آخرین عناوین

جمعه 27 آذر 1394-10:52 کد خبر:17173

رئیس شبکه بهداشت سیمرغ مطرح کرد:

وضعیت سفید شهرستان سیمرغ در برابر آنفلوآنزا

رئیس شبکه بهداشت و درمان سیمرغ گفت: وضعیت سفید در برابر آنفلوآنزای خوکی در شهرستان سیمرغ حکم‌فرما است و جای نگرانی نیست.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،محمدرضا احمدی درباره شیوع بیماری آنفلوآنزا که در فصل سرما و معمولاً تراکم جمعیت در فضای بسته شیوع پیدا می‌کند، اظهار کرد: بیماری آنفلوآنزا مشکل جدیدی نیست که خیلی ناشناس باشد، همیشه در فصول سرد سال این بیماری وجود داشته است.

وی با بیان اینکه امروزه به‌دلیل آسان شدن رفت‌وآمدها بین جوامع انتقال بیماری هم راحت شده است، افزود: به‌دلیل اینکه انتقال بیماری آنفلوآنزا راحت است، خیلی سریع‌تر نسبت به سایر بیماری‌ها منتقل و پخش می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیمرغ تصریح کرد: انتقال بیماری آنفلوآنزای نوع خوکی نیز مثل سایر انواع این بیماری است که از مهم‌ترین روش‌های انتقال آن تنفس، ترشحات دهان و مهم‌تر از همه دست‌دادن است، افزود: از علائم این بیماری می‌توان به سردرد، درد در قفسه سینه، تب و لرز و مشکلات گوارشی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه آنفلوآنزا یک ویروس است، اظهار کرد: انواع مختلف آنتی‌بیوتیک‌ها بر روی این ویروس تأثیر ندارد و درمان این بیماری حمایتی است.

احمدی با بیان اینکه نگرانی زیادی نباید در زمینه این بیماری در اذهان عمومی ایجاد شود، گفت: در افرادی که زمینه بیماری قلبی، تنفسی و نوزادانی که سیستم ایمنی بدن‌شان قوی نشده، امکان بروز این بیماری وجود دارد ولی در بیشتر افراد جامعه که سالم هستند، مشکل زمینه‌ای ندارد و جای نگرانی نیست.

وی با اشاره به اینکه وضعیت سفید در برابر این بیماری در شهرستان حکم‌فرما است و مورد مشکوک به بیماری را در شهرستان نداشتیم، افزود: جای نگرانی نیست و این بیماری قابل‌ کنترل است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیمرغ با اعلام اینکه مورد مشکوکی در رابطه با بیماری آنفلوآنزای خوکی در شهرستان سیمرغ مشاهده نشده است، خاطر نشان کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیمرغ از آمادگی کاملی در برابر این بیماری برخوردار است و پرسنل نیز آموزش کامل دیده‌اند.

وی در پایان از ارائه آموزش‌های پیشگیری از این بیماری به دانش‌آموزان شهرستان سیمرغ خبر داد و گفت: با رعایت نکاتی ساده مانند شست‌وشوی مرتب دست‌ها، دست ندادن و روبوسی نکردن می‌توان از انتقال این بیماری جلوگیری کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :