آخرین عناوین

يکشنبه 3 آبان 1394-15:39 کد خبر:16875

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران خبر داد:

آمادگی پدافند غیر عامل مازندران جهت مقابله با هر گونه حوادث

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران از آمادگی این تیم جهت مقابله با هرگونه حوادث  خبر داد.


به گزارش خزرخبر، سید یدالله نبوی در نشست خبری، گفت پدافند غیرعامل به معنای دفاع بدون سلاح است و در راستای سیاست‌های کلی نظام، پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل اقدامات دشمن است.

وی با بیان اشاره تهدیدات نظامی، سایبری، زیستی و اقتصادی، افزود: مقابله با تهدیدات طبیعی مثل زلزله، خشکسالی و سرما در حوزه مدیریت بحران قرار دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران با اشاره به اینکه برابر ماده 6 سامانه ماموریت‌های این اداره کل شامل نظارت و اجرای موضوع پدافند غیرعامل، دفاع غیرنظامی در جهت سیاست‌های ابلاغی رهبری و دولت از طریق فرهنگ‌سازی، آموزش، پایش تهدیدات، طبقه‌بندی حوزه‌ها و نهادینه‌سازی است که در ذات طرح‌ها هم وجود دارد، تصریح کرد: پدافند غیرعامل مکمل پدافند مای و همه‌جانبه کشور است و پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه است و ربطی به زمان دور و نزدیک ندارد چون تهدیدات در هر زمان و شرایطی وجود دارد.

نبوی با اشاره به اینکه رهبری پدافند غیرعامل را در ارتقای امنیت ملی موثر می‌دانند، ادامه داد: ملتی که به فکر دفاع از خود نباشد ملت زنده‌ای نیست و شایسته است همه طرح‌های بزرگ ملی از نظر ارتباط به دفاع از کشور مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه وقتی بنیه دفاعی کشور قوی باشد تاثیرات خصمانه دشمن به کمترین حد می‌رسد، خاطرنشان کرد: فلسفه شهرک موشکی زیرزمینی در زمینه اصل پدافند غیرعامل است که نیروهای مسلح در این حوزه فعالیت می‌کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران خاطرنشان کرد: تایید اساسنامه سازمان توسط رهبری، ابلاغ و صدور حکم رئیس سازمان توسط رهبری و در قانون بودجه هم دستگاه‌ها مجاز هستند از محل اعتبارات استانی نیم تا دو درصد به پدافند غیرعامل اختصاص دهند از ویژگی‌های پدافند غیرعامل در سال جاری است.

این مسئول با بیان اینکه در 6 ماه اخیر 23 جلسه قرارگاه استانی و کمیته‌های زیرمجموعه برگزار شد، اظهار کرد: قرارگاه زیستی از مهم‌ترین قرارگاه‌های استانی است که در حوزه آنفولانزای فوق حاد پرندگان و همچنین کرونا ویروس اقدامات فوق‌العاده‌ای داشت و تیمی را در فرودگاه ساری مستقر کرد تا افرادی که مشکوک به کرونا ویروس بودند در کنترل قرار گرفتند که البته هیچ یک به این ویروس مبتلا نبودند.

نبوی با اشاره به اینکه 12 هزار و 665 نفر در 6 ماه نخست امسال آموزش داده شدند، افزود: یک‌هزار و 200 گواهی آموزشی برای مسئولان و دهیاران صادر و 17 نفر مربی پدافند غیرعامل هم کارت دریافت کردند.

وی با بیان اینکه درباره مبحث 21 مقررات ملی ساختمان در کشور با مشکل مواجه هستیم، گفت: در این زمینه کلاس‌های آموزشی را با همکاری نظام مهندسی ساختمان برگزار می‌کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران با اشاره به اینکه صدور مجوز بند الف ماده 215 قانون برنامه پنجم از مهم‌ترین اقدامات است، تصریح کرد: برای چهار طرح در مازندران در این حوزه مجوز صادر کردیم.

این مسئول با بیان اینکه فاز دوم پدافند غیرعامل 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: 29 مرکز شهرستانی را مورد ارزیابی قرار دادیم و مولدهای اضطراری این مراکز کنترل شد.

نبوی با اشاره به اینکه افتتاح و بهره‌برداری 130 طرح با ماهیت پدافند غیرعامل را در هفته دولت، خاطرنشان کرد: سوخت جایگزین همواره در فصل سرمایه مشکل ایجاد می‌کند و به مراکز اعلام کردیم سوخت دوم را آماده کنند و در شرایط اضطرار هم از سوخت دوم استفاده کنند.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل باید به لایه‌های زیرین و به ویژه به روستاها برود، اظهار کرد: تفاهم‌نامه چهار جانبه‌ای در این زمینه داریم تا در همه روستاها خانه هلال و مدیریت بحران ایجاد شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران با اشاره به اینکه در هفته بزرگداشت پدافند غیرعامل 170 برنامه برگزار می‌شود، افزود: برای تقویت سازمان‌های مردم نهاد، انجمن علمی پدافند غیرعامل را در مازندران تشکیل شد و مازندران دومین استانی است که این انجمن را شکل داده است.

این مسئول با بیان اینکه فردا در نخستین روز از هفته پدافند غیرعامل، زنگ پدافند غیرعامل در مدرسه مرحوم بصیری به صدا درمی‌آید، گفت: نداشتن شناخت مسئولان و مردم از پدافند غیرعامل، مشکل این حوزه است و باید فرهنگ پدافند غیرعامل را در جامعه نهادینه کنیم.

نبوی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل در دو سال اخیر متحول شده است، تصریح کرد: فرهنگ پدافند غیرعامل بعد از نهادینه شدن در جامعه باید بومی‌سازی شود.

وی با بیان اینکه  شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان به عنوان دستگاه برتر وزارت نیرو در امر پدافند غیرعامل شناخته شد، ادامه داد: کارهای اولیه پدافندی را در تعدادی از سدهای مازندران انجام دادیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران با اشاره به اینکه آموزش خبرنگاران در شرایط بحران برای ما یک اصل است، خاطرنشان کرد: اعلام تذکرات به موقع از سوی خبرنگاران به جامعه، اقدامی است که در شرایط بحران می‌تواند به ما کمک کند.

این مسئول با بیان اینکه در فضای سایبری سطح‌بندی و مسائل رصد می‌شود، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها باید در مورد فضاهای مجازی احساس تکلیف کنند و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :