آخرین عناوین

شنبه 16 آبان 1394-17:12 کد خبر:16966

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران:

مازندران در حوزه صادرات سیر نزولی طی می‌‌کند

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: با توجه به اینکه 50 درصد تولید مرکبات کشور توسط استان تامین می‌شود، اما  مازندران در حوزه صادرات سیر نزولی را طی می‌کند.


به گزارش خززتیترخبروبه نقل از فارس، محمدرضا شعبانی در جلسه تنظیم بازاربا بیان اینکه مازندران درحوزه صادرات سیر نزولی را طی می‌کند، اظهار کرد: با توجه به اینکه 50 درصد تولید مرکبات کشور توسط استان تامین می‌شود، اما در بخش صادرات با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه صادرات استانداردها رعایت نمی‌شود، افزود: باید در حوزه صادرات کشورهای هدف مشخص شود و با تعریف مناسب از استانداردها، صادرکنندگان را به سمت کشورهای هدف هدایت کرد.

مدیرعامل اتحادیه باغداران استان مازندران تصریح کرد: مازندران دارای مجموعه کامل از محصولات کشاورزی است،اما به دلیل نبود استانداردهای صادرات در حوزه صادرات مشکلات بسیاری وجود دارد.

وی با ارائه تسهیلات مناسب،حذف یارانه توسط دولت، کاهش هزینه حمل و نقل و تجهیز وسایل نقلیه برای حمل و نقل محصولات، می‌توانیم در افزایش صادرات گام‌های موثری برداریم.

شعبانی با بیان اینکه باید صادرکننده حمایت شود،گفت: صادرکننده باید محصولات را با کیفیت و رعایت استانداردهای صادرات، صادر کند و در این راستا کارشناسان مربوطه می‌توانند راهکارهای لازم را ارائه دهند.

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهادهای کشاورزی مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه امسال تولید مرکبات مناسب بود، تصریح کرد: اگر اکنون برای صادرات پرتقال تصمیم مناسبی گرفته نشود، درآینده‌ای نزدیک به دلیل حجم بسیار آن در ذخیره‌سازی با مشکل مواجه می‌شویم.

حسین نگهدار با بیان اینکه 12 درصد تولید پرتقال مازندران به شهرستان قائم‎شهر اختصاص دارد، اظهار کرد: از آغاز امسال تاکنون هیچ‌گونه صادرات محصولات کشاورزی انجام نشده است.

وی ادامه داد: ارزش ریالی محصولات کشاورزی در سال گذشته 37 درصد بود که این رقم امسال به 42 درصد افزایش پیدا کرد.

نگهدار با تاکید بر اینکه صادرات مرکبات جایگاه مناسبی ندارد، افزود: روند صادرات مرکبات روند کاهشی را طی می‌کند و در سال گذشته 287 تن صادرات مرکبات انجام شده است.

وی با اشاره به تخصیص سرمایه در گردش برای صادرکنندگان، اظهار کرد: با تسهیلات بانکی مناسب برای صادرکنندگان می‌توانیم سرمایه در گردش را افزایش دهیم.

فرماندار شهرستان قائم‌شهر با اشاره به اینکه بعضی از صادرکنندگان به دلیل آنکه شیوه صادرات را نمی‌دانند مشکلات بسیاری را در حیطه صادرات ایجاد می‌کنند، افزود: در حوزه صادرات کسانی ورود پیدا کرده‌اند که با چارچوب‌های صادرات آشنا نیستند و مشکلات حوزه صادرات را دو برابر می‌کنند.

مهدی محمدی با اشاره به اینکه در حوزه صادرات با معرفی توانمندی‌ها می‌توانیم موفقیت کسب کنیم، تصریح کرد: با توجه ویژه به صادرات و رفع مشکلات موجود آن می‌توانیم در بخش صادرات گام‌های موثری برداریم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :