آخرین عناوین

شنبه 4 مهر 1394-10:18 کد خبر:15794

مدیرعامل آبفای شهری مازندران خبر داد:

قرارداد احداث طرح آب شیرین کن گلوگاه با بخش خصوصی

امضاء و مبادله قرارداد احداث طرح آب شیرین کن گلوگاه با بخش خصوصی


به گزارش خزرخبر،طی مراسمی در محل سالنهای همایش آبفای تهران با حضور وزیر نیرو ، مدیرعامل شرکت آبفاشهری مازندران و بخش خصوصی، قرارداد اجرای طرح آب شیرین کن گلوگاه امضاء و مبادله شد.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران درباره این طرح گفت : مطالعات طرح تاسیسات نمک زدایی شهر گلوگاه به روش BOO با هدف ارتقای کیفی آب در حد مجاز از دو سال قبل آغاز و از سوی شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور تایید شد.

ذبیح الله ذاکری، افزود: احداث مخزن ذخیره آب خام به حجم 500 متر مکعب،حصارکشی و تامین برق،احداث تاسیسات انتقال در محل سایت، طراحی تاسیسات تصفیه ، نمک زدایی به روش اسمز معکوس از اهداف اجرای این طرح می باشد.

وی، سال شروع اجرای این طرح را امسال و مدت لازم برای احداث آن یک سال عنوان و تصریح کرد: زمان بهره برداری تجاری از این طرح توسط سرمایه گذار به مدت 15 سال می باشد .

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، برآورد سرمایه گذاری اولیه اجرای این طرح را 48 میلیارد ریال دانست و اظهار داشت: ظرفیت تاسیسات نمک زدایی شهر گلوگاه 4540 متر مکعب در شبانه روز پیش بینی می شود.

ذاکری، با بیان اینکه این طرح با مشارکت بخش خصوصی  انجام می شود، گفت: شرکت آبفاشهری مازندران به نمایندگی از وزارت نیرو مطابق بند اول ماده 142 برنامه پنج ساله توسعه، اقدام به خرید تضمینی آب از سرمایه گذار می نماید.

وی، ادامه داد: شهرگلوگاه و روستاهای وابسته از مزایای این طرح برخوردار می شوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :