آخرین عناوین

سه شنبه 17 آذر 1394-18:44 کد خبر:17125

مدیر گروه‌ بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

موردی از آنفلوآنزای H1N1 در مازندران نداشتیم/ موارد مشکوک تأیید نشد

مدیر گروه‌ بیماری‌های عفونی و پوست دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: موردی از آنفلوآنزای H1N1 در این استان نداشتم و موارد مشکوک هم تایید نشده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل ازفارس،فرهنگ بابامحمودی اظهارکرد:همه‎ساله با شروع فصل سرما بیماری‎های سرماخوردگی و آنفلوآنزا از بیماری‌های شایعی هستند که به‎شدت نیز مسری بوده، اما با پیشگیری می‎توان مانع از انتشار آن شد.

وی درباره اینکه با توجه به شیوع آنفلوآنزای خوکی (H1N1) در کشور، آیا موردی در مازندران نیز تأیید شده است یا خیر، افزود: سه نفر مشکوک به این بیماری داشتیم که در بیمارستان بستری شدند، اما با انجام آزمایشات، این مورد تأیید نشد و بیماران نیز مرخص شدند.

مدیر گروه‌ بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره نشانه‌های این بیماری مسری، بیان کرد: تب طولانی در حدود 39.5 درجه، آب‌ریزش بینی، گلودرد شدید، قرمزی چشم‌ها، دردهای شدید عضلانی و استخوانی، اسهال و استفراغ تا دو روز بعد از سرماخوردگی، کوتاه‌شدن میزان تنفس و تنگی نفس، خستگی مفرط و بی‌اشتهایی از علائم آنفلو‌انزای نوع H1N1 هستند که خانواده‎ها باید این نشانه‎ها را جدی بگیرند.

قائم‎مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: زنان باردار، کودکان دوماهه تا پنج‌ساله، افراد مسن با بیماری زمینه‌ای و ضعف سیستم ایمنی، بیماران ریوی، تنفسی، کلیوی و قلبی، گروه‎های در معرض خطر هستند.

بابامحمودی با بیان اینکه بهترین راه پیشگیری خودمراقبتی است، افزود: شست‌وشوی مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک و ضرورت استفاده از دستمال کاغذی هنگام عطسه یا سرفه یا آب‌ریزش بینی و معدوم کردن دستمال‌ها با پیچیدن در نایلون، از مهم‌ترین کارها برای پیشگیری است.

وی ادامه داد: سعی کنید که ژل‌های ضدعفونی را همیشه به‎همراه داشته باشید، دست‌های خود را مرتب با آب و صابون بشویید، با دیگران دست ندهید و و روبوسی نکنید تا دوره درمان شما کامل شود.

مدیر گروه‌ بیماری‎های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تأکید بر اینکه احتمال شیوع ویروس آنفلوآنزا در اماکن عمومی و سرپوشیده خیلی بالاست، اظهار کرد: خانواده‌هایی که فرزند مدرسه‌ای یا مهدکودکی دارند، به‌محض رؤیت علائم ساده سرماخوردگی، مانع از حضور فرزندان خود به مدرسه شوند، حتی تا یک روز بعد از قطع تب نیز فرزندان خود را به مدرسه یا مهد کودک نفرستند.

وی در پایان گفت: از خانواده‎ها انتظار می‎رود نسبت به موارد گفته‎شده حساسیت و دقت داشته باشند و خودمراقبتی را فراموش نکنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :