آخرین عناوین

شنبه 30 آبان 1394-1:31 کد خبر:17030

جدیدترین اظهار نظر رییس ستاد دهه غدیر کشور در مورد جوانان:

نسل جوان را نباید نادیده گرفت/ مسأله ولایت فقیه به عنوان یک اصل اعتقادی باید در عمق جان ما بدمد

رییس ستاد دهه غدیر کشور گفت: پویایی و بالندگی کشور در گرو بهره گیری از ظرفیت و توان نسل جوان است و نباید این نسل ارزشمند را نادیده گرفت.


به گزارش خزرخبر،حجت الاسلام والمسلمین محمود نظری خادم الشریعه، رییس ستاد دهه غدیر کشور در مراسمی که به مناسبت هفتم صفر، سالروز شهادت سبط اکبر پیامبر رحمت و نور حضرت امام مجتبی(ع) با حضور چهره های علمی، سیاسی و فرهنگی استان در ساری برگزار شد، گفت: جهان وجود جهان استعداد است، یعنی همه قوه این جهان می تواند به فعلیت برسد و بهترین و بارزترین مثال را می توان در ابزار طبیعت دانست که می تواند بر امور تأثیرگذاری بالایی داشته باشد.

وی ادامه داد: وقتی جهان وجود استعداد دارد یعنی خداوند متعال استعداد را عالم طبیعت نهادینه کرد و بروز این استعداد در خلقت بنی آدم و بشر است که زیباترین، عالی ترین و کامل ترین مخلوق خدا در کره زمین انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری با تأکید بر این که انسان در زندگی باید تنها بر محوریت دین و عقلانیت گام بردارد، افزود: دین فرامین عقل را تضمین و اطمینان می دهد و عقل است که به ما راه صحیح را نشان می دهد و مکمل ترین راهی که می تواند راهرویی برای ما باشد همان قرآن و اهل بیت(ع) است و در آن تردیدی وجود ندارد.

رییس ستاد دهه غدیر کشور مکتب شیعه را عالی ترین مکتب در جهان برشمرد و ادامه داد: قرآن بالاترین کتاب است که خداوند او را برای هدایت بشر به قلب نازنین آخرین سفیر الهی خاتم الانبیاء حضرت محمد(ص) نازل کرده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که انسان می توان از هر گوشه ای دارای یک تفکر عالیه باشد، افزود: در این سال های اخیر ما یک حرکتی را در جهان امروز واقع کردیم به عنوان دهکده جهانی معرفت که بر مبنای شناخت بشر است و اگر انسان خود را بشناسد زندگی فردی اش آرام، زندگی جمعی اش آسایش بخش می شود و حتی حکومت نیز در برابر این زندگی می تواند سر تعظیم فرود بیاورد.

رییس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که دنیای امروز در حالی دم از آزادی می زند که اصلاً خبری از آزادی در جهان نیست، ادامه داد: جنگ و خونریزی دنیای امروز برای مال و مقام است که عقل راه صحیح را برای این دو موضوع پیشنهاد کرده است که برای مقام فرد شایسته مقدم و بقیه پشت سر او حرکت کنند.

وی با بیان این که ما به آنهایی که خرد جمعی و مبنای عقلانیت دارند احترام می گذاریم، گفت: کسانی که برای زیست جامعه و برای نگرش نوین خود حرکت مضاعفی را در شناخت انسانی به وجود می آورد قابل احترام هستند و اگر انسان در قاموس وجودی خود شناخت را بگنجاند هیچ قدرتی نمی تواند بر او تسلط پیدا کند.

وی  با اشاره به این که در دنیای امروز با پیشرفت علم و تکنولوژی درهای عقول و افکار باز شد و دیگر محدودیتی وجود ندارد، ادامه داد: انسان باید در راهرویی قرار بگیرد و پیرو کسانی باشد که آنها عالم دیگر را برای ما بازگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری با بیان این که خلقت بر مبنای عدالت آفریده شد و عدالت عامل تکامل بشر است، گفت: تعادل عامل تکامل است و تنها عقلانیت ما را در راستای تکامل و تعادل قرار می دهد و اینجاست انسان هایی که دچار منیت و دوئیت می شوند به بی راهه می روند، انسان با داشتن قرآن و اهل بیت(ع) هیچ گاه به بیراهه نمی رود.

رییس ستاد دهه غدیر در بخش دیگری از سخنان خود به نقش جوانان در پیشرفت و تعالی جامعه اشاره کرد وافزود: پویایی و بالندگی کشور در گرو بهره گیری از ظرفیت و توان نسل جوان است و نباید این نسل ارزشمند را نادیده گرفت.

وی با بیان این که نسل جوان سرمایه های کلان مملکت و جهان امروز هستند، ادامه داد: این نسل، تأثیر و نقش بسزایی در تکامل تعادل و تفکر انگیزی جامعه دارند.

حجت الاسلام و المسلمین نظری با اشاره به این که برخی جوامع به دنبال این هستند که خود را کدخدای دیگران بدانند در حالی که مردمی که خود دارای مستقلات عقلیه  و عقل گرایی هستند قیم نمی خواهند، گفت: احترام به کشورها و مجامع مختلف لازم است اما قیومیت تنها برای حضرت حق است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که غدیر یک برکه هست اما روش و مرام غدیر می تواند در برکه های مختلف نظیر سیاست، اجتماع، تهذیب نفس، تدبیر منزل و حکومت ها تأثیربخش باشد، گفت: روش و منش غدیر را می تواند الگویی برای حکومت قرار داد که در جامعه مردم سالاری دینی و دموکراسی روش و نگرشی را به وجود بیاوریم که همه عقول را بپسندند و انسان نباید تک روی داشته باشد چون معنا ندارد. تفکر قرآنی اگر در جامعه ما نهادینه شود، مشکلات امروز جوامع اسلامی مرتفع خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به نقش بی نظیر و بی بدیل مردم در انقلاب و نظام اسلامی اشاره کرد و با بیان این که ملت بزرگ ایران به ویژه مازندران با تحمل مشکلات حکومت طاغوت را برچیدند و نظام اسلامی را پایه گذاری کردند، گفت: این ملت با سرنگونی سلطنت، زعامت رهبری، مرجعیت و ولایت فقیه را به عنوان یک اصل اعتقادی قبول کردند و ما باید از این مردم متشکر باشیم به ویژه جامعه روحانیت.

رییس ستاد دهه غدیر کشور با تأکید بر این که امروز هم اگر در عرصه های مختلف یک روحانی بخواهد قدم بگذارد باز هم به پشتوانه مردم است، گفت: همیشه کلام امام راحل این بود که مردم ولی نعمت ما هستند، حال اگر یک گروهی دانسته و یا ندانسته مردم را نا محرم می دادند، این ایده ما نیست، چون مردم به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ولی نعمت ما هستند.

وی با تأکید براین که ملت ایران نیازی به قیم نداشته و ندارد، افزود: چون ملت ایران با بلوغ، رشد اعتدالی، عقلانیت و تکاملی خود، نظام اسلامی را با رهبری امام راحل، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و علما به محضر امام زمان(عج) نزدیک می کنند.

رییس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که امروز نیز این عرصه به دستان توانمند و مبارک، مقام معظم رهبری، رجلی که از ابتدای تاریخ نهضت انقلاب خوش درخشیدند و امروز چهره مقام عظمای ولایت سایه ای است که بر سر همه جوامع عرصه می افکند.

وی همچنین تبعیت از ولایت فقیه را یک اصل اصیل  دانست و با بیان این که مسأله ولایت فقیه و تبعیت از آن به عنوان یک اصل و ریشه ای است که باید در درون و در عمق جان ما بدمد و اگر کسانی در گوشه و کنار چه در داخل و بیرون حرفی می زنند  نمی توانند کسی را در ایران به عنوان افراد تأثیرگذار پیدا کنند که خدای ناکرده در جهت مقابل باشد.

رییس ستاد دهه غدیر کشور تأکید کرد: ما همه مطیع امر ولایت و رهبری جامعه هستیم چون عقیده داریم تا امام زمان(عج) نیامد باید زمام حکومت را عالم عادل و مجتهد جامع الشراط داشته باشد و این اصل اصیلی است که از همان برکه غدیر می توان استفاده کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :