آخرین عناوین

پنجشنبه 5 آذر 1394-10:36 کد خبر:17062

مركز امور رسانه شهرداري ساري خبر داد:

ساری کارت، پروژه ای برای ایجاد شهر الکترونیک

ساري كارت، پروژه اي که براي ايجاد شهر الكترونيك بسيار اثرگذار و ارزشمند می باشد وچشم به همت شهروندان دوخته است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مركز امور رسانه شهرداري ساري، مهدي عبوري در بدو ورود به عمارت شعار فرهنگ همسنگ عمران را سرلوحه امور اين دستگاه قرار داد تا همگان بدانند شهردار سيزدهم به تمامي ساحت هاي شهر نگاهي يكسان دارد چه عمران شهري و چه فرهنگ شهروندي.

 در پيوند با اين شعار معاونت فرهنگي را بسط داد و بسيج كرد تا رسالت خويش را به شايستگي انجام دهند.

 براساس این گزارش، يكي از ديگر اقدامات شهرداري ساري براي توسعه همه جانبه ، پروژه ((ساري كارت)) است ؛ پروژه اي كه براي ايجاد شهر الكترونيك بسيار اثرگذار و ارزشمند تلقي مي شود.

 اينك اما پس از ماهها گذشت از آغاز اين پروژه آنچه به عيان ديده مي شود نياز همكاري و همراهي هرچه بيشتر رانندگان زحمتكش تاكسي و نيز شهروندان ساروي است  خاصه آنكه با نصب دستگاههاي كارت خوان در تاكسي هاي ساري گامي بلند براي استفاده از ((ساري كارت ))برداشته شد تا كرايه ها از طريق اين كارت پرداخته شود.

 ناگفته پيداست استفاده از ساري كارت بجاي سكه و اسكناس نه تنها در ايجاد شهر الكترونيك سهم موثري دارد بلكه در حفظ بهداشت فردي و جمعي نيز يك گام بلند بشمار مي آيد.

برهمین اساس، طي گزارشي كه سه شنبه صبح با حضور فضل الله نژاد مدير عامل سازمان تاكسيراني تهيه گرديد برغم برخورداري بيشتر تاكسي ها از دستگاههاي كارت خوان متأسفانه اكثر شهروندان نه تنها ((ساري كارت )) ندارند بلكه هيچ شناختي هم از آن نداشته و با آن بيگانه اند هر چند برخي از رانندگان هم در كمال كم لطفي ميل چنداني از استفاده از كارت خوان ندارند  اين در حالي است كه ساري كارت در برخي از ميادين و خيابانها مانند ميدان ساعت به قيمت ده هزار ريال فروخته ميشود و قابليت شارژ نيز دارد.

 به گفته عظيمي مديرعامل سازمان فاواي شهرداري ساري با ساري كارت نه تنها ميتوان كرايه تاكسي ؛ ون و اتوبوسهاي درون شهري را پرداخت كرد بلكه يك نانوايي ، استخر و كتابفروشي هم با داشتن دستگاه كارت خوان اين امكان را ايجاد كرده اند كه بدون پرداخت سكه يا اسكناس از خدمات آنها استفاده كرد.

 سخن پاياني آنكه پروژه ((ساري كارت)) را تمامي شهروندان بايد دربايند و با استفاده از اين كارت ها به توسعه فرهنگي ، اقتصادي و در نهايت ايجاد شهر الكترونيك ياري رساني نمايند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :