آخرین عناوین

يکشنبه 17 آبان 1394-12:7 کد خبر:16974

آرایش سیاسی اصلاح طلبان در سه حوزه انتخابیه مازندران:

توصیه انتخاباتی در بهشهر/ عدم اجماع در ساری/ جوان گرایی در بابل

بررسی حوزه های انتخابیه مازندران با توجه به در پیش بودن انتخابات و اهمیت این مسئله برای آینده سیاسی استان مازندران.


 به گزارش خزرتیترخبر وبه نقل از وارش ، با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و اهمیت این مسئله برای آینده سیاسی استان مازندران,وارش نیوز قصد دارد تا در فرصت باقیمانده تا انتخابات, نسبت به بررسی حوزه های انتخابیه مازندران اقدام و ضمن برشمردن شرایط هر حوزه به نقد و بررسی شرایط کاندیدا ها بپردازد.

در نخستین بخش نگاهی اجمالی به سه حوزه انتخابیه شرق و مرکز مازندران خواهیم داشت:

توصیه انتخاباتی در بهشهر

 زمزمه‌های حضور روحانی شناخته شده و اصلاح طلب شرق مازندران در انتخابات مجلس دهم پس از همایش هم اندیشی بررسی تحولات منطقه جدی تر شد.

 وی از چهره‌های شاخص اصلاح طلب شرق مازندران است که بارها تجربه نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه بهشهر، نکا، گلوگاه نیز داشته است.

اما تعدد کاندیدای اصلاح طلب در این حوزه انتخابیه همواره یکی از دغدغه‌های فعالین سیاسی اصلاح طلب بوده است در انتخابات آینده نیز به نظر می‌رسد با وجود تعدد کاندیدای حامی دولت و اصلاح طلب رسیدن به اجماع نهایی آسان نباشد همین مسئله سبب شد دامنه شایعات پیرامون حضور یا عدم حضور کاندیدا و همچنین حمایت و یا عدم حمایت اصلاح طلبان از نامزدی خاص مطرح گردد اخیرا نیز موضوع به صلاح ندانستن کاندیداتوری شیخ اصلاح طلب شرق مازندران از سوی رئیس دولت اصلاحات مطرح شده است.

 اگرچه برخی آن را شیطنت رسانه‌ای خوانده‌اند که تا حدودی این مسئله دور از ذهن نیست اما تلاش یاران شیخ کهنه کار برای دریافت تکذیبیه از دفتر رئیس دولت اصلاحات نیز بی‌نتیجه مانده است.

اگرچه عصبانیت برخی یاران احساسی شیخ اصلاح طلب از گمانه زنی‌های رسانه‌ای از یک سو و عدم تکذیب رسمی این خبر از سویی دیگر شائبه شیطنت رسانه‌ای بودن آن را کاهش داده است.

اما باید بپذیریم این روحانی اصلاح طلب یکی از سرمایه‌های ملی این منطقه محسوب می‌شود و باید مانع از تخریب این چهره اثرگذار بود و برای رسیدن به اجماع نهایی اصلاح طلبان منطقه باید به دنبال هم افزایی نیروها  و بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها بود هرچند قرار گیری حامیان فرماندار احمدی نژادی بهشهر در کمپین انتخاباتی ایشان سبب افت جایگاه سیاسی و پایه رای اصلاح طلبی ایشان شده است اما باید بپذیریم ایشان لااقل رای پایه‌ای حدود 7 هزار نفر را دارند که قرار گرفتن در کنار سبد رای سایر کاندیدای همسو می‌تواند در نتیجه انتخابات تاثیر گذار باشد.

عدم اجماع در ساری

در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود نیز با وجود حضور چهره های شاخص و تشکیل شورای اصلاح طلبان مرکز استان راه رسیدن به نامزدهای نهایی کم دشوار نخواهد بود برخی که خود را زعیم اصلاحات می‌دانند و برخی دیگر خود را حامی دولت، عده ای هم حمایت احتمالی شهردار از خویش را کارتی برای رایزنی درون جناحی می دانند.

به نظر می رسد مسئله اجماع اصلاح طلبان ساری به شورای استان و حتی کشور کشیده خواهد شد و حتی احتمال اعلام انصراف برخی از نامزدهای همسو با جریان اصلاح طلب  و حامی دولت در ماه های منتهی به انتخابات وجود داشته باشد.

شاید بتوان تردد برخی از چهره های سیاسی کشور به مرکز مازندران را که به دور از چشم رسانه های صورت می‌پذیرد را در همین راستا تفسیر نمود.

جوان گرایی در بابل

شاید حوزه انتخابیه پیشگام در جرگه اصلاح طلبی، حوزه انتخابیه بابل باشد که چند ماه پیش از انتخابات یکی از دو گزینه نهایی خود را مشخص کرده است. اصلاح طلبان بابل که چندی پیش انتخابات شورای اصلاح طلبان شهر خود را برگزار نمودند پس از ماه‌ها رایزنی اخیرا طی برگزاری یک کمپین با رویکرد حمایت از جوانان یکی از دو گزینه نهایی خود در انتخابات را علام نمودند.

اجماع زودهنگام اصلاح طلبان بابل که به نظر می رسد یک اجماع حداکثری نیز می باشد می‌تواند الگویی برای سایر حوزه‌های انتخابیه قلمداد شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :