آخرین عناوین

شنبه 21 آذر 1394-10:37 کد خبر:17138

انتقاد امام جمعه بابل از اوقاف:

بی‌مهری و کم‌توجهی به اموال موقوفه در مازندران/ نگرانی از‌پذیره‌هایی که اوقاف می‌گیرد

امام جمعه بابل گفت: پذیره‌هایی که از ناحیه اوقاف گرفته می‎شود نگرانی‌هایی را برای موقوفات به وجود آورده است ،شایسته است اداره اوقاف به این امر توجه بیشتری کند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام حسن روحانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت ایام اظهار کرد: احکام وقف از جمله احکام شرعی بوده که خدمات بزرگی به فرهنگ اسلامی کرد.

وی افزود: افراد زیادی منازل و سایر اموال خود را برای اهداف معنوی و الهی وقف می‌کنند تا منفعت آن را برای مدارس، تکایا، حوزه علمیه، مساجد و ... استفاده کنند.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه بسیاری از برکات جامعه را مدیون وقف هستیم، تصریح کرد: بسیاری از مومنان زمین خود را وقف کردند تا تکیه و مساجد ساخته شود و مومنان هدایت و تربیت شوند، لذا ضروری است توجه جدی برای احیای وقف در جامعه انجام شود.

روحانی اضافه کرد: شاهد کم‌لطفی‌های زیادی از سوی هیئت امنا و متولیان وقف هستیم که به نیت واقف توجه جدی نمی‌شود، شاهد نوعی بی‌مهری و کم‌توجهی به اموال موقوفه در شهرستان‌ها از جمله در بابل هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دارایی‎های این شهر و اموالی که وقف شده باید برای آیندگان بماند تا در مسیر اهداف الهی استفاده شود، بر این اساس موقوفات باید در درجه اول حفظ شوند و به نیت واقف در جهتی که نیت کردند، عمل شود.

روحانی افزود: پذیره‌هایی که از ناحیه اوقاف گرفته می‎شود نگرانی‌هایی را برای موقوفات به وجود آورده است که بسیاری از شکایت‌هایی که به اینجانب ارجاع می‌شود از سوی این امور بوده که شایسته است اداره اوقاف به این امر توجه بیشتری کند.

وی یادآور شد: شنیده می‌شود بخشی از درآمد شهرستان به استان و تهران فرستاده می‌شود و آنها از این درآمد استفاده می‌کنند که این امر بسیار نگران‌کننده بوده و نیاز است این درآمدها به جای رفتن به تهران و استان در خود بابل هزینه شود.

روحانی اضافه کرد: اداره اوقاف بابل با تلاش گسترده و با بهره‌گیری از کارمندان ساماندهی خوبی درعرصه وقف انجام دهند و در ساماندهی اموال وقف به متصدیان تذکرات لازم داده تا موقوفات براساس نیت واقف هزینه شود، به همین منظور نیاز است سازمان‌های مختلف از جمله ثبت احوال، شهرداری و سازمان اراضی شهری به کمک اداره اوقاف بابل بیایند تا با کمک یکدیگر همه اماکن وقفی در روستاها شناسایی و ساماندهی شود.

امام جمعه بابل در ادامه با اشاره به 16 آذر روز دانشجو بیان کرد: 16 آذر در دانشگاه‌ها  افراد حامی فتنه دعوت شدند تا دوباره فضای نکبت‌بار اصلاحات را به کشور برگردانند و جریان مرده‌ای را علیه انقلاب و نظام زنده کنند.

وی افزود: در حقیقت 16 آذر جریان ضد استکباری و آمریکایی است، ولی شاهد حضور برخی افراد فتنه‌گر لیبرالیزم و گرایش به استکبار در داخل دانشگاه‌ها هستیم.

روحانی به شبکه‌های فعالان اجتماعی در کشور اشاره کرد و گفت: بسیاری از افراد در دام شبکه‌های اجتماعی گرفتار شدند و سلامت فکری خود را از دست دادند و خانواده‌ها از هم پاشیده شدند، ضروری است تا اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در جامعه انجام شود و با ایجاد شبکه ملی اجتماعی در داخل کشور از آلودگی‌های موجود جلوگیری شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :