آخرین عناوین

جمعه 20 آذر 1394-12:43 کد خبر:17137

یادواره شهدا یا تبلیغات انتخابات!!!!

گلایه‌ خانواده‎های شهدا از بهره‌برداری انتخاباتی از یادواره‎های شهدا

خانواده‎های شهدا از بهره‎برداری سیاسی به‌نام شهید و یادواره‌های شهدا، گلایه‌مند هستند.


به گزارش خزرتیترخبرو به نقل از فارس، در حالی‎که بسیاری از مسئولان و دست‌اندرکاران انتخابات کشور براستفاده نکردن از امکانات دولتی له یا علیه کاندیداها تأکید دارند و علاوه بر این در سخنرانی‌های مختلف از داوطلبان انتخابات می‌خواهند که با احساسات مردم بازی نشده و از محافلی مانند یادواره‌های شهدا برداشت‌های سیاسی و انتخاباتی نشود اما در عمل چیز دیگری مشاهده می‎شود.

فضای انتخابات وتبلیغات کاندیداهای احتمالی به‌ویژه مجلس شورای اسلامی از ماه‌هاست که در رسانه‌های مجازی و مکتوب و گروه‌های مختلف آغاز شده و حتی برخی‌ها نیز پیشاپیش خود را برنده انتخابات معرفی می‌کنند.

بی‌تعارف باید بگوییم که ممنوعیت استفاده از فضای اداری و دولتی برای تبلیغ کاندیداها و برخورد با افراد متخلف، تنها در حد یک شعار و رفع تکلیف است، زیرا حتی بیشترین تبلیغات هدفمند را در ادارات، سازمان‎ها و نهادهای وابسته به دولت و از سوی اداری‌ها می‎بینیم.

از این‌ها که بگذریم، عامه مردم آن‌قدر به بصیرت و درک کافی رسیده‌اند که فرق برنامه‌های تبلیغی با سایر برنامه‎ها را به‎خوبی می‌فهمند؛ آنها می‌دانند که به‌عنوان نمونه نباید از یادواره‌های شهدا برداشت‎های سیاسی کرد و این مراسم به جولانگاهی برای تبلیغات تبدیل شود.

یکی از فرزندان شهید، گفت:قرار است که روز جمعه 20 آذرماه بعد از نماز مغرب وعشا یادواره شهدای در یکی از روستاهای نکا برگزار شود، در حالی‌که از قبل هیچ مشورتی با خانواده‌های شهدا نشد و از آنها نظرخواهی صورت نگرفت.

مهدی نظری اظهار کرد: چگونه می‎شود که در 48 ساعت برای یادواره شهدا برنامه‎ریزی شود، البته نظیر این برنامه در چهار سال قبل نیز به نام یادواره شهدا و برای معرفی یکی از کاندیداها صورت گرفت که موجب رنجش خانواده‎های شهدا شد.

فرزند سردار شهید موسی نظری بیان کرد:حتی کارت دعوت برای ما صادر نشد و تلفنی دعوت شده‌ایم و جالب‌تر اینکه معمولاً در یادواره‎های شهدا از قبل سخنران و مداح انتخاب و اعلام می‎شود و البته نظر خانواده‎های شهدا را نیز باید جویا شوند، اما نه‌تنها مشورتی با خانواده شهدا انجام نشد بلکه هنوز مداح و سخنران مراسم مشخص نیست.

نظری ادامه داد:همه این‌ها در حالی است که ما خانواده 27 شهید برای برگزاری یادواره شهدا برای 20 روز آینده برنامه‎ریزی کرده‌ایم و سخنران و مداح نیز مشخص شده است.

وی در پایان گفت:آن‌طور که شنیده شده قرار است یکی از کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی دراین برنامه سخنرانی کند و خانواده‌های شهدا از این بابت که از نام و مراسم شهید بهره‌برداری سیاسی می‎شود و تصمیم‎گیرندگان نیز از خانواده شهید نبودند، گلایه‌مند هستند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :