کند و بمیرد.

خداحافظی رسمی رسولی از میاندرود

دومین اتفاق مهم دیروز برگزاری مراسم تودیع و معارفه در میاندرود بود که حجت الاسلام رسولی بعد از 10 سال میاندرود را ترک کرد و جایش را به حجت الاسلام محمدی نسب داد.

 این مراسم قرار بود روز چهارشنبه برگزار شود، اما با هماهنگی‎های انجام شده به روز جمعه یعنی دیروز موکول شد و نخستین نماز جمعه به امامت محمدی‎نسب، با برگزاری مراسم رسمی معارفه در شورای اداری و مصلای نماز جمعه میاندورود همراه شد.

بر اساس شنیده ها رسولی که از شجاع ترین امامان جمعه استان بود و در روزگاری که خانواده هاشمی تحت سخترین فشارها بودند از وی حمایت کرد ممکن است به چالوس برود، البته وی هنوز این مطلب را تائید نکرده است.

تهدید جدی امام جمعه رامسر

اما یکی از حواشی جالب نمازهای جمعه این هفته استان در رامسر رقم خورد، امام جمعه امسر به روال گلایه های همیشگی مردم غرب استان با تاکید بر اینکه « مازندران به صورت یکپارچه دیده شود» گفت: واحد پردیس دانشگاه بین الملل رامسر  باید در این شهرستان بماند من نه افراطی هستم و نه زیادی طلب، من طلبه ای بیشتر نیستم و خود را نوکر مردم می دانم .

وی با بیان اینکه استان مازندارن را یکپارجه از رامسر تا گلوکاه می داند ، تصریح کرد :‌ در سال های گذشته از دیگر استان ها برای کار به مازندران می آمدند ولی چه بر سر استانمان آمده که در شهرستان رامسرعلی رغم اینکه در 15 سال گذشته جمعیتش اضافه نشده ولی بیکاری در این شهر گردشگری بیداد می کند.

امام جمعه رامسر با تاکید بر اینکه مازندران باید یکپارچه دیده شود ، به تغییرات زیاد مدیران در استان مازندران اشاره کرد و افزود : به جای اینکه دست مدیران را بیگریم پای آنها را می گیرم و نتیجه آن تغییر متعدد مدیران است.

وی در رابطه با شایعات و شیطنت های انتقال واحد پردیس دانشگاه بین الملل گفت: علی رغم اینکه مسئولین کشوری از جمله وزیر بهداشت حمایت هایی را برای تثبیت واحد بین الملل در رامسر انجام داده اند ولی بعضی مسئولین استان کار شکنی می کنند که این خیانتی بیش نیست.

امام جمعه رامسر ادامه داد: آقایان معاونت های مختلف واحد از جمله معاونت مالی را منتقل کرده اند تا فقط تابلویی از دانشگاه بین الملل در رامسر بماند.

وی اظهار داشت: ما رامسر را به عنوان شهر دانشگاهی و پردیس خود گردان می خواهیم و به همین هم قانع هستیم اما نمی دانم چرا بعضی مسئولین زیاده خواه هستند ؟در صورت ادامه کارشکنی ها و شیطنت ها برای انتقال واحد دانشگاه بین الملل به خارج از رامسر، نماینده رئیس جمهور را در سفر استانی به رامسر راه نخواهیم داد

تهدید جباری در نماز جمعه بهشهر

همزمان با این تهدید در غرب مازندران، نماز جمعه بهشهر نیز شاهد سخنانی بود که هرچه به سفر روحانی به مازندران نزدیک تر شویم شدت بیشتری خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام سیدعربعلی جباری در خطبه‌های این‌ هفته نماز آدینه بهشهر همانند گذشته با توصیه همگانی به تقوای الهی و رویکرد مردم به امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: پیشنهاد ما در سفر آتی رئیس‌جمهور به مازندران این است که بندر امیرآباد بهشهر به منطقه آزاد تجاری تبدیل شود.

جباری تصریح کرد: برخی‌ها با استدلال‌های غیرکارشناسی و غیرعقلانی می‌خواهند این پروژه بزرگ را از شرق مازندران خارج کنند.

امام جمعه بهشهر در پایان گفت:از این تریبون به مسئولان استانی و شهرستانی به‌ویژه استاندار مازندران این پیام را می‌دهم که در این جریان به‌سمت عدالت حرکت کرده و شهرهای مورد نظر برای این کار را خوب بررسی کنید.

این اظهارات در حالی بیان می شود که چندی پیش «مقداد نجف نژاد» نماینده بابلسر خواهان بدل شدن این شهرستان به منطقه آزاد تجاری شده بود.

البته دعوای اصلی میان دو شهر بهشهر و نوشهر است،احمدی لاشکی؛ نماینده نوشهر قویا گفته است که این شهر از شانس بسیار بیشتری برای بدل شدن به منطقه آزد تجاری برخوردار است چون هم قدمت بندرش بیشتر است و هم به فرودگاه نزدیک است.

در طرف مقابل بهشهری هم نزدیکی بندر امیر اباد به فرودگاه دشت ناز و همچنین برخورداری آن از قابلیت اتصال به شبکه سراسری راه آهن را دلیل موجه برای انتخاب بندرامیر آباد به عنوان منطقه آزادتجاری می دانند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :