آخرین عناوین

دوشنبه 16 آذر 1394-17:3 کد خبر:17116

حاشیه‌نگاری روز دانشجو در دانشگاه کشاورزی ساری:

داعشی‌بازی نماینده انجمن اسلامی افراطی در روز دانشجو/عقده گشایی با فحاشی علیه نظام

مراسم روز دانشجوی دانشگاه کشاورزی ساری همانند سال‌های گذشته به تریبونی برای عقده‌گشایی و فحاشی جریان ورشکسته سیاسی علیه نظام تبدیل شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از نگاه آزاد، هم‌زمان با سراسر کشور، مراسم گرامیداشت روز 16 آذر که به عنوان روز مبارزه با استکبار شناخته می شود، در دانشگاه کشاورزی ساری برگزار شد.

امسال نیز همانند سال های گذشته، انجمن اسلامی افراطی دانشگاه کشاورزی ساری، تریبونی که برای تبیین اهداف این روز در اختیارش قرار گرفته بود را به مکانی برای عقده‌گشایی و فحاشی به نظام، نمایندگاه مجلس، دانشجویان و مردم تبدیل کرد.

این مراسم با خیرمقدم‎گویی بهمنیار رئیس دانشگاه کشاورزی ساری آغاز شد، وی در سخنرانی خود از لزوم توجه به اهداف این روز سخن گفت.

در ادامه نوبت به یزدانی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه کشاورزی ساری رسید؛ وی در سخنانی به آرمان خواهی جنبش دانشجویی و وظایف دانشجویان در حفظ این روحیه پرداخت.

یزدانی از دانشجویان خواست تا با شناخت چهره استکبار، به‌عنوان یک قشر اثرگذار، آن را برای مردم جامعه تبیین کنند.

وی همچنین تاکید کرد که این جنبش همواره در کنار انقلاب اسلامی بوده است و کسی نمی‌تواند مسیر اصلی آن را منحرف کند.

این مراسم با سخنرانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه که از لزوم مبارزه با استکبار و لزوم برجسته‌سازی شعار مرگ بر آمریکا سخن می گفت، ادامه یافت.

علیرضا باقری در سخنانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها ایرانی‌ها را سگ می‌‌خواندند، گفت: جای تاسف دارد که با آن پیشینه تاریخی برخی امروز به‌دنبال بزک کردن آمریکا هستند.

وی تأکید کرد: امروز برخی از مسئولان به‌دنبال تبلیغ رویکرد تعامل با آمریکا و حذف استکبارستیزی هستند و اینان با اینکارشان خون شهدای دانشجو را لگدمال می‌کنند.

در ادامه مراسم 16 آذر نمایندگان شورای صنفی، انجمن‌های علمی و کانون‌های ادبی مطالب خود را بیان کردند، تا اینکه نوبت به نماینده انجمن اسلامی افراطی دانشگاه علوم کشاورزی رسید.

این انجمن افراطی همانند سایر انجمن‌های سراسر کشور، در این سال‌ها هزینه‌های بسیاری را برای دانشگاه ایجاد کرده است و هموراه با متشنج کردن فضا سعی در سوء استفاده از دانشجویان را دارد.

مسئول سابق این انجمن که 5 ترم مشروط شده بود، سال گذشته در مراسم روز دانشجو فضا را ملتهب کرد و امسال نیز نماینده انجمن اسلامی دانشگاه طی 10 دقیقه تمام عقده‌های حاصل شکست‌های سیاسی خود را بر روی نظام خالی کرد.

نماینده انجمن نظام را مستبد، نمایندان مجلس را کوته‌فکر و کوچک و دانشجویان و مردمی که تفکری متفاوت از آنها دارند، داعشی خواند و این درحالی بود که خود طی 10 دقیقه، همانند داعش به جان مردم افتاده بود و اگر به‌جای کاغذ سلاح در دست داشت، شاید کمتر از داعش اقدام نمی‌کرد.

یکی از دانشجویان معترض به سخنان نماینده انجمن اسلامی گفت: این شخص در حالی حرف از اصلاح‌طلب بودن امام حسین (ع) می‌ زند که هم‌فکرانش در حزب مشارکت، بارها امام حسین (ع) و فرهنگ شهادت را خشونت‌‌آمیز می‌خواندند و حتی در مجلس ششم تأکید کردند که امام حسین (ع) را هم می‌‌توان استیضاح کرد، آنها معتقدند عاشورا معلول تعارض های قومی و نتیجه خشونت پیامبر (ص) در بدر و حنین بود و  قیام امام حسین (ع) و سپاه امام مانند سپاه یزید اهل خشونت و فاقد تحلیل عقلانی بودند.

وی ادامه داد:این دانشجوی افراطی در حالی از زنده بودن اصلاحات سخن گفت که سران اصلاحات هنوز نتوانستند خود را از زیر پرچم دولت اعتدال بیرون بکشند و تمام وجودشان در کنار دولت اعتدال معنا پیدا می‌کند.

البته پس از این سخنان، یکی از مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه تأکید کرد که ما این توهین‌ها را از سوی دانشگاه پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم با این توهین‌های صورت‌گرفته برخورد شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :