آخرین عناوین

دوشنبه 16 آذر 1394-10:16 کد خبر:17112

مسدود شدن راههای ارتباطی مازندران به تهران:

مسدود بودن محورهای مواصلاتی مازندران تا اطلاع ثانوی / پرهیز از سفر غیرضروری

محورهای مواصلاتی مازندران به تهران به دلیل کولاک، ریزش شدید برفت و وزش تند باد و یخ زدگی جاده ها تا اطلاع ثانوی مسدود است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان مازندران گفت: محور مواصلاتی هراز به دلیل کولاک، ریزش شدید برفت و وزش تند باد تا اطلاع ثانوی مسدود است.

وی افزود: بارش شدید برف، کولاک و وزش شدید باد در این محور مواصلاتی شرایط را برای تردد خودروها غیر ممکن کرده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان مازندران تصریح کرد: این محدودیت ترافیکی از صبح امروز برای حفظ امنیت جان مسافران اعمال شده است و هم‌اکنون همه عوامل راهداری در حال هدایت خودروهای در راه مانده و ارائه خدمات لازم به آنها هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه بارش برف از منطقه امامزاده هاشم تا شهر گزنک شدید است، بیان کرد: در مناطق پائین دست هم بارش شدید باران را شاهد هستیم.

نوری‌پور خاطرنشان کرد: رفت و آمد خودروها تا اطلاع ثانوی در این محور مواصلاتی مسدود است.

وی با اشاره به اینکه از شب گذشته راهداران به همراه خودروهای سبک و سنگین راهداری و بازگشایی مسیر در جاده هراز تلاش دارند، تصریح کرد: دستگاه‌های نمک‌پاش، آب‌نمک‌پاش، گریدر، لودر و ماشین‎‌های سبک برای عدم یخ‌زدگی جاده، تردد آسان و روانی رفت و آمدها تلاش دارند.

نوری‌پور از رانندگان خواست تا از سفر غیرضروری در محور هراز به شدت پرهیز کنند و ادامه داد: رانندگانی که پس از بازگشایی مسیر قصد تردد در محور مواصلاتی هراز را دارند از سالم بودن وسیله نقلیه خود اطمینان کامل داشته و حتماً با به همراه داشتن وسایل گرمایشی و مطمئن بودن از سیستم گرمایی خودرو، مواد غذایی مورد نیاز را حمل کنند.

وی با اشاره به اهمیت در اختیار داشتن زنجیر چرخ، گفت: افرادی که می‌خواهند در این محور مواصلاتی تردد کنند قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و با گوش سپردن به اوامر مأموران پلیس‌راه، راهداران و نیروی انتظامی، سفر خوبی را برای خود و دیگران رقم بزنند.

فرمانده پلیس راه مازندران با اشاره به بارش شدید برف و باران در محور سوادکوه، گفت: اطلاع‌رسانی لازم درباره وضعیت محور‌های مازندران انجام شده است.

وی با بیان اینکه تردد در محور ساری کیاسر بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست، افزود:تردد کامیون در این محور ممنوع اعلام شده است.

فرمانده پلیس راه مازندران یادآور شد:با توجه به وضعیت جوی افراد از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی گفت: تلفن مرکز کنترل راه‌های مازندران با شماره‌های 2182934 و 2182920 با پیش شماره 011 به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به هموطنان در مورد آخرین وضعیت راه‌های استان است.

محمدنژاد با اشاره به اینکه  تناسب موقعیت جوی که همراه با بارش برف سنگین همراه است راه‌های مواصلاتی استان را مسدود اعلام شد، خاطرنشان کرد: در محورهای مواصلاتی به استان تهران برف سنگین در راه‌های مازندران حاکم بوده و به دلیل بارش برف و شدت بوران تردد برای مسافران مشکل است.

جعفر محمد‌نژاد از وجود یخ در سطح جاده مازندران به تهران خبر داد و افزود: 150 کیلومتر از محور سوادکوه در مناطق شهرستان فیروز‌کوه دچار یخ‌زدگی بوده و این محور قفل شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه با توجه به بارش برف در ارتفاعات در حال حاضر امکان تردد آسان برای مسافران وجود ندارد، اضافه کرد:به دلیل وضعیت جوی هوای سرد و برفی در کشور مسافران با علم به وضعیت راه‌ها سفر کنند.

وی خاطرنشان کرد: تا اطلاع ثانوی استفاده از محور سوادکوه پیشنهاد نمی‌شود و در مسیر فیروز‌کوه، ماشین‌آلات سنگین برای باز‌گشایی مسیر هم به دلیل حجم بارندگی و یخ‌زدگی قادر به فعالیت نیستند.

فرمانده پلیس‌راه مازندران با تأکید براینکه تردد مسافران در محورهای هراز، کندوان، فیروزکوه و کیاسر بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نیست، اضافه کرد: از خروجی تهران تا محور فیروزکوه بوران شدید و خطرناکی حاکم است.

* مدیریت تردد در محور سوادکوه

رئیس اداره راه و شهر‌سازی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی نیز با اشاره به برف و کولاک شدید شب گذشته از پل‌سفید تا انتهای محور سوادکوه در گدوک، گفت: 30 راهدار سوادکوه از عصر دیروز تا صبح امروز در محور سوادکوه حضور داشتند و وضعیت تردد را مدیریت کردند.

مهرداد زمانی با تقدیر از فعالیت راهداران در شب گذشته افزود: طی زمان اعلامی هیچ حادثه‌ای منجر به فوت یا زخمی شدن کسی نشده است، تنها چند مورد سر‌خوردگی خودرو‌ داشتیم که آن نیز به دلیل عدم استفاده رانندگان از زنجیر‌چرخ بود.

وی با بیان اینکه شب گذشته با وضعیت ویژه برف و کولاک، موفق به عبور خودرو‌های مختلف شدیم، از مسدود بودن محور سوادکوه به دلیل وضعیت نا‌مساعد محور سوادکوه در استان تهران خبر داد و خاطر‌نشان کرد: محور سوادکوه برای عبور و مرور مشکلی ندارد، ولی به دلیل وضعیت محور در استان تهران و تصادف ماشین‌آلات سنگین، از منطقه «دو‌گل» از عبور و مرور خودرو‌ها توسط پلیس‌راه جلوگیری می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی چالوس گفت: از عصر دیروز بارش برف در جاده کندوان آغاز شد و از شب گذشته نیز کولاک شدید دید رانندگان را دچار مشکل کرد.

محمدرضا کاوه افزود: به علت شدت کولاک، طوفان و نداشتن دید کافی از صبح امروز جاده کندوان بسته شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی چالوس تصریح کرد: نیروهای راهداری با دستگاه‌ها و تجهیزات کافی مشغول پاک‌سازی مسیر هستند، ولی همچنان کولاک ادامه دارد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :