آخرین عناوین

شنبه 28 آذر 1394-10:6 کد خبر:17178

حال و هوای یلدایی در بازارهای مازندران:

تکذیب ورود آجیل چینی به بازار ساری

تب و تاب خرید آجیل و میوه‌های شب یلدا در بازار داغ شده و خبرهایی مبنی بر ورود آجیل چینی به بازارها داشتیم که لازم است تدبیری جدی اندیشیده شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،سالیان سال است که ایرانیان در شب یلدا، آخرین شب پاییز و درازترین شب سال تا سپیده‌دم بیدار مانده، کوچک‌ترها به دیدار بزرگ‌ترها رفته و در کنار یکدیگر خود را با خوراکی‌های متنوع از تخمه و آجیل و شیرینی تا انواع میوه‌ها و تماشای فیلم‌های مفرح، سرگرم کرده و با حصول اطمینان از بازگشت خورشید در پی شبی طولانی زندگی را دوباره از سر می‌گیرند.

این روزها تب‌وتاب خرید کالاهای پرتقاضای این ایام از جمله آجیل و میوه‌های شب یلدا در بازار داغ شده و مردم در تدارک خرید هستند، البته زنان مازندرانی در تدارک شیرینی‌ها و خوراکی‌های سنتی از جمله پشت‌زیک، حلوا برنجی، کماج و... هستند.

با وجود اینکه کالاهای پرتقاضای این ایام به وفور در بازار مشاهده می‌شود اما قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و با توجه به اینکه در این ایام برخی کالاها با تقاضای بیشتری مواجه هستند، با افزایش قیمت آن مواجه هستیم و مردم توان خرید را ندارند.

در کنار واردات تمامی کالاهای چینی، گزارش‌هایی مبنی بر ورود آجیل چینی به بازارها داشتیم که لازم است در این‌باره تدبیری جدی اندیشیده شود.

* تکذیب ورود آجیل چینی به بازار

رئیس اتاق اصناف مرکز مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: با توجه به اعتقادات مردم و همچنین هم‌زمانی شب یلدا طی دو سال گذشته در ماه‌های محرم و صفر، امسال جشن شب یلدا باشکوه‌تر برگزار می‌شود.

عباس رمدانی بیان کرد: واحد نظارت و بازرسی اصناف نیز اکیپی با حضور بازرسان اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و اداره صنعت، معدن و تجارت را برای بازدید و سرکشی مستمر از واحدهای صنفی درنظر گرفته و نسبت به بحث نرخ‌گذاری اعمال قانون می‌شود.

وی درباره ورود آجیل چینی به بازار ساری، افزود: گزارشی از این موضوع نداریم و این موضوع تا این لحظه صحت ندارد.

رئیس اتاق اصناف مرکز مازندران در پایان گفت: مردم نیز می‌توانند گزارش‌های خود را درباره گران‌فروشی و موارد دیگر تخلفات صنفی به واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف و یا شماره 124 اعلام کرده تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :