آخرین عناوین

يکشنبه 17 آبان 1394-20:30 کد خبر:16980

رییس ستاد دهه غدیر کشور:

دولت باید برای نسل جوان انگیزه آفرینی کند/ در حوزه فعالیت های فرهنگی حرکت و هدف منسجمی وجود ندارد

رییس ستاد دهه غدیر کشور گفت:در حوزه فعالیت های فرهنگی حرکت و هدف منسجمی وجود ندارد.


به گزارش خزرتیترخبر،حجت الاسلام والمسلمین محمود نظری، در گفت و گویی با اشاره به دغدغه های رهبری، مراجع تقلید و بزرگان دینی از وضعیت فرهنگی کشور گفت: مسلماً هر کشوری که بخواهد مسیر پیشرفت و توسعه را در پیش گیرد ابتدا باید فرهنگ آن کشور اصلاح شده و رشد کند و عامل تبلیغ و ترویج آن باید در مسیری قرار گیرد که خود دچار مشکل نباشد.

وی با بیان این که باید در دایره فرهنگ و علم، ترویج و تبلیغ کسانی حاضر باشند که دارای بصیرت باشند، افزود: اگر دانشگاه، حوزه و مراکز علمی و فرهنگی خود تعلل و آفت پذیر باشند نمی توانند در جامعه اثرگذار باشند و متأسفانه فرهنگ غرب به دلیل برخی بی توجهی ها اثراتی را در جامعه اسلامی گذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری ادامه داد: باید فرهنگ کشور منطبق با دین، ارزش های اسلامی، انقلابی و عقلانی باشد.

وی با اشاره به این که یکی از مهم ترین برتری های انسان نسبت به سایر موجودات زنده، بلوغ علمی و فرهنگی اوست و اگر جامعه ما در عرصه فرهنگی بخواهد از غرب تأسی کند به حتم ضرر خواهد کرد و وظیفه دولت و ملت هر دو بر این است که برای تهاجم فرهنگی فکری کنند، تصریح کرد: متأسفانه با پیشرفت تکنولوژی هجمه های بسیاری به سمت فرهنگ ما آمده است و در این خصوص هم دولت و هم ملت وظایف مشخص و مشترکی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری ادامه داد: ملت ابتدا باید خود را حفظ کند و دولت نیز باید شرایط حفظ را فراهم کند که دولت در کنار برنامه های فرهنگی فاخر و اثرگذار دینی و انقلابی که در دستور کار خود دارد باید تلاش برخی مسائل جانبی را نیز رفع کند که یکی از این مسائل حل معضل بیکاری است چون اگر یک جوان شغل مناسبی داشته باشد به حتم در دام توطئه های فرهنگی دشمن قرار نمی گیرد.

رییس ستاد دهه غدیر کشور با تأکید بر این گه ما باید تهاجم فرهنگی دشمن را با بهره گیری از نرم افزاهای مدرن دینی خنثی کنیم، گفت: تنها شعار دادن در این خصوص هیچ اثری برای کشورمان نخواهد داشت و تنها منابع و وقت را به هدر می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری ادامه داد:‌ مقام معظم رهبری شاید حدود دو دهه است نسبت به توطئه های فرهنگی دشمن هشدارهای لازم را به مسؤولان بیان می کنند حال باید از مسؤولان فرهنگی کشور پرسید چقدر توانستید در جهت تحقق این دغدغه های رهبری در حوزه فرهنگ تأثیرگذار باشید.

وی با تأکید بر این که متأسفانه در حوزه فعالیت های فرهنگی یک حرکت و هدف منسجمی در کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: همین عدم وحدت رویه در برنامه ریزی و اجرا، لطمه های جبران ناپذیری به فرهنگ کشورمان وارد خواهد آورد.

رییس ستاد دهه غدیر کشور خاطرنشان کرد: مدیریت صحیح و دارای بصیرت می تواند این حرکت را به مقصد برساند و جوانان ما را از هجمه های فرهنگی نجات دهد و در غیر این صورت یک خطر بزرگی در جامعه ایرانی ایجاد می شود که آنگاه اصلاح آن غیر ممکن خواهد بود.

وی با تأکید بر این که ارشادات و هدایت رهبری در حوزه فرهنگی همواره وجود داشته و همیشه نیز بر مسأله تهاجم فرهنگی تأکید دارند، گفت: دولت نیز باید از تعارف کم کند و بر مبلغ بیافزاید، دولتمردان ما باید بدانند هجمه های فرهنگی دشمن امروز کشورمان را تهدید می کند. دولت باید تلاش کند برای نسل جوان انگیزه بیافریند تا خدای ناکرده گرفتار هجمه های فرهنگی دشمن نشوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :