آخرین عناوین

دوشنبه 4 آبان 1394-12:58 کد خبر:16885

عدم موافقت با فعالیت شبانه‌روزی درمانگاه یادگاران لتاک :

فعالیت شبانه‌روزی مجهزترین درمانگاه خیریه مازندران در هاله‌ای از ابهام

مدیرکل شبکه بهداشت و درمان استان گفت:درمانگاه لتاک تنها در صورت حضور پزشک به‌صورت بیتوته می‌تواند فعالیت نیمه‌وقت خود را آغاز کند.      


به گزارش خزرخبر و به نقل از تنکابن24، در واپسین روزهای تابستان سال 91، مجتبی و مظاهر فائزی دو برادر 18 و 22 ساله، در پی یک سانحه رانندگی به دیار حق شتافته و خانواده و دوستان و اهالی روستای لتاک را داغدار هجران خود کردند.

محمد رسول فائزی پدر این دو جوان، به‌منظور تسکین‌خاطر خانواده و آرامش ابدی دو عزیز ازدست‌رفته خود، دیه فرزندانش را به امر سلامت اهالی روستای لتاک و دیگر همنوعانش در روستای هم‌جوار و دیگر نقاط شهرستان اختصاص داد.

آری، تمکین پدر در برابر قضا و قدر الهی و به‌جا آوردن شرط بندگی در برابر معبود، وداع ناگهانی مجتبی و مظاهر فائزی را برای همیشه در جریده تاریخ شهرستان تنکابن ثبت و یاد و خاطره این دو عزیز سفرکرده را در خاطره اهالی روستای لتاک و روستاهای هم‌جوار زنده و جاویدان ساخت.

عزم و اراده راسخ پدر برای به سرانجام رساندن آنچه به نام فرزندانش به ثبت رسانده بود موجب شد تا ساختمان خیریه یادگاران لتاک مجتبی و مظاهر فائزی در کمتر از 9 ماه پس از کلنگ زنی، در مرحله افتتاح و بهره‌برداری قرار گیرید.

اما در این مجال و با توجه به پایان مراحل احداث ساختمان درمانگاه خیریه و شبانه‌روزی یادگاران لتاک، اظهارات اخیر دکتر نیما نژادمقدم، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنکابن درباره نحوه بهره‌برداری و استفاده از این مرکز درمانی؛ سبب ایجاد نگرانی در بین اهالی و شورای اسلامی و دهیاری روستای لتاک شده است.

فائزی، پدر این دو جوان روزهای بسیار سختی را پشت سر می‌گذارد. وی از عشق غیرقابل‌توصیف خود نسبت به تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه سخن می‌گوید، چنانکه در طی هشت ماه، یعنی از روز کلنگ زنی تا پایان مراحل احداث ساختمان درمانگاه، مغازه‌اش را تعطیل کرده و از صبح تا پایان ساعت کاری، شاهد و ناظر عملکرد کارگران و مجریان این پروژه بوده است.

چندی پیش نژادمقدم، ضمن بازدید از مراحل پایانی احداث ساختمان درمانگاه در گفت‌وگو با رسول فائزی از اعلام عدم موافقت مدیرکل بهداشت و درمان استان مازندران مبنی بر فعالیت شبانه‌روزی درمانگاه یادگاران لتاک خبر داد.

اعلام این خبر از سوی نژاد مقدم، سبب دل‌شکستگی رسول فائزی شد،چنانکه به گفته برخی از اهالی روستای لتاک، فائزی پس از هشت ماه حضور مستمر در محل اجرای پروژه، به‌یک‌باره خلوت و تنهایی گزیده است.

اطلاع از این موضوع ما را بر آن داشت تا پس از هفت ماه از دومین دیدارمان، بار دیگر به سراغ بانی این عمل خیرخواهانه رفته و ضمن مشاهده مراحل پایانی ساختمان درمانگاه، احوال پدر مرحومان مجتبی و مظاهر فائزی را نیز جویا شویم.

با گذشت هفت ماه از آخرین دیدارمان، مشاهده ساختمان آماده بهره‌برداری درمانگاه یادگاران لتاک از یک‌سو و چهره نگران و غمگین رسول فائزی، چراهای بسیاری را در ذهن‌مان ایجاد کرد.

خسته نباشید و خدا قوت گفتیم و باب گفت‌وگو را با طرح پرسشی در زمینه مقدار مجموع هزینه احداث ساختمان گشودیم.

فائزی نیز ضمن پاسخ به این سؤال رشته کلام را در دست گرفت و دلیل اندوه و نگرانی خود را برای‌مان بازگو کرد.

فائزی گفت: همان‌طور که به یاد دارید در نخستین دیدارمان، بنده هزینه پیش‌بینی‌شده جهت تکمیل این طرح را 340 میلیون تومان اعلام کردم، اما این پیش‌بینی در طی مراحل احداث ساختمان به رقمی در حدود 700 میلیون تومان افزایش یافت.

بی‌شک ساختمان درمانگاه خیریه و شبانه‌روزی یادگاران لتاک را می‌توان در رده برترین مراکز درمانی غیردولتی استان مازندران جای داد، چراکه:

  • برخورداری از امکاناتی چون سالن بزرگ اجلاس و تالار همایش
  • اختصاص طبقه چهارم با نمایی منحصربه‌فرد از طبیعت بکر رشته‌کوه البرز و جنگل‌های سرسبز و انبوه دوهزار از یک‌سو و آبی بیکران دریای خزر از سوی دیگر برای اسکان، استراحت و اقامت پزشکان غیربومی و دیگر اعضا کادر پزشکی و درمانی درمانگاه
  • اختصاص اتاق‌های واقع در طبقه دوم جهت فعالیت بخش اداری اعم از ریاست درمانگاه و کارمندان مرکز درمانی مجهز به سرویس بهداشتی مجزا برای استفاده کارکنان و مراجعین و همچنین در نظر گرفتن سالنی جهت برپایی نماز
  • طبقه اول ساختمان نیز از اتاق‌های متعددی برای انجام تمامی امور پزشکی و درمانی تشکیل شده است.
  • استقرار پزشک زنان در بخش مخصوص مامایی و زنان و زایمان
  • در نظر گرفتن یک اتاق مجهز به دو یونیت دندانپزشکی
  • اتاق ویژه احیا و خدمات ریکاوری
  • اتاق پزشک عمومی و اتاق پرستاران
  • بخش اورژانس و ارائه خدمات اورژانسی
  • داروخانه و پذیرش
  • برخورداری از سیستم سرمایشی و پکیج گرمایشی
  • نصب ژنراتور ویژه تأمین برق اضطراری در زمان قطع برق
  • نصب آسانسور در بین طبقات جهت جابجایی بیماران
  • در نظر گرفتن سرویس‌های بهداشتی ایرانی و فرنگی به‌صورت مجزا و تفکیک‌شده جهت استفاده پزشکان،
  • کادر درمانی،بیماران وهمراهان بیمار و همچنین اتاق تی‌شور مجهزبه حوضچه تی‌شور و وان ضدعفونی‌کننده و ..

دیگر امکانات و تجهیزاتی که تنها و تنها با امید و تلاش محمد رسول فائزی پدر مرحومان مجتبی و مظاهر فائزی در این ابنیه درمانی بکار گرفته‌شده، آن را به مجهزترین درمانگاه خیریه و غیردولتی غرب و شاید تمام سراسر استان مازندران تبدیل کرده است.

اما اظهارات اخیر رئیس شبکه بهداشت و درمان تنکابن مبنی بر اعلام عدم موافقت اداره کل بهداشت و درمان استان مازندران با فعالیت شبانه‌روزی درمانگاه لتاک، نگرانی‌های بسیاری را برای بانی درمانگاه ایجاد کرده است.

طبق گفته دکتر نژاد مقدم مدیرکل شبکه بهداشت و درمان استان مازندران، معتقد است که درمانگاه خیریه یادگاران لتاک به دلیل عدم برخورداری از برخی امتیازات و ویژگی‌ها، فاقد ظرفیت فعالیت شبانه‌روزی بوده و تنها در صورت حضور پزشک به‌صورت بیتوته می‌تواند فعالیت نیمه‌وقت خود را آغاز کند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :