آخرین عناوین

چهارشنبه 22 مهر 1394-17:51 کد خبر:16844

مدیرکل پست مازندران اعلام کرد:

همکاری نکردن دولت دلیل عدم استفاده از خدمات پست/افزایش خریدهای اینترنتی

مدیرکل پست استان مازندران دلیل استفاده نکردن از خدمات پست در کشور را همراهی نکردن دولت‌ عنوان کرد و گفت: باید برنامه‌ای در دستور کار قرار گیرد که پست به صورت ویژه دیده شود.


به گزارش خزرخبر، علی‌اصغر قاسمیان پیش‌ازظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت روز جهانی پست با اشاره به اینکه روند خدمات‌دهی پست در حال تغییر است، اظهار کرد: خدمات جدید پست در حال ارائه به مردم است و در بسیاری از کشورها مردم خدمات زیادی از پست دریافت می‌کنند.

مدیرکل پست مازندران با بیان اینکه مردم در کشور ما خدمات زیادی از پست دریافت نمی‌کنند، افزود: در طول سال هر ایرانی تنها 10 خدمت از پست دریافت می‌کند، ولی در دنیا 50 خدمت و در برخی از کشورها یک‌هزار خدمت از پست توسط مردم دریافت می‌شود.

وی دلیل استفاده نکردن از خدمات پست در کشور را همراهی نکردن دولت‌ عنوان کرد و گفت: باید برنامه‌ای در دستور کار قرار گیرد که پست به صورت ویژه دیده شود، در اجرای دولت الکترونیک باید پست به صورت وی‍ژه دیده شود.

قاسمیان با اعلام اینکه با اجرای دولت الکترونیک حضور پست ضروری احساس می‌شود، افزود: پست تکمیل‌کننده خدمات دولت الکترونیک است.

وی با اعلام اینکه هر نامه‌رسان می‌تواند از 300 تردد غیرضروری جلوگیری کند، افزود: در مازندران تجهیزات و ملزومات مورد نیاز پست‌چیان تامین شده است و در آینده دستگاه‌های الکترونیکی مورد نیاز پست‌چیان استان تامین می‌شود.

مدیرکل پست استان مازندران با اشاره به اینکه اگر پست نتواند خودش را با نیاز جدید وقف بدهد باید از گردونه حذف می‌شود، گفت: در 22 شهرستان 46 اداره دولتی فعال و 951 دفتر خصوصی خدمات و همچنین آژانس پستی در استان فعال است.

مدیرعامل پست مازندران با بیان اینکه 10 میلیون ترافیک پستی در استان داشتیم و آمادگی داریم که خدمات پستی افزایش پیدا کند، اضافه کرد: در حوزه خرید اینترنتی در 6 ماه گذشته بیش از 160 هزار فقره خرید اینترنتی داشتیم.

وی با اعلام اینکه خدمات پست در سطح ادارات استان در حال افزایش است، افزود: بیش از 761 قرارداد با ارگان‌ها و بخش خصوصی برای دریافت خدمات پست داریم.

قاسمیان با بیان اینکه راه‌اندازی پست تلفنی 193 و نیز توزیع محصولات کشاورزی در برنامه پست مازندران است، اضافه کرد: اجرای پست تلفنی به صورت پایلوت در قائم‌شهر کلید خورد و در حال آماده‌سازی این خدمت نیز هستیم که قرار است این طرح در شهرهای آمل،بابل و ساری نیز ارائه شود.

مدیرکل پست مازندران با اعلام اینکه برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات پستی در سطح روستاها نیز در برنامه کاری قرار دارد، بیان کرد: تلاش داریم در سطح روستاهای استان نیز خدمات این نهاد افزایش پیدا کند.

معاون فنی شرکت پست خبر داد:

توزیع 700 میلیون مرسوله سالانه توسط پست در کشور

معاون فنی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه سالانه 700 مرسوله در کشور توزیع می‌شود، گفت: با اجرای افزایش خدمات، میزان ارسال مرسولات پستی افزایش و میزان تردد افراد در جامعه کاهش پیدا می‌کند.

اسماعیل بوداغی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان مازندران با اشاره به اینکه اعتقاد داریم که شرایط اقتصادی هر جامعه وضعیت پست آن جامعه را تعیین می‌کند، اظهار کرد: هر چه کشور توسعه یافته‌تر شود، خدمات پست نیز توسعه یافته است، کشورهای صنعتی نیز ترافیک زیادی در خدمات پستی دارند.

وی با اعلام اینکه بستر ارائه خدمات الکترونیکی در پست در حال افزایش است، بیان کرد: در مسائل مالی دنیا به این سمت رفت که علاوه بر شرایط فیزیکی و الکترونیکی درگاه مالی نیز برای خودش تعریف کرد و نمونه آن در کشورهای پیشرفته نیز این درگاه را ایجاد کردند.

معاون فنی پست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه پست با شرایط دولتی نمی‎تواند به فعالیتش ادامه دارد و همکاری با بخش خصوصی در دستور کار است، گفت: بخش خصوصی رقیب ما نیست و برای ارائه خدمات مطلوب به عنوان همکار کمک کار ما فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شبکه پست تلاش دارد با پاسخگویی به نیازها میزان ترددهای اضافی در کشور را کاهش دهد، افزود: نوع خدمات مورد تقاضا را مردم برای ما تعیین می‎کنند و این روند در پست در حال برنامه‌ریزی است و بیشتر خدمات پست به این سمت‌وسو در حال حرکت است.

بوداغی اضافه کرد: با وجود افزایش تکنولوژی، دنیا به این نتیجه رسید که باید پست فعالیت خود را ادامه دهد و با وجود خصوصی‌سازی گسترده در بسیاری از کشورها ولی پست همچنان دولتی ماند.

معاون فنی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه سالانه 700 مرسوله در کشور توزیع می‌شود، افزود: با اجرای افزایش خدمات، میزان ارسال مرسولات پستی افزایش و میزان تردد افراد در جامعه کاهش پیدا می‌کند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :