آخرین عناوین

دوشنبه 23 آذر 1394-9:0 کد خبر:17144

آنفلوآنزای H1N1 در مازندران!!!

از شایعه تا واقعیت مرگ 2 تن و ابتلای 40 تن بر اثر آنفلوآنزای H1N1 در مازندران

اطلاعاتی موجود است که بیماری آنفلوآنزای H1N1 سبب مرگ 2 نفر در مازندران شده و همچنین ۴۰ نفر نیز در شهرستان قائم‌شهر مشکوک به بیماری هستند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، بیماری آنفلوآنزا همه‌ساله در فصول سرد خود را نشان می‌دهد که متأسفانه نوع H1N1 این بیماری در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان بروز کرده و تعدادی از هم‌ وطنانمان به‌علت این بیماری جان خود را از دست دادند.

اطلاعاتی موجود است که بیماری آنفلوآنزای H1N1 سبب مرگ دو نفر در مازندران شده و همچنین 40 نفر نیز در شهرستان قائم‌شهر مشکوک به این بیماری هستند.

از سوی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تأیید این موضوع، منوط به تأیید آن از سوی تهران اعلام شد.

به‌دنبال شیوع آنفلوآنزا دو مورد مرگ داشتیم که نمونه به تهران ارسال شد تا مطمئن شویم ناشی از آنفلوآنزای معمولی یا H1N1 است ولی هنوز پاسخی به ما اعلام نشد.

ما موظف هستیم هر تعدادی که مشکوک به آنفلوآنزای  H1N1 هستیم را بستری کنیم اما این‌ها نشان‌دهنده بیماری نیست.

شاید افراد مسن، دیابتی و ریوی بستری می‌کنیم تا مراقبت شوند، شاید اگر در فصل سرما نبود این تعداد بستری نمی‌شدند بستری بیماران به معنای دچار شدن صد در صد به بیماری نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: درست است شاهد ابتلای افراد به ویروس آنفلوآنزا هستیم، ولی همه ما می‌توانیم با رعایت توصیه‌های بهداشتی از گسترش بیماری جلوگیری کنیم.

محسن اعرابی ، با اشاره اینکه همه‌ساله در فصل سرد سال شاهد موارد زیاد ابتلا به آنفلوآنزا هستیم، اظهار کرد: هیچ موقع همه کسانی که علائم دارند، مورد آزمایش قرار نمی‌گیرند.

وی با تأکید بر رعایت بهداشت فردی و شست‌وشوی مرتب دست‌ها، خاطرنشان کرد: اگر فردی کوچک‌رین علائم سرماخوردگی دارد به توصیه‌های بهداشتی توجه جدی داشته باشد و حتماً هنگام عطسه یا سرفه با دستمال جلوی صورت خود را نگه‌ دارد، افراد از دست دادن و روبوسی با افراد مبتلا پرهیز کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه بهترین راه درمان بیماری رعایت بهداشت، استراحت، مصرف مایعات و آب‌میوه تازه و برخور است تا دوره بیماری طی شود، یادآور شد: مردان وزنان بالای 65 سال و به‌ویژه بیماران دیالیزی، دیابتی، ریوی و قلبی، سالمندان و زنان باردار باید بیشتر مراقب باشند و حتماً نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

اعرابی تصریح کرد: علائم هشداردهنده آنفلوآنزا برای ارجاع بیماران به مراکز درمانی شامل تنگی نفس و نشانه‌های دسترس تنفسی، تغییر رنگ مخاط‌ها و گرایش به کبودی، خلط خونی یا رنگی، درد یا احساس فشار در قفسه سینه یا شکم، تغییر در وضعیت خلق و خو، سرگیجه ناگهانی و کاهش هوشیاری، تب شدید لب شتر از سه روز به‌ویژه همراه با حال بد عمومی، کاهش فشار خون، استفراغ شدید یا مداوم و عود ناگهانی تب و سرفه شدید پس از بهبود علائم آنفلوآنزا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان گفت:  ویروسی که در کرمان مشاهده شد طی هفته‌های گذشته در مازندران نیز رویت شد و مشکلی در کنترل این بیماری وجود ندارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :