آخرین عناوین

يکشنبه 17 آبان 1394-22:4 کد خبر:16982

نامه سرگشاده رؤسای ادوار و بازرسان خانه مطبوعات مازندران:

مسئولیت اصلی آسیب‌های غیرقابل جبران بر پیکره مطبوعات مازندران برعهده مدیرکل ارشاد است

در نامه سرگشاده رؤسای ادوار و بازرسان خانه مطبوعات مازندران آمده است:مسئولیت اصلی آسیب‌های غیرقابل جبران بر پیکره مطبوعات مازندران برعهده مدیرکل ارشاد است.


به گزارش خزرتیترخبر، بنا بر اعلام مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران طرح ساماندهی خبرنگاران مازندران از پنجم آبان ماه آغاز شد.

حسین قربانی اعلام کرده بود که اعضای خانه مطبوعات مازندران به اعضای اصلی و افتخاری تبدیل و تقسیم می‎شوند.

وی افزود: خبرنگاران اصلی حق شرکت در مجامع عمومی خانه مطبوعات استان را دارند ولی اعضای افتخاری حق رأی و بهره‌گیری از خدمات خانه مطبوعات را ندارند.

قربانی اضافه کرد: در این طرح نشریاتی که دفتر مرکزی آنها در استان مازندران نیست، به‌عنوان عضو افتخاری محسوب می‌شوند و فقط سرپرستان روزنامه سراسری به‌عنوان عضو اصلی محسوب می‌شوند.

وی یادآور شد: طبق اساس‌نامه جدید خانه مطبوعات، خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان به‌عنوان عضو خانه محسوب نمی‌شوند و عضویت آنها خلاف اساس‌نامه است و طبق برنامه عضویت خبرنگاران صدا و سیما از خانه مطبوعات لغو می‌شود.

قربانی در پایان گفت: تعداد اعضای فعلی خانه مطبوعات استان مازندران 687 نفر است که با اجرای طرح ساماندهی، عضویت بیش از 300 نفر پس از بررسی لغو می‌شود.

به‌دنبال این اقدام روسای ادوار و بازرسان خانه مطبوعات مازندران طی نامه سرگشاده‌ای اعتراض اهالی رسانه استان را به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام کردند.

مشروح نامه‌ای که به امضای آقایان: فرامرز قلی‌پور، رضا برمکی، رستم دهقان، عباسعلی کوشکی، حسین علی‌زاده، محمدعلی مینایی‌فر، شیدالله احمدی، حسین برزگر، مهدی جوزن و علی‌اصغر نوروزی رسیده است را در ادامه ملاحظه می‌کنید:

بسمه‌تعالی

مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران

سلام‌علیکم

در طی روزهای اخیر خبر ساماندهی و پالایش در خانه مطبوعات مازندران موجب شد تا در نامه‌ای سرگشاده به جنابعالی به‌عنوان متولی مطبوعات استان، در نهایت تحیر و تعجب نکاتی را متذکر شویم.

جناب آقای مدیرکل!

طرح موضوع ساماندهی اعضای خانه مطبوعات مازندران، بدون تردید یکی از مطالبات همه خبرنگاران و اهالی مطبوعات و به تبع آن اینجانبان است اما شیوه این ساماندهی را به مراتب اولی، مهم‌تر و البته حساس می‌دانیم.

آقای جاودانی!

چگونه ممکن است هیئت مدیره‌ای که خود به ثبت نرسیده است، سکان ساماندهی را در دست بگیرد و باز هم چگونه است که هیئت مدیره‌ای که خود منتخب اعضا می‌باشد، همین اعضایی که آنها را انتخاب نموده‌اند را از عضویت خلع نماید و یا اساساً اساس‌نامه‌ای که از آن سخن رانده می‌شود در کدام مجمع عمومی به تصویب رسیده است؟ و ده‌ها سوال دیگر ...

متاسفانه این روزها همه دیواری کوتاه‌تر از خبرنگاران و اصحاب رسانه پیدا نمی‌کنند و از سایت سمان گرفته تا خانه مطبوعات و ادارات ارشاد شهرستان‌ها از آنان از 15 تا 50 اثر منتشره می‌خواهند و اصل و اساس را بر بی‌اعتمادی گذارده‌اند.

اصحاب رسانه‌ای که در سرما و گرما شناخته شده و با اندک نگاهی می‌توان آنان را در جرگه اعضای خانه مطبوعات دانست.

از سویی دیگر در این طرح به‌اصطلاح ساماندهی حق بسیاری از خبرنگاران پرسابقه روزنامه‌های سراسری و خبرگزاری‌ها نادیده انگاشته شده و آنان را از ادامه عضویت در خانه خودشان محروم یا با عنوان تشریفاتی «افتخاری» مورد خطاب قرار می‌دهد و از برخی حقوق محروم‌شان می‌کند.

به هر روی انتظار می‌رود شخص جنابعالی و معاون محترم فرهنگی اداره‌کل با ورود به این مهم از تبعات منفی این نوع و شیوه ساماندهی که آسیب‌های جدی و غیرقابل جبران بر پیکره مطبوعات مازندران وارد می‌سازد، جلوگیری نمایید و بدون تردید مسئولیت اصلی تبعات آن بر عهده شخص جنابعالی می‌باشد.

 پیشنهاد می‌شود، از آنجائیکه ساماندهی اعضای خانه مطبوعات ضروری است، کمیته‌ای مرکب از پیشکسوتان و خبرگان مطبوعات استان فارغ از سلیقه‌های خاص و دارای مقبولیت، مسئولیت تصمیم‌سازی در این خصوص را برعهده گرفته و به مجمع عمومی تقدیم نموده تا شاهد تداوم شیوه‌های تحقیرآمیز کنونی نباشیم.

در خاتمه همان‌گونه که مستحضرید و در اساسنامه خانه مطبوعات تصریح شده، هرگونه تغییر در مفاد اساسنامه منوط به تصویب مجمع عمومی می‌باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :