آخرین عناوین

چهارشنبه 6 آبان 1394-16:48 کد خبر:16901

آمار 6 ماهه فوتی های ناشی از تصادفات رانندگی :‎

388 نفر در تصادفات رانندگی مازندران جان باختند

388 نفر طی 6 ماهه نخست امسال بر اثر تصادف و سوانح رانندگی در محورهای مازندران جان باختند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی اظهار کرد: 388 نفر شامل 386 نفر مرد و بقیه زن بر اثر تصادفات رانندگی در محورهای مازندران جان باختند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به میزان 9 درصد کاهش داشت.

عباسی با اشاره به کاهش تلفات حوادث رانندگی در سه محور درون‌شهری، برون‌شهری و راه روستایی تصریح کرد: جاده‌های برون‌شهری با 274 مورد بیشترین آمار تلفات را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب محور درون‌شهری با 98 و راه روستایی با 16 مورد فوتی در رده‌های بعدی جای دارند.

وی گفت: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری با 74 مورد، بابل با 52 مورد و آمل و چالوس هر کدام با 42 مورد است.

سرنشینان بيشترين قرباني تصادفات

عباسی در تفکیک وضعیت متوفی بیان کرد: در زمان وقوع تصادف 116 نفر از افراد سرنشین، 102 مورد عابر، 86 نفر موتورسوار، 69 نفر راننده و 15 نفر دوچرخه‌سوار جان دادند.

مصدومين تصادفات رانندگي

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه آمار مصدومانی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شوند در این سازمان ثبت شده است، اظهار کرد: طی 6 ماه امسال 8 هزار و 303 نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد کاهش داشت.

وی در پایان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومان در حوادث رانندگی موثر باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :