آخرین عناوین

دوشنبه 18 آبان 1394-17:21 کد خبر:16987

فارس گزارش می‌دهد:

دریافت عوارضی؛ قوز بالا قوز بومیان آزادراه تهران ـ شمال

پروژه آزادراه تهران ـ شمال متعلق به همه مردم است و به‌طور حتم حق همه مردم به‌ویژه بومیان منطقه است که از آن بهره‌مند شوند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، آزادراه تهران ـ شمال بنا به دلایل مختلفی مدتی مسکوت بوده و با توجه به اهمیت آن دوباره آغاز به‌کار کرد که شروع دوباره آن با اما و اگرهایی در ارتباط با دریافت عوارض از بومیان منطقه همراه بود.

پروژه آزادراه تهران ـ شمال متعلق به همه مردم است و به‌طور حتم حق همه مردم به‌ویژه بومیان منطقه است که از آن بهره‌مند شوند.

با توجه به اینکه بومیان طی این مدت رنج و سختی‌های بسیاری از جمله ترافیک و سایر مسائل را تحمل کردند، ضرورت دارد امتیازات ویژه‌ای برای آنان قائل شویم.

مدتی صحبت بر سر دادن کارت تردد به بومیان منطقه و مدتی نیز بحث بر سر دریافت عوارض منتها با مبلغی پایین‌تر بود اما آنچه مسلم است این است با توجه به اینکه بومیان که باید روزانه چندین‌بار در این مسیر تردد کنند، دریافت عوارض از آنان بی‌انصافی است که امیدواریم با درایت مسئولان این دغدغه و نگرانی مهم مردم منطقه محقق شود.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: اقدامات خوبی توسط دولت در بحث آزادراه تهران شمال صورت گرفته و یک‌هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار در سال‌های 94 و 95 به این پروژه اختصاص یافت.

قاسم احمدی‌لاشکی با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است، افزود: شرکت چینی مشغول به کار است و همچنین غالب تونل‌ها نیز حفر شده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از نقاط با همکاری پیمانکاران داخلی در حال انجام است، افزود: این پروژه در دور رفت و برگشت دارای 37 کیلومتر تونل بوده که بیش از 50 درصد قطعه تونل دارد و در حال حاضر از پیشرفت‌های خوبی برخوردار است.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه بحث عوارض باید گرفته شود و بخشی از اعتبارات قرار است از این طریق تأمین شود، افزود: اما در این راستا باید بومیان مورد توجه قرار گیرند.

احمدی‌لاشکی یادآور شد: در نامه وزارت راه و شهرسازی مقرر شد به بومیان 11 روستای کنار دست آزادراه کارت تردد داده شود و با رقم یک‌سوم یعنی یک‌هزار تومان تردد کنند.

وی تصریح کرد: در هر صورت صحبت ما این است بیش از 50 روستا در حوزه مرزن‌آباد، کلاردشت و بیش از 60 آبادی در منطقه کجور داریم که روزانه در حال تردد از منطقه هستند و فرمانداران را درگیر چاپ کارت تردد و مسائلی از این قبیل نکنیم و جلوی بروکراسی گرفته شود.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: پیشنهاد ما اختصاص امتیازاتی به خودروهای نوشهر است که انشاءالله بنیاد مستضعفان و وزارت راه این موضوع را اجرایی کنند.

احمدی‌لاشکی در پایان گفت: به‌اندازه کافی مردم منطقه جاده‌های یک طرفه، ترافیک و گرانی‌های منطقه را دارند تحمل می‌کنند، اینکه درگیر عوارض نیز شوند واقعاً در حق بومیان منطقه اجحاف است که باید در این راستا تدبیری جدی اندیشیده شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :