آخرین عناوین

شنبه 9 آبان 1394-11:51 کد خبر:16909

یک استاد دانشگاه خواستار شد:

نیاز به برنامه ریزی مسئولان برای رونق اقتصاد استان

یک استاد دانشگاه گفت:مسئولان باید برای رونق اقتصاد استان در دوره پسا تحریم برنامه ریزی کنند.


به گزارش خزرخبر،کوروش یوسفی ساداتی گفت:مسئولان و تصمیم سازان استان باید برای رونق اقتصاد مازندران در دوره پساتحریم برنامه ریزی کنند.

وی تصریح کرد:در دوره تحریم ،مازندران بسیار بیشتر از سایر استانها از گردونه توسعه عقب ماند و امروز در شرایطی هستیم که در این استان مستعد، شتاب فقر بر آهنگ توسعه غلبه دارد.

این مدرس دانشگاه گفت:در طول سالهای گذشته کمترین پروژه های ملی را در استان مازندران شاهد بودیم  که این مسئله واقعا تاثیرات منفی بر اقتصاد استان گذاشته است.

وی گفت:تخصیص اعتبارات ملی عمرانی در مازندران تقریبا در حد صفر بوده است و اعتبارات عمرانی استانی نیز با تخصیص 20درصدی تحولی را موجب نشده است.

یوسفی خاطرنشان کرد:مردم نجیب استان که در دوران تحریم با درک شرایط حساس کشور،با مسئولان همراهی کرده و مطالبات خود را به پایین ترین سطح تقلیل دادند،اینک از دولتمردان انتظار دارند مشکلات و کاستی های این استان به درستی دیده شود و با تخصیص اعتبارات مکفی ،پایان گسترش خط فقر در این استان مستعد ترسیم شده و روزگار اقتصادی ساکنان این خطه در مسیر توسعه قرارگیرد.

یوسفی با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه های کارآمد و موثر از سوی مسئولان گفت:باید از دوران پساتحریم به بهترین صورت برای جذب اعتبارات و توسعه استان استفاده شود.

وی با تاکید بر ضرورت تعامل موثر و مثبت نمایندگان مردم استان در خانه ملت و مدیران ارشد استان در پیگیری مطالبات شهروندان گفت:تجربه ثابت کرده است که هرزمان ما سرگرم اقدامات جزیره ای و قومی و قبیله ای شده ایم چیزی نصیب مان نشده و در عوض استانهای دیگربا تیزهوشی از فرصت بدست آمده به بهترین صورت بهره برداری نمودند.

وی همچنین بر استفاده از همه ظرفیت و قابلیت استان به ویژه استفاده درست از ظرفیت مدیران ملی تاکید کرد و گفت:بسیاری از مازندرانی ها هم اکنون در مناصب بالای مدیریتی کشور حضوردارند و لذا مسئولان استان به ویژه شخص استاندار باید برای رایزنی و استفاده ازاین ظرفیت استراتژیک تلاش نماید.

عضو سابق شورای اسلامی شهر ساری افزود:واقعیت این است که مردم مازندران روزگار سختی را سپری می کنند و این وضعیت باید در دوره پساتحریم دگرگون شود و فضای کسب و کار توسعه یابد تا از دامنه مشکلات کاسته شود.

وی گفت:مازندران دارای مزیت های نسبی فراوانی در عرصه های مختلف توسعه نظیر گردشگری،کشاورزی و همچنین صنعت است که باید برای هرکدام از این عرصه ها با لحاظ نمودن زیربخشهای متعدد آن برنامه تهیه و تدوین شود.

وی گفت:شهروندان استان از مسئولان و برنامه ریزان انتظار دارند با برنامه حرکت کنند چراکه دوران تصمیمات خلق الساعه و پوپولیستی گذشته است.

وی تصریح کرد:دولت تدبیروامید دولت منطق و برنامه است و هر استانی که برنامه منطقی ، درست و کارشناسی شده ارائه نماید می تواند از فضای جدید استفاده بهتری نماید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :