آخرین عناوین

چهارشنبه 29 مهر 1394-12:54 کد خبر:16863

زیراب سوادکوه و 17 ماه انتظار:

17 ماه انتظار برای استاندارد‌سازی مکان پر‌جمعیت‌ترین رشته ورزشی زیراب سوادکوه

زیراب سوادکوه برای استاندارد‌سازی زمین فوتبال شهر به‌عنوان مهم‌ترین مکان پر‌جمعیت‌ترین رشته ورزشی خود 17 ماه به انتظار نشسته است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، بهسازی و تکمیل زمین فوتبال شهر زیراب از دغدغه‌های سال‌های طولانی ورزشکاران، مربیان و مسئولان سیاسی و ورزشی شهرستان سوادکوه بوده که فراز و فرود‌های مختلفی را هم در این موضوع به خود دیده است.

برنامه‌ریزی برای ایجاد چمن مصنوعی تا تهیه طرحی برای ایجاد یک ورزشگاه استاندارد را می‌توان در تاریخچه آن مشاهده کرد.

وجود تعداد قابل توجهی از ورزشکاران رشته فوتبال در شهر زیراب سوادکوه بر اهمیت لزوم وجود زمین فوتبال مناسب افزوده است.

 فارس نیز در اخبار و تحلیل‌های مختلف خود طی سال‌های اخیر بر لزوم بهسازی و تکمیل زمین فوتبال تأکید کرده و طرح ایجاد پیست استاندارد بین‌المللی دو‌‌ و‌ میدانی هم از موضوعاتی بود که این خبرگزاری علاقمند به رفع موانع آن و انعکاس دید‌گاه‌ها و روند اجرایی شدن آن را مورد توجه داشته است.

« تنها زمین فوتبال استاندارد سوادکوه در انتظار رفع موانع شهرستانی»

تنها زمین فوتبال استاندارد سوادکوه با بودجه تخصیصی حدود 500 میلیون تومانی در انتظار رفع موانع شهرستانی است.

«برزخی بودن حمایت ورزشی در سوادکوه»

مدیریت ورزشی بخش دولتی و پشتیبانی حامیان مالی خصوصی ورزش سوادکوه به دلیل ابهام آن در حالت برزخی قرار گرفته است.

«زمین‌های فوتبال سوادکوه برای میزبانی مسابقات لیگ کشوری استاندارد نیست»

سرمربی تیم مهیا محراب سوادکوه با اشاره به اینکه تماشاگران پشتوانه قوی برای تیم‌ها هستند، گفت: زمین‌های فوتبال سوادکوه برای میزبانی مسابقات لیگ کشوری استاندارد نیست.

«پیست استاندارد دو و میدانی در سوادکوه احداث می‌شود»

رئیس هیئت دو و میدانی شهرستان سوادکوه از احداث پیست استاندارد دو و میدانی در سوادکوه خبر داد.

«تیم‌های فوتبال سوادکوه مشکل سالن تمرین دارند»

مدیر‌عامل باشگاه پرسپولیس زیراب سوادکوه با اشاره به حضور دو تیم این باشگاه در لیگ استانی، گفت: تیم‌های لیگ استانی و باشگاه پرسپولیس زیراب سوادکوه با مشکل سالن تمرین مواجه است.

به گزارش فارس، خبر برگشت مبلغ 350 میلیون تومان بودجه اولیه ساخت پیست استاندارد دو‌ و‌ میدانی از اخباری بوده است که لزوم پیگیری خبر و تلاش برای اجرایی شدن پیست دو‌ و‌ میدانی را دو‌چندان کرده است.

* تکلیف زمین فوتبال زیراب سوادکوه مشخص نیست

رئیس هیئت فوتبال زیراب سوادکوه در گفت‌و‌گو با فارس، با انتقاد از مسئولان شهری زیراب سوادکوه، خواستار توجه مناسب آنها به تنها زمین فوتبال شهر زیراب شد و گفت: برنامه ساخت پیست استاندارد دو‌ و‌ میدانی از طرح‌های مناسب ورزشی است، ولی مدیریت ضعیف ساخت آن موجبات نابودی فوتبال زیراب را فراهم کرده است.

رضا قربانی با بیان اینکه تیم هیئت فوتبال زیراب در لیگ دسته سوم کشور حضور دارد و نام قائم‌شهر را به‌عنوان شهر میزبانی خود به لیگ کشور ارائه داده است، افزود: حضور در زمین فوتبال شهر‌های مجاور علاوه بر هزینه‌های اضافی موجب ناتوانی از استفاده بهینه از تماشاگران را هم به‌دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه تکلیف زمین فوتبال زیراب سوادکوه مشخص نیست، خاطرنشان کرد: فوتبال زیراب سوادکوه در سایه مشکلات زمین فوتبال شهر با موانع مختلفی روبه‌رو است.

* احتمال برگشت 500 میلیون تومان بودجه زمین فوتبال زیراب سوادکوه

رئیس هیئت دو‌ و‌ میدانی سوادکوه نیز در گفت‌و‌گو با فارس، با اشاره به اینکه مبلغ 350 میلیون تومان از طرف نهاد ریاست‌ جمهوری به‌دلیل کسب عناوین مختلف جهانی و پیشنهاد من برای احداث پیست استاندارد دو‌ و‌ میدانی در کنار زمین فوتبال زیراب سوادکوه اختصاص یافته است، گفت: با همکاری امام جمعه زیراب، فرماندار سوادکوه، رئیس اداره ورزش و جوانان و منابع طبیعی سوادکوه اقدامات مناسبی آغاز شد ولی هم‌اکنون با موانعی روبه‌رو شده است.

خردمند حیدری افزود: سند منزل من در گرو این مبلغ قرار دارد و در حال اقدامات لازم به‌منظور آزاد کردن سند و برگشت مبلغ هستم.

وی با بیان اینکه باید از فرصت به‌وجودآمده به نحوی بهتری استفاده شود، اضافه کرد: با تلاش مسئولان شهرستانی مبلغ 150 میلیون دیگر نیز از سایر منابع برای این پیست درنظر گرفته شده بود.

دارنده 20 مقام برتر بین‌المللی دو‌ و‌ میدانی از سال 88 تا 92، خاطرنشان کرد: ایجاد موانع مختلف توان افراد را برای خدمات ماندگار سلب می‌کند.

* نبود شرایط مسابقه در زمین فوتبال زیراب از 17 ماه گذشته تاکنون

مدیر باشگاه فوتبال نخبگان زیراب سوادکوه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، با اشاره به اینکه از خرداد سال گذشته شاهد تخریب اطراف زمین فوتبال شهر زیراب برای احداث پیست دو‌ و‌ میدانی بودیم، گفت: از 17 ماه گذشته تاکنون زمین فوتبال زیراب شرایط لازم برای تمرین و بازی رسمی ندارد.

کاظم امیر‌پور با بیان اینکه زمین فوتبال زیراب به دلیل عدم وجود حفاظ اطراف، شاهد حضور احشام و نیز میدانی برای حرکات نمایشی اتومبیل‌های مختلف شده است، افزود: تیم فوتبال نخبگان زیراب که در لیگ دسته یک نوجوانان مازندران حضور دارد از زمین روستایی پا‌شا‌کلا بخش زیراب استفاده می‌کند که نبود استاندارد‌های لازم همواره مورد انتقاد ناظران استانی است.

وی از فعالیت 100 فوتبالیست در این باشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: باشگاه نخبگان زیراب سوادکوه برای برگزاری مسابقات و یا تمرینات خود مجبور به استفاده از زمین‌های ورزشی شهرستان‌های اطراف با صرف هزینه‌های مختلف است.

* عملیات اجرایی زمین فوتبال زیراب سوادکوه به‌زودی اجرایی می‌شود

رئیس اداره ورزش و جوانان زیراب سوادکوه در گفت‌و‌گو با فارس، از رفع موانع برای برداشت خاک زمین فوتبال زیراب سوادکوه خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای عملیات خاک‌برداری زمین فوتبال زیراب و ادامه مراحل باز‌سازی آن پس از عاشورای حسینی اجرایی می‌شود.

رضا احمد‌زاده از انعقاد قرار‌داد دو ماهه با پیمانکار خبر داد و افزود: طی دو ماه آینده شاهد اجرایی شدن بخش‌هایی از طرح توسعه و بهسازی زمین فوتبال زیراب هستیم.

وی با بیان اینکه حصار‌کشی دور زمین فوتبال از اولویت‌های برنامه ما است، خاطرنشان کرد: ابتدا زمین فوتبال زیراب را تکمیل و سپس اقدام به ساخت پیست دو‌ و‌ میدانی می‌کنیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان زیراب سوادکوه از تصویب 100 میلیون تومان برای زمین فوتبال زیراب سوادکوه در بودجه امسال خبر داد و گفت: تکمیل زمین فوتبال زیراب سوادکوه در اولویت فعالیت‌های ورزشی ما برای توسعه اماکن ورزشی قرار دارد.

* موانع نه‌چندان مهم در استاندارد‌سازی مهم‌ترین مکان پر‌جمعیت‌ترین رشته ورزشی زیراب

به گزارش فارس، بر‌گشت بودجه و تسهیلات از آسیب‌های جدی در توسعه شهرستان سوادکوه است که خاطره بازگشت بودجه حدود 8 میلیارد تومانی دانشکده فنی و کتابخانه استاندارد را که در دولت نهم و دهم با ضعف مدیریت متمرکز شهرستانی حاصل شده است را زنده می‌کند و البته مسئولیت اخلاقی افرادی را بیان می‌کند که در مسئولیت گذشته توان مدیریتی و رایزنی لازم برای جذب آن را از دست داده‌اند و زمزمه‌های بازگشت 350 میلیون تومانی زمین استاندارد دو‌ و‌ میدانی کنار زمین فوتبال شهر زیراب که با احساس مسئولیت قهرمانی جهانی دو‌ و‌ میدانی زیراب سوادکوه به‌دست آمده بود، از جمله موضوعات قابل پیگیری در شهرستان سوادکوه است.

هر‌چند تلاش مسئولان در اجرای اقدامات اولیه را نباید ندیده گرفت، ولی به نظر می‌رسد برخی موانع نه‌چندان مهم در حال چیره شدن بر استاندارد‌سازی مهم‌ترین مکان پر‌جمعیت‌ترین رشته ورزشی زیراب سوادکوه است و از دست دادن فرصت در این موضوع مهم، انتقادات آیندگان و مسئولیت نسل مدیران این دوره را برای دوره‌های بعد به‌دنبال دارد.

----------------------------

گزارش از: عمران اکبرنژاد

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :