آخرین عناوین

سه شنبه 19 آبان 1394-9:21 کد خبر:16988

آخرین وضعیت مسکن مهر میارکلا ساری:

پرونده تعاونی‌های مشکل‌دار میارکلا ساری در راه دادگستری

فرماندار ساری گفت: پرونده تعاونی‌های مشکل‌دار میارکلا ساری در حال ارجاع به دادگستری است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، سال 88 بود که 2 هزار و 400 خانوار ساروی با یک دنیا امید و آرزو در میارکلا ساری به امید اینکه به‌زودی خانه‌دار می‌شوند، در مراسم افتتاح این پروژه شرکت کردند.

از زمان شروع طرح تاکنون اظهار نظرهای متفاوتی درباره روند اجرای طرح مطرح شده بود، دو سال بعد از اجرای طرح، برخی مشکلات این طرح خودنمایی می‌کرد، به‌طوری‌که در 17 شهریور ماه سال 90 اداره‌کل راه و شهرسازی استان مازندران در نامه‌ای اتحادیه تعاون مسکن ساری را ملزم به تجدید نظر در برنامه زمان‌بندی و تسریع در انجام امور اجرایی پروژه 2 هزار و 400 واحدی مسکن مهر میارکلا کرد که این نامه در سایت منتسب به اداره مسکن و شهرسازی وقت استان مازندران نیز درج شد.

در نامه اداره‌کل مسکن و شهرسازی شهرستان ساری تاکید شده بود که این پروژه باید تا پایان سال 90 به بهره‌برداری برسد، بعد از سال 90 نیز اظهار نظرهای متفاوتی درباره ساماندهی مسکن مهر میارکلا ساری نیز مطرح شده بود، گاهی مسئولان راه و شهرسازی استان مازندران و گاهی اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هم‌دیگر را به کم‌کاری در اجرای این پروژه متهم می‌کردند.

در برخی مواقع مسئولان استانی نیز بازدیدی از روند اجرای پروژه داشتند، طرح اتمام پروژه مسکن مهر میارکلا ساری بارها و بارها در جلسه شورای مسکن استان نیز مطرح می‌شد، جلساتی که در دولت قبل در استان با حضور استاندار وقت برگزار می‌شد، متولیان مشکلی برای حضور رسانه‌ها نمی‌دیدند و مردم و رسانه‌ها نیز تا حدودی در جریان آخرین اقدامات مسکن مهر میارکلا ساری قرار می‌گرفتند، مدتی است که رسانه‌ها در جریان روند برگزاری جلسات شورای مسکن استان قرار ندارند و اصلاً مشخص نیست که این جلسات برگزار می‌شود یا خیر!

اما درباره آخرین وضعیت مسکن مهر میارکلا ساری باید از زبان فرماندار ساری بشنویم.

جواد واحدی فرماندار شهرستان ساری درباره آخرین وضعیت مسکن مهر میارکلا ساری، اظهار کرد: وام 35 میلیون تومانی برای متقاضیان مسکن مهر میارکلا ساری به تصویب رسید و این وام در حال ابلاغ هست و تعاونی‌هایی که فاقد مشکل بودند، در حال تکمیل طرح‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: دو تعاونی در اجرای طرح دچار مشکل بودند که این دو تعاونی به مراجع قضائی ارجاع داده شدند تا زمینه نقل و انتقال این تعاونی‌ها انجام شود.

فرماندار ساری درباره وجود اختلاف نظر بین اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران و اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی درباره مشکل‌دار بودن تعاونی و یا عدم تکمیل طرح توسط راه و شهرسازی مازندران، خاطرنشان کرد: این اختلاف نظر برطرف شد و تنها مورد اختلاف این دو ارگان این بود که چه ارگانی مشکل دو تعاونی را به مراجع قضائی ارجاع بدهد که این موضوع در شورای تأمین مطرح و مقرر شد که اداره‎کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی این موضوع را به دستگاه قضائی ارجاع بدهد تا این مشکل حل و فصل شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :